Star Wars: The Old Republic är igång

Medlem

Lvl 21. Spelat till och från i en vecka nu. Funkar väldigt bra för att va helt nytt spel. Fortsätter de utveckla det i samma stil kommer detta bli super.. Jag är hel nöjd so far. Storry questen är mycket bättre än många spel där man får besöka olika platser och planeter. Har svensk guild uppe med polare och testat lite hc.. riktigt nice!

bästa MMO:et jag kört, främst kanske för att jag är ett stort KOTOR-fan men också för att BioWare verkligen har förvaltat deras arv att berätta en historia som griper tag i en. Finns knappt de klassiska "Döda 10 råttor"-questen, utan istället är det en större variation. Flera quests är dialogbaserade och dina val påverkar din karaktärs utveckling. Ljudet, musiken, animationerna och miljöerna är fantastiska. Är lvl 20 Sith Juggernaut och har inte stött på en endaste bugg, dock är spelet helt nytt så man får istället tänka att det kan bara bli bättre.

Medlem

Tyckte först det såg ut att vara skittråkigt, stelt och gammalt på filmer osv, tänkte att jag förmodligen skulle avboka det och vänta tills GW2 kom. Jag testade sen under stresstestet och tyckte att det var värt att ge det en chans iaf, för det var kul den tiden jag provade. Jag gjorde en Sith Assassin och är level 21 nu, och det blir bara roligare och roligare ju högre upp i level man kommer, tycker jag iaf.

Vid tidigare mmo's jag spelat från release (tex aion, WAR) så har jag alltid haft en känsla av att det "inte var nog" men ändå hållit hoppet uppe och spelat i tron om att det blir bättre senare, som det inte direkt blev.
I SWTOR känns det bra redan från start, det känns välbyggt, de har puttsat mycket, man blir lätt insatt i spelet och det är riktigt kul.

Sen blir det nog bara bättre och bättre när det har varit igång ett tag också

Medlem

Inte spelat mmos på över ett år och fick ett ryck och testade. Riktigt kul än så länge iaf.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Dåligt att det är multispelare.

PS. Darth Vader är coolast.


signatur

hur tjattar man

Medlem

Har börjat köra med en kompis som är jedi (jag kör smuggler) och när vi gör solo-quests har dialogen ibland blivit rätt rolig och annorlunda än när man kör själv. Ett kul exempel när vi kom till Taris och pratade med den första questgivern så sa dom typ "Åhh, en Jedi!" och jag fick kommentera, "Jaha så jag duger inte" typ, rolig twist ;D

Medlem

Har aldrig varit inne på att börja spela det, men gav stresstestet ett ärligt försök. Det tilltalade dock inte mig, så det blir nog inget köp.

Alla verkar säges att spelet är jättebra, och att det är helt otroligt roligt, men för mig känns det mest som hype och fanboyism. Visst, det är säkert ett bra spel, men vad jag såg och kände så var det inget speciellt med det. Tyckte kontrollerna var oresponsiva, questen var mediokra och grafiken kändes "billig". Tyckte dessutom att världen kändes väldigt avgränsad och instängd, men det kanske bara är så i början.

Enda anledningen jag kan se att någon skulle gilla det är om man är intresserad av Star Wars, då storyn verkar bra och välarbetad. Ur ett rent spelmekaniskt perspektiv tycker jag dock att WoW fortfarande verkar mycket bättre. Ser verkligen fram emot GW2, som jag tror kommer bli riktigt bra.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av qweex2:

Har aldrig varit inne på att börja spela det, men gav stresstestet ett ärligt försök. Det tilltalade dock inte mig, så det blir nog inget köp.

Alla verkar säges att spelet är jättebra, och att det är helt otroligt roligt, men för mig känns det mest som hype och fanboyism. Visst, det är säkert ett bra spel, men vad jag såg och kände så var det inget speciellt med det. Tyckte kontrollerna var oresponsiva, questen var mediokra och grafiken kändes "billig". Tyckte dessutom att världen kändes väldigt avgränsad och instängd, men det kanske bara är så i början.

Enda anledningen jag kan se att någon skulle gilla det är om man är intresserad av Star Wars, då storyn verkar bra och välarbetad. Ur ett rent spelmekaniskt perspektiv tycker jag dock att WoW fortfarande verkar mycket bättre. Ser verkligen fram emot GW2, som jag tror kommer bli riktigt bra.

Håller med dig om att det kändes väldigt avgränsat, väldigt zon-baserat för mitt tycke.

Medlem

Väldigt skoj spel. Har inte stött på några buggar alls. Visst är det surt med köer, men så har det varit med nästan alla nya mmos jag spelat.

Jag minns t ex på servern Bloodscalp där jag spelade wow kunde det vara upp mot en timmes kö under en tid! Det fixar sig, ha lite tålamod.

Medlem
Skrivet av qweex2:

Har aldrig varit inne på att börja spela det, men gav stresstestet ett ärligt försök. Det tilltalade dock inte mig, så det blir nog inget köp.

Alla verkar säges att spelet är jättebra, och att det är helt otroligt roligt, men för mig känns det mest som hype och fanboyism. Visst, det är säkert ett bra spel, men vad jag såg och kände så var det inget speciellt med det. Tyckte kontrollerna var oresponsiva, questen var mediokra och grafiken kändes "billig". Tyckte dessutom att världen kändes väldigt avgränsad och instängd, men det kanske bara är så i början.

Enda anledningen jag kan se att någon skulle gilla det är om man är intresserad av Star Wars, då storyn verkar bra och välarbetad. Ur ett rent spelmekaniskt perspektiv tycker jag dock att WoW fortfarande verkar mycket bättre. Ser verkligen fram emot GW2, som jag tror kommer bli riktigt bra.

Har spelat MASSA wow och tycker redan detta är bättre. Alla har rätt till sin åsikt men tycker inte riktigt dina argument håller. Vad beträffar questen så är de betydligt mer utvecklade än wows tråkiga grindade. Grafiken är minst lika bra om inte bättre än wow. Visst kan man röra sig fritt över kartan på wow men alla spel har sina begränsningar och här har de bara gjort det lite annorlunda. Jag säger som många andra iaf. Old republic är här för att stanna och wow spelare är ett om så ett sakta utdöende släkte..

Medlem
Skrivet av qweex2:

Har aldrig varit inne på att börja spela det, men gav stresstestet ett ärligt försök. Det tilltalade dock inte mig, så det blir nog inget köp.

Alla verkar säges att spelet är jättebra, och att det är helt otroligt roligt, men för mig känns det mest som hype och fanboyism. Visst, det är säkert ett bra spel, men vad jag såg och kände så var det inget speciellt med det. Tyckte kontrollerna var oresponsiva, questen var mediokra och grafiken kändes "billig". Tyckte dessutom att världen kändes väldigt avgränsad och instängd, men det kanske bara är så i början.

Enda anledningen jag kan se att någon skulle gilla det är om man är intresserad av Star Wars, då storyn verkar bra och välarbetad. Ur ett rent spelmekaniskt perspektiv tycker jag dock att WoW fortfarande verkar mycket bättre. Ser verkligen fram emot GW2, som jag tror kommer bli riktigt bra.

Jag gillar som sagt spelet. Men jag håller ändå med dig, grafiken är lite billig och framför allt så känns kontrollerna lite klumpiga. Men samtidigt har wow haft många år på sig att finslipa och tweaka.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av Gen:

Är det verkligen så som Ray Muzyka säger?
Är valen man tar och voiceactingen det som gör SWTOR annorlunda än andra MMO? Inget mer?

Stämningen gör mkt.
Finns små men ack så vitala skillnader.
Dina companions tex.
Du kan sätta dem på att crafta, gathring och speciella uppdrag medans du själv springer och fortsätter med ditt.
Storyn skall tydligen utvecklas olika beroende på om du väljer att samla light eller darkpoints eller håller dig neutral. (Tydligen skall tex en light side sith inquisitors story vara VÄLDIGT intressant enligt höglevels från betan)
En del instanser (flashpoints) blir lite olika beroende på val man gör i början.
Detta är en del av de markanta skillnaderna.
I övrigt ÄR det ett relativt generic MMO efter en mall som har skapats för att tiltala en bred massa..
Och VILKAS fel är det? Ja inte Biowares iaf.......

Bra svar Men grafiken då? För mig är det viktigt och minns att den var allt annat än vacker i betan. Körde trooper vad jag minns och miljöerna kändes väldigt mycket DA2 Dvs livlösa. Dock var NPCs hyfsat snyggt gjorda.

Ja nu tilltalar grafiken mig väldigt mkt då jag föredrar den lite mattare typen.
Det glänser och sprakar inte lika mkt som i andra spel.
Jag menar.....sand SKALL se matt ut, stenar är oftast rätt matta uatom när de är blöta....Visst, det finns en del blankare ytor...men det är metaller och så..det mesta passar in enligt mig...

Medlem
Skrivet av Discarded:

Har börjat köra med en kompis som är jedi (jag kör smuggler) och när vi gör solo-quests har dialogen ibland blivit rätt rolig och annorlunda än när man kör själv. Ett kul exempel när vi kom till Taris och pratade med den första questgivern så sa dom typ "Åhh, en Jedi!" och jag fick kommentera, "Jaha så jag duger inte" typ, rolig twist ;D

Älskar sarkasmen i många av dialogerna.
Dock börjar man tröttna på dialogerna i de vanliga questerna...men man följer storyn fullt ut.

Medlem
Skrivet av Ergathim:

Dåligt att det är multispelare.

PS. Darth Vader är coolast.

Skulle vilja påstå att du kan köra lika mycket "single player" som du kan "multisplare." Storyn för alla karaktärer och hur allt anpassas runt det är riktigt välgjord.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Spelet är awesome!

123
Skriv svar