Första Hobbit-trailern!

Redaktör
Ponny
Första Hobbit-trailern!

Antagligen tillhör jag undantagsfallen, men jag har alltid föredragit boken om Bilbo framför Sagan om ringen (nu har jag bara läst cirka halva trilogin, men det är en helt annan historia). Bilbos berättelse är enkel att ta till sitt hjärta, genommysig och i mina ögon något av den perfekta sagoboken. Kanske skulle jag tänka annorlunda i vuxen ålder? Må så vara, jag ser i alla fall fram emot Hobbit-filmerna med tindrande barnaögon. Och Cate Blanchett är som vanligt skitsnygg.

Dvärgar, män med håriga fötter och äventyr så det förslår!

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Första Hobbit-trailern!

Ser otroligt bra ut! Men jag kan inte låta bli att sakna Aragorn och gänget.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ser sjukt härligt och mysigt ut! Vissa scener får mig även att tro att de lyckats med det storslagna som Sagan om ringen hade. Det kan bli riktigt bra det här!

Ha så skoj på biografen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

bara jag som tycker trailern var väldigt svag? Blev inte alls imponerad. Däremot tyckte jag Sagan Om Ringen filmerna var storslagna när de kom. Får se hur den klarar sig idag.

Medlem

Egentligen tycker jag inte att varken Bilbo eller LotR är speciellt bra, men det är ju en imponerande värld som tolkien byggt upp. Silmarillion var det verk som jag tyckte var intressantast, även om fler hade ett finger med i den boken.

Medlem

Din första mening hade kunnat varit tagen från min egen mun, men Bilbo är verkligen lika spännande nu som när man var barn! Jag tyckte det var en jäkla stämning under dvärgarnas sjungande. Jag tror det blir guld det här!


signatur

Inte så imponerad heller, men det har att göra med att vi / jag är mättad av fantasiepos ny, det behövs paus, lång paus på minst tio år för att man ska tycka sådant här är intressant.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med om att boken om Bilbo är bättre. Hoppas filmen lever upp till förväntningarna!

Redaktör
Ponny

Naj! Så länge kvalitén är hög och tillräckligt fräsch (och Mikael Persbrandt inte är jättepinsam) lär jag inte tröttna på svulstiga fantasyepos. Förhoppningsvis blir detta annorlunda än Ringen-trilogin, boken är ju det. Och det kommer ju trots allt vara nio år sedan The Return of the King.

Men att den delas in i två delar är intressant. Vet vi ännu var den kommer att "huggas itu"?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har för mig att det antyddes någonstans att det skulle brytas efter att de varit i Dimmiga Bergen och Bilbo fått Ringen. Skulle kunna tänka mig ett bryte när Örnarna hämtat och lämnat av dem... Jag är rejält intresserad av de här extra bitarna som ska tillföras, det från Tolkiens noteringar och sånt, typ det här med Gandalf och Le Necromancer. Tycker det är ett intressant sätt att filmatisera boken på.

Men än en gång: sjungande dvärgar! Hurra!


signatur
Inaktiv

Trailern var jätte bra! och filmen kommer bli jätte bra!

Redaktör
Ponny

Åh, kan tänka mig ett bryt vid örnarna. Skulle kunna funka.

Och sigmons, det är jag också övertygad om!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar