Flatout 3: Chaos & Destruction

Flatout rent skräp...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan det verkligen vara så dåligt? Inget bra överhuvudtaget? "Massor av saker att göra" t.ex? Måste testa själv ;D

Medlem

Vart är nollan när man behöver den?

Har de inte skrivit fel i titeln? Ska det inte vara plattout istället för flatout?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag älskade Flatout 2 men 3:an är ett av de sämsta spel jag någonsin testat, tröttnade efter starten. Bilen var helt omöjlig att styra accelererade som en rymdraket och det fanns ingen logik i köregenskaperna överhuvudtaget.

Medlem

game of the year, every year.

Medlem

Som att de andra flatout spelen har någon känsla. Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Av bilderna att döma så ser ju inte spelet så dåligt grafiskt ut. Men men flatout har alltid varit skit. Tack för att det finns Burnout

Skrivet av carlman:

Måste bara fråga! Kan ett spel få noll i betyg? Har det någonsin hänt?

För om spelet fick: ingenting som plus, så känns det som en nolla

Det har hänt. Men som tidigare sagts i tråden är två av grundförutsättningarna för att den mytomspunna nollan ska komma fram att a) FZ-Tompa är bortrest och b) att spelet är tyskt.

Flatout 3 uppfyller dessvärre inte någon av dessa kriterier.

Medlem

Jag har inte undersökt saken men det låter som en sådan uppföljare, där en helt ny utvecklare släpper spel på en tidigare succé.

Medlem

Kan ge er lite info om ni vill...
Zoo games köpte upp namnet Flatout när Empire interactive gick omkull, man lät då Team 6 göra ett Flatout spel till Wii... http://flatoutwii.team6-games.com/index.php Jag tyckte att man såg redan där åt vart det barka... Hur som, Hardcare fans på Flatoutjoint.com startar en namninsamlingen för att få Team6 att göra ett nytt flatout till PC. De kanske får in ett hundratal underskrifter, vilket tydligen räcker Vissa fans har haft väldigt bra kontakt med Team 6 under processens gång (vilket kan låta bra), men Team 6 har i detta fallet varit för generösa, så i stället för att finputsa spelet har man bara slängt in gamemodes (spelet ligger på 11gb) för att de på så sätt trott sig tillfredsställa fansen.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Jag gillar betygen , asful grafik :D, mer sånt.. såga såga såga

Inaktiv

FO3 ser ju ganska bra ut så för mig skulle det kanske vara 2-3 i betyg. Men synd bara att det inte var finnarna...

Medlem

FÖR HUNDRADE GÅNGEN FZ! OM ABSOLUT INGENTING ÄR BRA MED SPELET FÖRTJÄNAR DET INTE 1/5!

Om ett spel måste vara "trasigt" för att förtjäna lägsta steget på en skala på 0-5 borde ni verkligen använda ett annat betygssystem. Går att jämföra med filmrecensenter som ofta ger 0/5 till filmer som helt enkelt är kass. Man kan lära sig av dem...


signatur

Imperator

Redaktör
Skrivet av Reize:

FÖR HUNDRADE GÅNGEN FZ! OM ABSOLUT INGENTING ÄR BRA MED SPELET FÖRTJÄNAR DET INTE 1/5!

Om ett spel måste vara "trasigt" för att förtjäna lägsta steget på en skala på 0-5 borde ni verkligen använda ett annat betygssystem. Går att jämföra med filmrecensenter som ofta ger 0/5 till filmer som helt enkelt är kass. Man kan lära sig av dem...

Vi sätter 0 om skiten är trasig. Detta är är skit, men skit som fungerar. Då får det en etta. Sen det där med plus och minus: lägg mindre värdering i dem och läs texten så kan du koppla bort versalerna.


signatur
Inaktiv

Bugbear är upptagna med Ridge Racer och de äger tyvärr inte IP:t (som tidigare nämnts)

Har också provspelat Flatout 3 och det är verkligen ohyggligt - som att få en levande höna uppkörd i ändtarmen ungefär.
Om det nu är som påståtts att Team 6 slängt in saker för att fansen krävt det så får de nästan skylla sig själva (fansen) över att slutprodukten är så pass usel. Men det är verkligen hemskt att se en bra serie förvandlas till bajs. Lite som Soldier of Fortune-serien...

I övrigt skulle jag säga att den enda riktiga ljuspunkten i Flatout 3 är att spelet inte frågar dig om du vill avsluta race utan istället frågar det "do you want to abort race?"
Ja tack, jag vill gärna utföra abort på både spel och utvecklare.

Medlem

Det är iaf PC-exklusivt, borde ju vara värt ett par plus redan där om man frågar rätt medlemmar ^^
Alltid kul med en sågande recension, synd bara att det kräver ett uselt spel...

Medlem

Förlorade hoppet för den här serien någonstans runt ultimate carnage. Inget av spelen har ens kommit i närheten av att vara lika bra som det första.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Flatout och Flatout 2 är de roligaste spelen i denna genre för mig. Synd att de skändar serien och drar ned den i dyngan på detta sätt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

OMG... dom borde bannlysa detta spel omedelbart... var tvungen å testa detta spel, ack så rätt recension...
0,5 av 5 borde de finnas usch å blä ....

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Flatout och Flatout 2 är de roligaste spelen i denna genre för mig. Synd att de skändar serien och drar ned den i dyngan på detta sätt.

Kört Ultimate Carnage?

12
Skriv svar