Rifts användardatabas hackad

Robot
Rifts användardatabas hackad

Användaruppgifter på vift, byt dina inloggningsuppgifter snarast om du hör till användarna.

#nyhetstips, #rift, #trion


Inaktiv
Rifts användardatabas hackad

Fattas ett k i "start".

Medlem

Skönt, som att 3 _dagars_ speltid och lite mer loot skulle väga upp att dom läckt person och "inte kompletta kontokortsuppgifter" (vad som nu menas med det, är det läge att spärra kortet eller inte?) ??

Medlem

Inga uppgifter är garanterade att dom har blivit stulna men ändå ger dom ut 10 dagar speltid och mer pengar på loot.

bra gjort Trion tkr jag.

Medlem

Har inget aion konto men jag fick ett mail om det här, hur kommer det sig?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Redaktör
Skrivet av Felthragar:

Fattas ett k i "start".

Fantastiskt att jag lyckas kursivera min egent typo.


signatur
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Har inget aion konto men jag fick ett mail om det här, hur kommer det sig?

FYI är det här Rift, inte Aion


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Ah, så skönt att man kör med KeePass och unika lösenord till varje site och tjänst. Behöver aldrig mer vara orolig över att ett lösenord är ute på vift.


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Moderator | Testpilot

could care less...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har inget aktivt konto, så förhoppningsvis har jag inga kreditkortsnummer liggande, om de rensar sånt när man unsubbar dvs.

Medlem

Fick också ett mail fast jag har bara spelat trial i typ 30minuter eller nåt

Oj då, varför ens göra något sådant?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir så jävla trött på sånt här, nu får företagen fan ta sig i kragen och öka säkerheten på sina jävla servrar. Måste man verkligen sitta och vara orolig för sina lösenord hela tiden? Rätt som det är så trillar det in mail, där det står att mitt namn, min adress, kreditkort och personnummer har hackats.

Medlem
Skrivet av LoA.:

Blir så jävla trött på sånt här, nu får företagen fan ta sig i kragen och öka säkerheten på sina jävla servrar. Måste man verkligen sitta och vara orolig för sina lösenord hela tiden? Rätt som det är så trillar det in mail, där det står att mitt namn, min adress, kreditkort och personnummer har hackats.

Jag håller faktiskt med dig, detta börjar bli absurt nu. Fick själv mail från Trion såg jag nyss och då spelade jag bara betan nån dag eller så, d v s ingen kreditkortsinfo på vift iaf.

Däremot en av mina mer använda mailadresser och nått lösenord jag inte ens minns vilket.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av LoA.:

Blir så jävla trött på sånt här, nu får företagen fan ta sig i kragen och öka säkerheten på sina jävla servrar. Måste man verkligen sitta och vara orolig för sina lösenord hela tiden? Rätt som det är så trillar det in mail, där det står att mitt namn, min adress, kreditkort och personnummer har hackats.

Du vet att du har kontroll över detta själv? Varför lägga allt ansvar hos företag för? Använd dig av unika enkrypterade lösenord och en mjukvara som håller reda på alla till dig. Simpelt.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Har inget aion konto men jag fick ett mail om det här, hur kommer det sig?

Säker på att det var "Aion" och inte "Trion"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag har inget aktivt konto, så förhoppningsvis har jag inga kreditkortsnummer liggande, om de rensar sånt när man unsubbar dvs.

Tyvärr måste man själv gå in och ta bort sitt kreditkort, räcker inte med att bara avsluta subben märkte jag idag >_<

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av LoA.:

Blir så jävla trött på sånt här, nu får företagen fan ta sig i kragen och öka säkerheten på sina jävla servrar. Måste man verkligen sitta och vara orolig för sina lösenord hela tiden? Rätt som det är så trillar det in mail, där det står att mitt namn, min adress, kreditkort och personnummer har hackats.

Du vet att du har kontroll över detta själv? Varför lägga allt ansvar hos företag för? Använd dig av unika enkrypterade lösenord och en mjukvara som håller reda på alla till dig. Simpelt.

Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk.

Det ÄR på företagens sida att ha bra säkehet. Ditt password kan vara hur långt och avancerat som helst, läcker företaget ut det kan det ju kvitta.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

vem fan tar tid att hacka det skitspelet?


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem

vem fan tar tid att hacka det skitspelet?


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Medlem
Skrivet av Snakalabama:

vem fan tar tid att hacka det skitspelet?

Kinesfarmers
Personer som vill ha tag i creditcards
Personer som vill stjäla din Id å gå på stan
Hobby hackers - åh vi e coola!
Sura hackers - låt oss sabba allt vi kan!
Hjälpsamma Hackers - låt och hitta säkerhets hål och medela detta till dem!

Tomten?

Medlem
Skrivet av deezel:
Skrivet av Redstar:

Jag har inget aktivt konto, så förhoppningsvis har jag inga kreditkortsnummer liggande, om de rensar sånt när man unsubbar dvs.

Tyvärr måste man själv gå in och ta bort sitt kreditkort, räcker inte med att bara avsluta subben märkte jag idag >_<

Det har aldrig kännts så skönt att det finns gamecards nu
Bestämmde mig för att börja spela Swtor med GC i all framtid tack vare den här nyheten Tackar FZ


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skönt att slippa bry sig om när sådant här inträffar, då jag planerat upp hur jag fördelar kontanter och åtkomst över mina bankkonton ...

1
Skriv svar