SWTOR: skapa inte karaktärer på trånga servrar

Robot
SWTOR: skapa inte karaktärer på trånga servrar

Bioware uppmanar oss att undvika trängsel i Star Wars: The Old Republic.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
SWTOR: skapa inte karaktärer på trånga servrar

sitter i 60 minuter kö atm ;/

Medlem

Jotack det vet jag. Har spelat på The Red Eclipse sedan den 13:e och jag kan säga att det varit hopplöst mycket kö redan under early-access.

Kö kan jag leva med. Men när man ser serverlistan och man sitter mer eller mindre på en av få servrar som är full medan andra är på Standard blir man lite less. Skönt att man jobbar hemifrån och kan logga på och se till att inte bli utloggad genom att skutta in och skicka iväg sina companions på missions hela tiden.

Medlem

Jag fick stå ut med 2-3 timmars kö på Bloodworthy under några dagar och att det inte finns några lösning för disconnect hjälper inte heller.
Till slut jag rerollade på en mindre befolkad server......det suger att man blir tvingad till sånt lösning för att kunna spela det spel man har betalat för.

Medlem

Jag spelar på Frostclaw, skitbra server community och elaka köer kommer inte skrämma undan mig
Sitter oftast i en timmes kö från klockan sex på kvällen till klockan ett eller två på natten


signatur

Game long and prosper

Medlem

Är sjukt jävla förbannad på den här skiten alltså, fick pre-access redan första dagen och började lira på Bloodworthy som var low population på då.
2 dagar senare var den full med 40 minuters kö så bytte server igen till Scepter of Ragnos och nu sitter jag i samma skit IGEN fast skillnaden är att nu är klockan 13:39 på dagen och det är 600 pers i kö, hur i helvete kommer det se ut under peak hours...

Medlem

Kör på lord calypho och hade min första que igår. var bara 20 min så Chill. Flera guildisar har haft värre dock. Får se hur det blir ikväll då.

Medlem

Är på Bloodworthy också men bara för att min guild är där hade jag inte guilden där skulle jag lämna skiten på engång...fattar inte hur folk som inte har någon guild på servern orkar stanna kvar...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Tycker det är lite jobbigt, har skapat karaktärer på 4 olika servrar för att kunna spela. Har inte tid med att köa i flera timmar

Medlem

Chuundar <3

Kom inte dit för då blir det för fullt


signatur

Nämen!

Medlem

Med tanke på att alla förgjorda guilds hamnat på de servrar som fanns med från start enbart så är det inte så konstigt att servrarna blir fulla, de flesta som redan är med i en guild väljer ju såklart att logga in på servern som guilden blivit satt på, inga guilds har ju flyttats till servrar som öppnat i efterhand.

Medlem

Kör på Niman, och det är rätt dassiga köer där också.

Medlem
Skrivet av Doed:

Med tanke på att alla förgjorda guilds hamnat på de servrar som fanns med från start enbart så är det inte så konstigt att servrarna blir fulla, de flesta som redan är med i en guild väljer ju såklart att logga in på servern som guilden blivit satt på, inga guilds har ju flyttats till servrar som öppnat i efterhand.

Jovisst. Men det fanns trots allt en hel del servrar från starten och alla är långt ifrån fulla.

Men det kommer behövas en transfer funktion snart nog imo.
Samt mer plats på servrarna såklart.

Man borde gott kunna slå av möjligheten till att använda de överpopulerade servrarna om man inte har karaktärer där tills man fått ordning på sker och ting.

Medlem

Aldrig suttit i kö, kanske är pga att jag loggar på vid fyra tiden på morgonen och stänger inte när förren på eftermiddagen/kvällen någon gång...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Gnäll inte på Bioware bara, visst dom kunde kanske har förberett sig bättre osv och haft bättre kapacitet på servers i början men det är också spelarnas fel att det är så här. Många har säkert gjort sina nya karaktärer på servrar som redan är fulla eftersom dom kanske tro att om dom gör det på en strandad server så kanske det inte bli mycket folk omkring.

Så innan ni börjar gnälla helt och håller på Bioware tänk lite på det. Jag har iallafall känt så innan när man ska lira nytt MMO att man söker sig till servers där det är mycket folk för det blir roligare då, menar då inte queue sjävklart.

Jag spelar själv på Niman EU PVP och det är köer där också. Men med tankte på att jag är lvl 34 och har min guild där så är det inte en möjlighet att jag byter server, så allt jag kan hoppas på är att Bioware ökar serverns kapacitet. På kvällarna är det en kö. Än så länge på runt 600 per var jag i kö på igår. Det tog kanske 40 mins så vet att jag inte har det sämst. Men när man väll sätter sig och vill spela så är det ju lite irriterande ändå, men jag vet att det är vid launch och det är så här det bli så, kommer fixa sig så småningom.

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Doed:

Med tanke på att alla förgjorda guilds hamnat på de servrar som fanns med från start enbart så är det inte så konstigt att servrarna blir fulla, de flesta som redan är med i en guild väljer ju såklart att logga in på servern som guilden blivit satt på, inga guilds har ju flyttats till servrar som öppnat i efterhand.

Jovisst. Men det fanns trots allt en hel del servrar från starten och alla är långt ifrån fulla.

Men det kommer behövas en transfer funktion snart nog imo.
Samt mer plats på servrarna såklart.

Man borde gott kunna slå av möjligheten till att använda de överpopulerade servrarna om man inte har karaktärer där tills man fått ordning på sker och ting.

Japp jag håller med. Dom borde stänga av dom serverna för nytt folk som inte har karaktärer där. Vet att folk som kanske vill lira med sina kompisar som kanske är på såna överfulla servrar men då kan ju dom välja en annan server så länge och sen så kan ju Bioware låta dom flytta till sina kompisar när allt väll är fixat osv

Medlem

litar på peragus mine facillity och det kan bli kö ibland på typ 20-40 inte mer:D

Inaktiv

Folk whinar sönder för att man får köa in i ett spel.. man kan då förstå varför det blir krig i världen.

Medlem

Hidden Beks har varit rätt full senaste dagarna med så undvik den om ni kan. Säger jag helt själviskt.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Chuundar <3

Kom inte dit för då blir det för fullt

spelar redan där

Medlem

vad ligger server population cap:en på?

Medlem

Sitter på Frostclaw. Kan nog lätt säga att den servern har haft en av de värsta väntetiderna. Fick vänta två och en halv timma för bara några dagar sedan.

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Sitter på Frostclaw. Kan nog lätt säga att den servern har haft en av de värsta väntetiderna. Fick vänta två och en halv timma för bara några dagar sedan.

Självklart kan jag inte veta om denna person ljuger eller överdriver men minns inte riktigt vilken server han sa han spelade på men han sa att dom hade kö tid på 4 timmar. Men som sagt, kan ej säga om det är sant, bara vad jag hört

Medlem

ursäkta, men är fett noobig på mmos, kan någon vara så snäll och förklara vad PvP, PvE och en massa andra bokstavscombos är? jag fattar ingenting.

hur är spelet annars, kul?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

ursäkta, men är fett noobig på mmos, kan någon vara så snäll och förklara vad PvP, PvE och en massa andra bokstavscombos är? jag fattar ingenting.

hur är spelet annars, kul?

PVP: Om vi säger att du är på Tatooine och questar, då kan personer som är på andra sidan (tex om du är på republic sidan och jag på imperial sidan) attackera dig helt öppet och döda dig. Förutom på vissa ställen så klart men du "PvP flaggas" alltid på PvP server när du lämnar säkra städer osv

PVE: Är då att du måste själv aktivera "PVP flaggningen" Alltså kan inte fiender ifrån andra sidan attackera dig om du inte själv går det på det. Typ genom att skriva /pvp vanligen. Du kan ju då heller inte attackera din fiender om dom inte aktiverat pvp flaggningen

RP: Finns ju olika typer. Tex RP-pvp. Den följer ju då samma regler som PVP servers men att det är mer Roleplaying på dom, tex folk lever sig in i sina karaktärer och pratar som dom antagligen gör på den tiden det utspelas. Tex går man inte och säger "fuck" och andra sånna saker. Plus att vanligt viss så måste man har namn på sina karaktärer som passar spelets tid eller så

Spelet i sig är äckligt roligt tycker jag, helt klart ett spel som passar mig. Så roligt som jag haft i spelet än så länge har jag inte haft i något annat spel på en väldigt lång tid och det blir bara mer och mer roligare ju längre man kommer. Men allt är en smaksak, många verkar tycka som jag gör dock.

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Zmizk:

Sitter på Frostclaw. Kan nog lätt säga att den servern har haft en av de värsta väntetiderna. Fick vänta två och en halv timma för bara några dagar sedan.

Självklart kan jag inte veta om denna person ljuger eller överdriver men minns inte riktigt vilken server han sa han spelade på men han sa att dom hade kö tid på 4 timmar. Men som sagt, kan ej säga om det är sant, bara vad jag hört

Jag tror inte att han överdriver. Har hört samma sak från andra håll faktiskt.

Medlem
Skrivet av eXile:
Skrivet av Zmizk:

Sitter på Frostclaw. Kan nog lätt säga att den servern har haft en av de värsta väntetiderna. Fick vänta två och en halv timma för bara några dagar sedan.

Självklart kan jag inte veta om denna person ljuger eller överdriver men minns inte riktigt vilken server han sa han spelade på men han sa att dom hade kö tid på 4 timmar. Men som sagt, kan ej säga om det är sant, bara vad jag hört

Kan bekräfta och höja, då jag och min guild spelar på på Tomb of Freedon Nadd. Jag har själv haft som längst 6.5 timme kö (ca 2600 personer före mig) senast i förrgår, och en guildmedlem och tillika officer i guilden hade på tredje kvällen under EGA 7800 före sig i kön. Hans beräknade kötid var då 9.5 timme ungefär, men som vi alla vet så stämmer Estimated väldigt dåligt.

De har dock lyckats få ner trycket en liten aning på ToFN nu, så kön verkar normalisera sig runt 1000-1500 personer och 3-4 timmar under "normalt" tryck. Prime verkar dock fortfarande ligga runt 2000 och +5 timmar.

En stor anledning till att just ToFN har sådant extremt tryck, är att det, ofrivilligt, blev så att tre ganska massiva communities valde samma server under EGA's första dagar. PvP Initative, som består av ca 100-120 PvP-guilds, var de första som flyttade in. Vi hade då i början ingen märkvärdig kö el.dyl., men efter en dag så märkte vi att det spanska communityt OCH det italienska båda hade valt ToFN som sin hemserver, och hade som avsikt att använda den som sin inofficiella "nations-server" dit de directade alla sina landsmän och nya community-medlemmar. Shit happens, men vi har som tur är rätt god kontakt med iaf det italienska communityt, och de har insett misstaget och siktar på att flytta så fort chansen ges. Ryktet går att även det spanska kommer att söka en ny hemserver när tillfälle finns.

Medlem
Skrivet av Tystnad:
Skrivet av eXile:
Skrivet av Zmizk:

Sitter på Frostclaw. Kan nog lätt säga att den servern har haft en av de värsta väntetiderna. Fick vänta två och en halv timma för bara några dagar sedan.

Självklart kan jag inte veta om denna person ljuger eller överdriver men minns inte riktigt vilken server han sa han spelade på men han sa att dom hade kö tid på 4 timmar. Men som sagt, kan ej säga om det är sant, bara vad jag hört

Kan bekräfta och höja, då jag och min guild spelar på på Tomb of Freedon Nadd. Jag har själv haft som längst 6.5 timme kö (ca 2600 personer före mig) senast i förrgår, och en guildmedlem och tillika officer i guilden hade på tredje kvällen under EGA 7800 före sig i kön. Hans beräknade kötid var då 9.5 timme ungefär, men som vi alla vet så stämmer Estimated väldigt dåligt.

De har dock lyckats få ner trycket en liten aning på ToFN nu, så kön verkar normalisera sig runt 1000-1500 personer och 3-4 timmar under "normalt" tryck. Prime verkar dock fortfarande ligga runt 2000 och +5 timmar.

Sjukt segt! Men Bioware jobbar säkert för fullt för att fixa detta, tro dom är ganska medvetna att folk kommer bli sjukt arga annars och kommer sluta. Vi får hoppas att det löser sig snabbt!

Medlem

Uppdaterade min tidigare post med en kort förklaring till varför just ToFN är den tyngst populerade EU-servern just nu.

Medlem

Lite tråkigt när man har suttit med 6 dagars Early Access och dragit upp en karaktär till nivå 30. Och nu möts man med 700 personer före dig i kön. Är inte så peppad på att rerolla på en annan server. :/

123
Skriv svar