Grand Theft Auto III (Mobil)

Robot
Grand Theft Auto III (Mobil)

Dagens smartphones är kraftfulla nog att driva en tioårig spellegend. Men kan de göra den gamla pärlan rättvisa? Vi spelar GTA III på Iphone.

#dance-central, #grand-theft-auto-iii, #grand-theft-auto-v, #rockstar


Medlem
Grand Theft Auto III

Jag vill i alla fall minnas att uppdragen var betydligt mer variationsrika än de i GTA:IV. Men jag kanske har fel?

Medlem

40% rabatt från Rockstar fram tills 29:e dec, så kostar för tillfället 22:- !

Medlem

En sak som är trevligt med iaf androidversionen (vet inte hur det är med iphone) är att man kam använda sig av playstation- och/eller xboxdosor... Inte smidigaste att ha med sig överallt, men längre resor kanske.

Medlem

Vissa smågrafiska grejer som de tagit bort som jag stör mig på, men annars funkade det. Svindålig draw distance dock.

Medlem
Skrivet av TeveT:

En sak som är trevligt med iaf androidversionen (vet inte hur det är med iphone) är att man kam använda sig av playstation- och/eller xboxdosor... Inte smidigaste att ha med sig överallt, men längre resor kanske.


Hur?

Skrivet av lassekongo83:

Jag vill i alla fall minnas att uppdragen var betydligt mer variationsrika än de i GTA:IV. Men jag kanske har fel?

Nja, jag skulle snarare säga att uppdragen i GTA IV är mindre balls-out galna än var de är i GTA III. Men variationsmässigt så är fyrans uppdrag så mycket bättre!

Skrivet av Fr0gg0.:

Vissa smågrafiska grejer som de tagit bort som jag stör mig på, men annars funkade det. Svindålig draw distance dock.

Ja, det märkte jag också. Men det beror nog snarare på vilken maskin man spelar på. Det ser säkert ännu mycket mer bättre ut på en iPad 2 än min iPhone 4. Just skillnaden på effekterna (som explosioner, glassplitter m.m.) är nog de sakerna som märks mest mellan de olika maskinerna man spelar på.

Medlem

Lirar det på både min Iphone 4s och ipad 2 är riktigt bra! var det här man spelade på pc när det kom ut dygnet runt, iaf jag saknar dock i det mobila gta 3 när man kan skjuta av dem kropps delar hehe ^^ Hoppas att dem gör Vice city till mobil också !

Medlem

Vet inte hur det är på Iphone, men på Android versionen så är fil systemet likadant som på pc. A.k.a Gta 3 till Android kan moddas med pc versionenes vertyg och mods. Förutsatt att din mobil/tablet klarar det.

Man kan även låsa upp de Tegra låsta funktionerna.

Tycker själv för ett mobilt spel så är det riktigt kul.


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av TeveT:

En sak som är trevligt med iaf androidversionen (vet inte hur det är med iphone) är att man kam använda sig av playstation- och/eller xboxdosor... Inte smidigaste att ha med sig överallt, men längre resor kanske.


Hur?

Jag har inte länkarna jag har hem-hemma men jag googlade lite snabbt o detta var den första som kom upp

http://techcrunch.com/2011/08/09/use-your-ps3-controller-on-y...

Är ju perfa att använda tillsammans med playstationsemulatorer också

Medlem

Spenderar man mycket tid på buss och tunnelbana är det nog trevligt sätt att fördriva tiden till ett vettigt pris.

Mot att betala 2700 för Vita och sedan 300-400 kr för spelet(om det nu gavs ut på Vita).
Du får en bra Android-fåne för dom pengarna med såååååååå mycket mervärde.

Medlem

Dedär med sikta&skjutandet lät ju inte så upphetsande :/ annars hade jag gärna testat på spelet på min lur som troligtvis anländer nån gång i mellandagarna.. cmon cdon!

Medlem

Kostar ju bara 22 kr via android.

Medlem

Det är lite synd att de inte portade xbox versionen av gta3 till mobilerna, då den var grafiskt överlägsen ps2/pc versionen.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Kostar ju bara 22 kr via android.

Rockstar rear just nu ut spelet på både App Store och Android Market. Ordinarie pris är 38kr.

Jag tycker kontrollerna känns lite otympliga. Mest för att det är så många olika knappar på sån pass liten yta. Det känns som att spelet kan vara mycket bättre på surfplattor. I överlag så är jag nöjd med det. Inget spel man maratonspelar direkt, men skoj att göra 2-3 missions lite då och då.

Medlem

Hmm, Sony Tablet S har ju fått/får stöd för PS3-kontrollen, men är det någon som vet om det bara går till PSone titlarna?
Dessutom kommer ju OnLive med sin multiformatkontroll men den lär väl vara låst till deras egna tjänst...

S_Z
Medlem

Är nyfiken på en sak. Som redan nämnts av Viktor Viklund så finns det på iOS två grafiska "versioner" i spelet. En med dynamiska ljuseffekter från billyktor, rörliga skuggor m.m som man får om man kör på en iPhone 4S eller iPad 2 och en annan version där dessa saknas för de övriga iOS enheterna.

Är det likadant för Android? Är det olika beroende på vilken Android man har eller finns det två versioner av spelet att ladda ner? Eller är det kanske nVidia exlusivt (Tegra 2/3) Hur fungerar det? Av de videoklipp jag sett på exempelvis Samsung Galaxy Note så saknas dessa effekter.

Medlem

kan inte hitta spelet på android market place..

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av TeveT:

En sak som är trevligt med iaf androidversionen (vet inte hur det är med iphone) är att man kam använda sig av playstation- och/eller xboxdosor... Inte smidigaste att ha med sig överallt, men längre resor kanske.


Hur?

Iaf Transformer Prime kommer ha native-stöd för olika gamepads (bl a PS3 och 360). Till andra androidenheter går det att mecka in på olika sätt.

Skrivet av swordy:

kan inte hitta spelet på android market place..

Sök på GTA, första alternativet som dyker upp för mig.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Spenderar man mycket tid på buss och tunnelbana är det nog trevligt sätt att fördriva tiden till ett vettigt pris.

Mot att betala 2700 för Vita och sedan 300-400 kr för spelet(om det nu gavs ut på Vita).
Du får en bra Android-fåne för dom pengarna med såååååååå mycket mervärde.

Beror på hur man ser på det. En iphone 4S kostar ju typ 6K så man tjänar på att köpa en Vita.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av LariosoDog:

Spenderar man mycket tid på buss och tunnelbana är det nog trevligt sätt att fördriva tiden till ett vettigt pris.

Mot att betala 2700 för Vita och sedan 300-400 kr för spelet(om det nu gavs ut på Vita).
Du får en bra Android-fåne för dom pengarna med såååååååå mycket mervärde.

Beror på hur man ser på det. En iphone 4S kostar ju typ 6K så man tjänar på att köpa en Vita.

Det är ju sant.

Men en smartfåne fixar ju kamera, gps, radio, mp3-spelare, internetsurf, mail och allt som appar fixar ovanpå det - och telefon förståss. Och spel är 10-del i pris. Och telefon slipper man separat plats i fickan.

Vet inte hur spridd Xperia blivit, men den har förmodligen lite av det Vita eller PSP har av fysiska knappar osv. Spelpris är dock oklart - har inte kollat.

Dockstation eller andra tillbehör kanske redan finns till ifånen, vet inte.

Medlem

Va billigt så jag slog till 22 kronor är fan inga pengar :P, men på min 3gs måste jag säga att det laggar som f*n skulle kanske behöva 4's:en för att få det att flyta på?


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av Bohica:

Va billigt så jag slog till 22 kronor är fan inga pengar :P, men på min 3gs måste jag säga att det laggar som f*n skulle kanske behöva 4's:en för att få det att flyta på?

Har både en iPhone 4 och iPhone 4S.

Spelet fungerar utan problem på 4:an, förutom att i vissa fall så flöt spelet på riktigt dåligt och trögt (helt utan anledning), men behövde då bara starta om spelet så började det fungera fint, kanske lite trögt ibland när man startar upp det, då den ska hinna "mata in datan" ordentligt, sedan fungerar spelet helt felfritt.

Det är dock lite lägre FPS på 4:an jämfört med 4S. Men det är inte låga FPS vi pratar om, menar snarare 25-30 FPS, medan på 4S ser det snarare ut som 60+ FPS konstant, dvs att det inte är det minsta tungt för telefonen att driva spelet.

Är likadant med andra krävande spel som Order & Chaos samt Sims-spelen, de ser ut att ha ~25 FPS på 4:an medan det ser ut som 60+ FPS på 4S (dvs som att spela CS 1.6 med 100 FPS)

Sedan är det som tidigare nämnt lite lägre grafikinställningar mellan 4 och 4S då 4:an inte har dynamiskt ljus, som billyktor, bromsljus och liknande lyser inte alls på 4:an.

En sak jag verkligen saknar i GTA3 till mobiltelefonerna är bromsspår, känns så konstigt när man sladdar utan några spår. Känns inte som att det är något som är så tungt för mobilerna att klara av heller, inte för 4S iaf. Men det kanske kommer med någon uppdatering längre fram.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

1
Skriv svar