Skyrim får officellt stöd för 4 GB ram

Robot
Skyrim får officellt stöd för 4 GB ram

Minipatchen 1.3.1 låter din kraftburk nyttja mer än 2 GB ram. Det var väl tamejdraken på tiden.

#bethesda, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Skyrim får officellt stöd för 4 GB ram

About time, eh!

Medlem

Jag fattar inte varför man inte gjorde så här redan från början. Som tur är så har det funnits moddar redan från början som fixar det här.

Medlem

Jag brukade köra skyrim på 2gb, men sen tog jag en uppdatering i knät.

Medlem

#3 Nej inte fler sånna skämt!! jag är så jäkla trött på dem xD

Medlem

Hur kan en uppdatering neddatera något? "neddaterade" är det ens ett ord? Låter som att det i sådana fall har något med en almanacka att göra. Om funktionalitet försvinner varför inte säga att det togs bort i den nästföljande uppdateringen?

Jaa, jag är utbildad språkpolis

I vilket fall, som kommentar på själva nyheten... Nästa uppdatering skulle gärna få innehålla ett smidigare system för att växla mellan vapen.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Eftersom Skyrim har noll återspelarvärde så bryr jag mig inte längre.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

#4 Jag var också trött på dom, but then I took an arrow to the knee.

Medlem

Hahahahahahaah, konsole????


signatur

AYY LMAO

Medlem

Låter ju bra, men mina återstående 12 GB då? Alltid kul med uppdateringar, älskar Skyrim!

Scarface; Noll återspelsvärde? Är uppe i ett tiotal karaktärer och kommer helatiden på nya koncept som jag vill testa.

Medlem
Skrivet av O-san:

Hur kan en uppdatering neddatera något? "neddaterade" är det ens ett ord? Låter som att det i sådana fall har något med en almanacka att göra. Om funktionalitet försvinner varför inte säga att det togs bort i den nästföljande uppdateringen?

Jaa, jag är utbildad språkpolis

I vilket fall, som kommentar på själva nyheten... Nästa uppdatering skulle gärna få innehålla ett smidigare system för att växla mellan vapen.

Enklare än 1, 2, 3?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av O-san:

Hur kan en uppdatering neddatera något? "neddaterade" är det ens ett ord? Låter som att det i sådana fall har något med en almanacka att göra. Om funktionalitet försvinner varför inte säga att det togs bort i den nästföljande uppdateringen?

Jaa, jag är utbildad språkpolis

I vilket fall, som kommentar på själva nyheten... Nästa uppdatering skulle gärna få innehålla ett smidigare system för att växla mellan vapen.

Enklare än 1, 2, 3?

Indeed, vet inte hur det kan bli lättare än så >_>

"Fast, det är bara halvsanning då det tidigare uppdateras för att använda sig av 4 GB, men att det i den nästföljande uppdateringen neddaterade bort just den funktionaliteten."

Det hade väl aldrig officiellt stöd för det dock? Det var ju nån moddare som la till det inofficiellt, men det blev sabbat p.g.a någon uppdatering som Steam krävde.

Medlem

Varför inte ha det med från början? fattar inte ens att spelet kunde bli GOTY.

Medlem

Ge mig stöd för mina 16gb ram!

Nej men nu när ljudkraschen är borta så är det inget speciellt jag tycker ska fixas. Möjligen en quest jag gjorde som buggade men det var den enda questen på 65 timmars spelande som buggade.

Vill helst se mod kitet släppas så massa fler intressanta moddar kan skapas.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Låter ju bra, men mina återstående 12 GB då? Alltid kul med uppdateringar, älskar Skyrim!

Scarface; Noll återspelsvärde? Är uppe i ett tiotal karaktärer och kommer helatiden på nya koncept som jag vill testa.

Jag vet inte, jag ser inte hur storyn kan ändras tillräckligt mycket för att göra den intressant igen. Körde igenom det mesta av spelet med min enda karaktär så jag har testat alla olika perks och klasser osv(lvl 66). Kanske var fel att göra så.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

Varför inte ha det med från början?

http://cf.badassdigest.com/_uploads/images/13791/giorgiofeat_...
(Consoles)

Kanske? Vet faktiskt inget bra skäl till det förutom det.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av LuNxOr:

Varför inte ha det med från början?

http://cf.badassdigest.com/_uploads/images/13791/giorgiofeat_... (Consoles) Kanske? Vet faktiskt inget bra skäl till det förutom det.

HAHAHAHAHA wtf?


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Skrivet av Zidious G:

#4 Jag var också trött på dom, but then I took an arrow to the knee.

An arrow to the knee you say?

Well I took a missile to the face.

http://www.funnyjunk.com/funny_pictures/3028874/Arrow+to+the+...

Inaktiv

Konsollport alltså.
Jag i min enfald trodde att mer eller mindre alla spel kunde använda allt tillgängligt minne om så behövs, men tydligen inte.

Medlem
Skrivet av O-san:

I vilket fall, som kommentar på själva nyheten... Nästa uppdatering skulle gärna få innehålla ett smidigare system för att växla mellan vapen.

Är ju jättelätt ju
Lägg till ett vapen/en magi i Favorites, öppna sedan Favorites med Q (när du stängt ner menyn igen självklart)
Håll på ett item/en magi och tryck 1-9, så, då har du "bindat" den till 1-9 och kan göra så med resterande Favorites också. När du sedan är klar med alla "bindings" kan du snabbt byta genom att helt enkelt trycka på 1-9 direkt, utan att gå in menyn.

(Sitter du på PS3/XBOX kan det dock bli lite svårare)

Medlem
Skrivet av Aresz:

Konsollport alltså.
Jag i min enfald trodde att mer eller mindre alla spel kunde använda allt tillgängligt minne om så behövs, men tydligen inte.

Väldigt få spel som kan det, då 32-bitars program inte kan adressera mer än egentligen 2GB, men med ett 64bitars OS och rätt kompilerat (som nu Skyrim är) så kan de adressera 2GB mer. Dock, ett 32bitars program kommer inte kunna adressera mer, då måste de vara 64-bitars program istället, me thinks. Finns FÅÅÅ spel med 64-bitars .exes. Crysis har la det, dock inte på Steam, samt Far Cry, det första. Nog de enda jag kan komma på rakt av. Har således väldigt lite med konsoller att göra.

Medlem

i nästa uppdatering skulle jag vilja se ett riktigt stöd för flera karaktärer. Har spelat igenom spelet på min första karaktär, och skulle kunna göra en ny ras och spela, men vill se ett interface vid mainmenu där man får välja karaktär (tänk er wow/war/vilket mmo som helst) Du ser dina karaktärer i en lista och får välja, istället för att hålla på som det är nu och ha olika sparfiler, men risken att man sparar över en fil vid en längre sittning.

Medlem

synd att man gjorde allt som fanns i spelet på mindre än en vecka, får vänta på construction kit och expansioner helt enkelt

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av O-san:

Hur kan en uppdatering neddatera något? "neddaterade" är det ens ett ord? Låter som att det i sådana fall har något med en almanacka att göra. Om funktionalitet försvinner varför inte säga att det togs bort i den nästföljande uppdateringen?

Jaa, jag är utbildad språkpolis

I vilket fall, som kommentar på själva nyheten... Nästa uppdatering skulle gärna få innehålla ett smidigare system för att växla mellan vapen.

Enklare än 1, 2, 3?

Problemet kommer om du har dualwield och har 2 st. likadana svärd, det går o binda dom, men då du försöker växla till dom så unbindas dom båda två och man står där tomhänt och viftar med fists mot den dära jätten som tittade lite snett på dig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av O-san:

Hur kan en uppdatering neddatera något? "neddaterade" är det ens ett ord? Låter som att det i sådana fall har något med en almanacka att göra. Om funktionalitet försvinner varför inte säga att det togs bort i den nästföljande uppdateringen?

Jaa, jag är utbildad språkpolis

I vilket fall, som kommentar på själva nyheten... Nästa uppdatering skulle gärna få innehålla ett smidigare system för att växla mellan vapen.

Enklare än 1, 2, 3?

Problemet kommer om du har dualwield och har 2 st. likadana svärd, det går o binda dom, men då du försöker växla till dom så unbindas dom båda två och man står där tomhänt och viftar med fists mot den dära jätten som tittade lite snett på dig.

Aha, min karaktär kör inte dualwield så var inte medveten om att det var ett sådant problem Då förstår jag!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Zidious G:

#4 Jag var också trött på dom, but then I took an arrow to the knee.

An arrow to the knee you say?

Well I took a missile to the face.

http://www.funnyjunk.com/funny_pictures/3028874/Arrow+to+the+...

http://www.youtube.com/watch?v=UagqsOT4Vic
THE END.


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

Har den här uppdateringen slängts ut eller ska den komma snart? Har inte märkt av någon tankning på Steam i alla fall.

12
Skriv svar