RPG/fantasy brädspel

Medlem
RPG/fantasy brädspel

Tjena tänkte bara fråga om ni hade något förslag på något kul RPG/fantasy brädspel som man kan börja spela. DnD har jag ju såklart kollat upp men tycker det är väldigt mycket pengar. Sen finns ju alltid Warhammer men de är också väldigt dyrt. Vi är iallafall 3 st som vill spela och vi vill som sagt inte lägga ner alltför mycket pengar på de.
Säg till om de är nåt mer ni vill veta så lägger jag till den informationen så snabbt som möjligt.

(skulle gärna ha något diablo liknande)


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Arkham horror kanske skulle kunna vara nåt

Skrivet av Turtle_droid:

Arkham horror kanske skulle kunna vara nåt

Kostar runt 560-600kr beroende på butiken.
Regelverket kan vara alltför komplicerat för den som inte är van vid att spela denna typ av bordsspel som tex D&D. Tycker själv att det är riktigt kul men det krävs ett antal spelare för att få ut det bästa av spelet. Att vara införstådd på Lovecraft är ett plus.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tyckte alltid att Hero Quest var kul. Vet inte om det säljs nytt längre, spelade det i början på 90-talet. Om du skulle få tag på det kan jag rekommendera det.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Håller med ovanstånde om HeroQuest, med de två expansionerna. Tyvärr äör det svårt att få tag i då det inte tillverkas längre men kolla blocket och ebay.

Ett annat kul dungeon crawler spel är Descent - journey in the dark. Riktigt kul och tidskrävande. Finns att få tag i i flera svenska spelbutiker. Finns ett gäng expansioner till det också.
det tar tid att lära sig emn det är ett spel som verkligen är värt pengarna.

http://www.fantasyflightgames.com/edge_minisite.asp?eidm=5

1
Skriv svar