Skyrim inspirerar nästa Dragon Age

Medlem

När ska folk fatta att "I took an arrow to the knee" inte är kul längre? Seriöst, man börjar se det överallt nu. Det kan vara kul i en vecka, men det känns som att det räcker nu. Nu blir man ju bara förbannad på hur dålig humor folk har nu för tiden. Allting kul att folk har humor, jag är själv en rätt knasig humor men detta börjar bli lite väl överskattat.

Bioware failade otroligt mycket med 2:an. En bra TIP till BIOWARE. TÄNK BRA OCH LÄS ERA FANS FEEDBACK, SÅ DET MESTA LÖSA SIG. Men det kommer alltid vara gnäll på spel. Det går inte att förhindra, för vi människor är gjorda för att gnälla på allt nu för tiden. Speciellt Svennis

Medlem

Kanske att inte hasta ut ett spel som återanvänder exakt samma miljö och stad tio gånger om, vore något?

Medlem

De där killarna är helt borta. Verkar inte veta vilken riktning de vill ta med sina spel.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

I used to like dragon age, then i took an arrow in the knee.

Medlem
Medlem

Jag önskade att första Dragon Age hade en öppen värld... men nej... det var fruktansvärt linjärt i jämförelse. Ja, tack... inga osynliga väggar!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

AW8
Medlem

Så med DA3 tänker de ta det bästa från DA: Origins och DA2, samt inspireras av öppna spel som Skyrim?

Låter intressant!


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Något som har gjort Biowares spel ospelbart för min del är att deras sk rollspel kräver att man spelar med en grupp karaktärer. Påminner mer om micromagament i ett RTS än rollspel med identifikation med en karaktär. Dragon Age är i princip ett dawn of war 2. En mindre skillnad är att det senare har en fyrkantig karta jämfört med en smal korridor med räls.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av ThinBoi:
Skrivet av burkmopp:

Dåligt meme? pff

The cake is a lie, påtvingat och skitdåligt.
But then I took an arrow to the knee å andra sidan, är episkt dålig dialog som är tragiskt kul!

Gråt ner er!

Arrow-skiten är väl påtvingad om något

Av folk, inte spelet, och i alla fall för mig som lirat det och varit med om det själv så får det mig att skratta, medan tidigare nämnda inte var roligt ens från början.

Medlem

Dragon Age brukade vara mer linjärt, men sedan tog det ett skyrim i knäet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Dragon Age goes Skyrim clone.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Orka köpa Fler Dragon Age? Sista sög ju dase.. svintråkigt
Gör något nytt!!!

Medlem

Bioware used to make good games, then they took money from EA ^^
Pc gaming used to be good, untill it was taken by Valve/Blizzard in the *** (knee)

Undrar hur det kan komma såg att det är fel att kopiera andras verk (musik, film etc) även spel, såvida du inte är spelutvecklare?
Om du själv är spelutvecklare kan du fritt få klona spel (CoD) eller funktioner helt utan att betala royalty eller komma på något eget, minns tiden då inte alla spel såg ut på samma sätt och var antingen WoW eller CoD-kloner. Kanske man kan hoppas på en våg Skyrim-kloner nu? Med killstreaks och guld-farmande?

Medlem

Om något meme överhuvudtaget är påtvingat så är det alla jäkla My Little Pony: Friendship is Magic memes. Usch, fattar inte vad folk ser i skiten (Varken serien eller memesen).

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Av folk, inte spelet, och i alla fall för mig som lirat det och varit med om det själv så får det mig att skratta, medan tidigare nämnda inte var roligt ens från början.

Båda suger dase vad mig anbehagar. Portal är jag inget fan av och Skyrim kan dra nåt gammalt över sig. Dock är arrow-grejen den senast påtvingade skiten av alla fanboys och sticker således mest i ögonen.

Citat:

Om något meme överhuvudtaget är påtvingat så är det alla jäkla My Little Pony: Friendship is Magic memes. Usch, fattar inte vad folk ser i skiten (Varken serien eller memesen).

Usch ja


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

TheRob told you all, LIKE A BAWS!
but then he took an arrow to the knee, witch he threw on the GROUND!
(tror jag kan hålla på hela dagen med det här)

12
Skriv svar