The Old Republic "kommer aldrig ta slut"

Robot
The Old Republic "kommer aldrig ta slut"

Biowares åtta minuter långa utvecklardagbok röjde att deras massiva online-Stjärnornas krig kommer pågå en lång, lång tid.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
The Old Republic "kommer aldrig ta slut"

Det heter "swtor kommer aldrig slå wow".

Medlem

Fast det är ju bara indicier från din sida!

Medlem
Skrivet av Malicone:

Det heter "swtor kommer aldrig slå wow".

Jag tror inte SWTOR kommer "slå" WoW's rekord på 12 miljoner användare inom närmaste framtiden, men jag tror det kan definitivt -sno- en hel del av deras spelare. Finns många som tröttnat på WoW och vill spela något nytt. SWTOR har mycket som känns bekant från WoW, och därmed kommer även locka över en hel del WoW spelare. Samtidigt har SWTOR en hel del nytt, och en långt mer "levande" miljö att spela i.

Vem orkar läsa quest texts, när man kan "prata" med npc'erna istället, och göra val som påverkar ditt framtida spelande?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Impulstestade spelet och jag gillar vad jag gjort hittills. Spelade även WoW 2005-2010 och kan säga att SWTOR är det största spelet som har en chans mot Blizzard.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag är också intresserad av spelet, mest för att testa deras quest system.

Dom som säger att SWTOR inte kommer slå WoW, det kan bra hända. Men sen igen så har det potential att bli större än WoW. Problemet med SWTOR (för min del) är att jag inte hittar klasser som verkligen lockar, ser inte poängen i hur en rogue kan stealtha med sin lightsabre "equipped". Nåja, det e väl detaljer

Men vi får se helt enkelt, för mig tror jag att quest systemet kommer inspirera en att spela varje dag, men på samma gång kommer man inte orka längre än 1-2 timmar med dialogerna och pratandet.

Att tillägga om WoW vs SWTOR, WoW förlorar just nu massor med spelare, jag tror definitivt att WoW förlorat sin touch, om man kollar på nästa expansion så e det enligt mig garanterat att det förlorat sin touch. Jag har köpt alla expansions åt två konton och spelat med båda. Jag har gjort det för storyn och för att se hur Warcraft bygger vidare. Men nu när Mists of Pandaria kommer så tänker jag inte ens köpa det. Väntar möjligen på reviews och ser sen.

Min poäng är att flera spelare kommer söka sig till annat spel nu när nästa expansion verkar bli en flopp (har ingen data på detta men enligt mig så blir den det), och varför skulle dom inte söka sig till SWTOR då? Plus att SWTOR släpps på ett väldigt bra datum, jultider är bästa tiden för spel att sälja

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

ser inte poängen i hur en rogue kan stealtha med sin lightsabre "equipped". Nåja, det e väl detaljer

HAHAHAHAHA

av allt man kan påpeka i Star Wars som förefaller "ovetenskapligt" alternativt "overkligt" så tänkte du på hur man kan stealtha med sin lightsabre?

hahahahahaha....fick ett gott skratt på morgonen iaf.

+1 till dig.

Medlem

Stealtha med lasersvärd, ja den var bra !
Nej, nu ska jag gå och stealtha med mina 2 självlysande dolkar istället.

Medlem

Synd dem inte gjorde spelet till mac också. Är trött på wow och trött på PC sen länge. Men fan sugen på testa detta nu.

Medlem
Skrivet av skinwrap:

Stealtha med lasersvärd, ja den var bra !
Nej, nu ska jag gå och stealtha med mina 2 självlysande dolkar istället.

+1

Logiken i att blanda in verkligheten är skrämmande

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Malicone:

Det heter "swtor kommer aldrig slå wow".

Jag tror inte SWTOR kommer "slå" WoW's rekord på 12 miljoner användare inom närmaste framtiden, men jag tror det kan definitivt -sno- en hel del av deras spelare. Finns många som tröttnat på WoW och vill spela något nytt. SWTOR har mycket som känns bekant från WoW, och därmed kommer även locka över en hel del WoW spelare. Samtidigt har SWTOR en hel del nytt, och en långt mer "levande" miljö att spela i.

Vem orkar läsa quest texts, när man kan "prata" med npc'erna istället, och göra val som påverkar ditt framtida spelande?

Vem orkar lyssna på NPC:erna när man kan läsa texten mycket snabbare... Egentligen håller jag med dig om att det är bättre med story-baserat och det är säkert coolt med voice-overs men samtidigt så brukar jag faktiskt läsa mycket mycket snabbare än vad de talar i spelen,

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Malicone:

Det heter "swtor kommer aldrig slå wow".

Jag tror inte SWTOR kommer "slå" WoW's rekord på 12 miljoner användare inom närmaste framtiden, men jag tror det kan definitivt -sno- en hel del av deras spelare. Finns många som tröttnat på WoW och vill spela något nytt. SWTOR har mycket som känns bekant från WoW, och därmed kommer även locka över en hel del WoW spelare. Samtidigt har SWTOR en hel del nytt, och en långt mer "levande" miljö att spela i.

Vem orkar läsa quest texts, när man kan "prata" med npc'erna istället, och göra val som påverkar ditt framtida spelande?

Vem orkar lyssna på NPC:erna när man kan läsa texten mycket snabbare... Egentligen håller jag med dig om att det är bättre med story-baserat och det är säkert coolt med voice-overs men samtidigt så brukar jag faktiskt läsa mycket mycket snabbare än vad de talar i spelen,

Du får ju inte riktigt samma upplevelse genom att bara läsa igenom texten och sen utföra uppdraget. Jag tror att BioWare vill att du ska leva dig in i historien och verkligen ta del av den och påverka den på riktigt. Pröva på detta och du kommer förstå.

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Malicone:

Det heter "swtor kommer aldrig slå wow".

Jag tror inte SWTOR kommer "slå" WoW's rekord på 12 miljoner användare inom närmaste framtiden, men jag tror det kan definitivt -sno- en hel del av deras spelare. Finns många som tröttnat på WoW och vill spela något nytt. SWTOR har mycket som känns bekant från WoW, och därmed kommer även locka över en hel del WoW spelare. Samtidigt har SWTOR en hel del nytt, och en långt mer "levande" miljö att spela i.

Vem orkar läsa quest texts, när man kan "prata" med npc'erna istället, och göra val som påverkar ditt framtida spelande?

Vem orkar lyssna på NPC:erna när man kan läsa texten mycket snabbare... Egentligen håller jag med dig om att det är bättre med story-baserat och det är säkert coolt med voice-overs men samtidigt så brukar jag faktiskt läsa mycket mycket snabbare än vad de talar i spelen,

Immersion.
SWTOR har hittat nått jag saknat i många andra mmo, att det är kul att följa storyn. Mycket tack vare dialogerna.
Jag känner inte att jag måste (eller vill för den delen) klicka bort dialoger för att få börja grinda questmob för exp så fort som möjligt.

Men det beror förståss på vad man är för slags spelare, vad man tycker är kul

Vi tillåter det inte att ta slut.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Vincent:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Malicone:

Det heter "swtor kommer aldrig slå wow".

Jag tror inte SWTOR kommer "slå" WoW's rekord på 12 miljoner användare inom närmaste framtiden, men jag tror det kan definitivt -sno- en hel del av deras spelare. Finns många som tröttnat på WoW och vill spela något nytt. SWTOR har mycket som känns bekant från WoW, och därmed kommer även locka över en hel del WoW spelare. Samtidigt har SWTOR en hel del nytt, och en långt mer "levande" miljö att spela i.

Vem orkar läsa quest texts, när man kan "prata" med npc'erna istället, och göra val som påverkar ditt framtida spelande?

Vem orkar lyssna på NPC:erna när man kan läsa texten mycket snabbare... Egentligen håller jag med dig om att det är bättre med story-baserat och det är säkert coolt med voice-overs men samtidigt så brukar jag faktiskt läsa mycket mycket snabbare än vad de talar i spelen,

Immersion.
SWTOR har hittat nått jag saknat i många andra mmo, att det är kul att följa storyn. Mycket tack vare dialogerna.
Jag känner inte att jag måste (eller vill för den delen) klicka bort dialoger för att få börja grinda questmob för exp så fort som möjligt.

Men det beror förståss på vad man är för slags spelare, vad man tycker är kul

Du menar inlevelse... Jo jag förstår det, men även om det skulle bidra till inlevelsen så kanske jag fattat för länge sedan vad de tänker säga och vill gå vidare. Då tvekar jag inte en sekund att avbryta dem mitt i meningen och gå iväg. I alla fall fungerar det så för mig när jag spelar Mass Effect (1/2), Dragon Age och Skyrim.

Medlem

Finns absolut stora chanser att det kommer slå wow. Verkar som folk glömmer lätt att för varje dag som går ökar jordens befolkning och därmed några nya 15 åringar som är sugna på att prova ett mmorpg för första gången. Och vilket mmorpg väljer man idag om man är ung och allt? Det finns med andra ord fler gamers i morgon en det fanns igår

Medlem

Åh nej jag som hade huvudstånk problem med det där "is this burning.. aaaaaaan eternal flame" tänd ett ljust smacket, nu har man ett spel som kanske kommer in i solens solar plexus tillsammans med diamanter.


signatur

hur tjattar man

Medlem

Felet med alla MMO är att endgame bara är grindande efter gear eller meninglöst pvp, allt där före är ständigt upprepade "hämta/döda X enheter" quests, och att du aldrig påverkar spelvärlden nämnvärt.
Hade det inte varit roligare med ett MMO där dina enkilda handlingar påverkade världen, men världen kunde påverka dig med. PVP så klart, hardcore (död karaktär = restart), inga vanliga quests/levlar utan ett nytt system med frihet och möjligheter.
Mer RPG och mindre MMOguldfarm, ett MMO som inte bara är en WoW-klon med nytt skin...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Felet med alla MMO är att endgame bara är grindande efter gear eller meninglöst pvp, allt där före är ständigt upprepade "hämta/döda X enheter" quests, och att du aldrig påverkar spelvärlden nämnvärt.
Hade det inte varit roligare med ett MMO där dina enkilda handlingar påverkade världen, men världen kunde påverka dig med. PVP så klart, hardcore (död karaktär = restart), inga vanliga quests/levlar utan ett nytt system med frihet och möjligheter.
Mer RPG och mindre MMOguldfarm, ett MMO som inte bara är en WoW-klon med nytt skin...

Prova EVE-Online... men så finns det ju gamla MUD där de faktiskt återställer spelvärlden till början igen när man klarat allt.

1
Skriv svar