Battlefield 3 får comrose 2.0 i februari

Robot
Battlefield 3 får comrose 2.0 i februari

Äntligen ska du kunna begära plåster och ammunition.

#dice, #battlefield-3, #battlefield-2


Medlem
Battlefield 3 får comrose 2.0 i februari

Det är bland annat sådant här som jag tycker är helt bissart att DICE inte implementerade från början.

Medlem

Japp. Det här var en självklarhet att ha med redan från början. Aja, bättre sent än aldrig

Medlem

Det är sånt här som visar att dem faktiskt inte bryr sig om PCn på release. Varför dem väljer att fixa det nu går dock bara att spekuleras.


signatur

Idono. That's me!

dzl
Medlem

Fan va gött! Ett välkommet tillägg till ett redan bra spel.

Medlem

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Medlem

Ytterliggare en sak som fanns i BF2 och som de på något sätt lyckats göra sämre 5 år senare. Helt sjukt.

Medlem

Ett utmärkt tillägg. Som Jonrei påpekade kan man fortfarande begära ammo o medic. Verkar att dom som klagar på spelet inte ens lirar det. I annat fall borde man vetat om detta.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Ytterliggare en sak som fanns i BF2 och som de på något sätt lyckats göra sämre 5 år senare. Helt sjukt.

Ja det är konstigt...ett billigt sätt att kommunicera, som fungerade bra i BF2, nu när dom bajsade på VOIP. Är det antalet kommandon som folk är besvikna på? Jag saknar mest "Move to" kommandot.

Personligen tycker jag nuvarande version är lite "knölig" att använda.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

True That! Har använt det sedan spelet släpptes och mina squadmembers har inte haft några problem att förstå budskapen.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Du måste vara en av de nya Battlefield spelarna som ramlat in efter BC2.

Q knappen fungerar FRUKTANSVÄRT dåligt. Visst gubben säger "need ammo" 4 av 10 gånger. Man måste dessutom börja springa runt som en jävla yr höna för att leta reda på en Support spelare. När man väl hittat honom fungerar inte Q-skiten och du måste hoppa runt som en idiot framför den spelare, och alternativt skjuta honom i ansiktet tills han ger dig skott.

I bf2-bf2142 kunde man lugnt ligga kvar i skydd och täcka det ställe där fienden kunde tänkas komma från och hur enkelt som helst ropa efter Ammo eller Hälsa. UTAN att behöva ta siktet från den där korridoren eller stenhögen.

Det är väldigt bra att Dice fixar till den helt värdelösa Comorosen, men det är också helt värdelöst att den inte fanns där från början. "Den sanna efterföljaren till BF2"

BITCH PLEASE kan man säga här...;)

God Jul

DICE senaste BRA spel var BF2142

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Ett utmärkt tillägg. Som Jonrei påpekade kan man fortfarande begära ammo o medic. Verkar att dom som klagar på spelet inte ens lirar det. I annat fall borde man vetat om detta.

Men detta kräver att du ser/letar upp en support dude och siktar på honom, vilket gör att du måste släppa din "eld sektor". Jag förstår dom som vill ha detta, varför kan jag inte bara "ropa" ammo/medic så jag får uppmärksamhet (och ikon överhuvudet) om han finns i närheten när jag vill (som i BF2 om jag minns rätt)?

Som det är nu dyker det väll upp en ikon om någon behöver påfyllnad/hjälp automatiskt. Denna ikonen ger oönskad effekt tycker jag, om jag hör "heres your ammo" vet jag generellt att där är minst en fiende i närheten.Vet inte hur många gånger "vi" planerat en gemensam attack och en fucktard (Jag själv också säkert), som sett ikonen, kommer vrålande från en annan squad "HERES YOUR AMMO!". 2 sek senare blir vi SMAW'ade. Bättre att man aktivt ber om hjälp än att allt är automatiserat (läs konsolifierat).

Edit: Ska bli spännande och se vad dom gör med version 2.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

'bout time MF!

Medlem

Kan för mitt liv inte greppa varför det inte ploppar upp en textruta likt 1942 när någon begär någonting. Drar åt sig betydligt mer uppmärksamhet en ett ynkligt skrik eller en blå ikon på en redan blå karta....

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

+1

Medlem

Snabba "radio keys" som man lär sig utantill i fingrarna.. host?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Du måste vara en av de nya Battlefield spelarna som ramlat in efter BC2.

Q knappen fungerar FRUKTANSVÄRT dåligt. Visst gubben säger "need ammo" 4 av 10 gånger. Man måste dessutom börja springa runt som en jävla yr höna för att leta reda på en Support spelare. När man väl hittat honom fungerar inte Q-skiten och du måste hoppa runt som en idiot framför den spelare, och alternativt skjuta honom i ansiktet tills han ger dig skott.

I bf2-bf2142 kunde man lugnt ligga kvar i skydd och täcka det ställe där fienden kunde tänkas komma från och hur enkelt som helst ropa efter Ammo eller Hälsa. UTAN att behöva ta siktet från den där korridoren eller stenhögen.

Det är väldigt bra att Dice fixar till den helt värdelösa Comorosen, men det är också helt värdelöst att den inte fanns där från början. "Den sanna efterföljaren till BF2"

BITCH PLEASE kan man säga här...;)

God Jul

Kollar man på minimapen så är det inga problem då ser man ammo och medic ikoner överallt. Så det är bara onödigt gnäll

Medlem

varför kan inte EA låta DICE göra ett pc-exklusivt bf, då blir det bra, istället för den här konsolporten

Skrivet av DAoG:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Du måste vara en av de nya Battlefield spelarna som ramlat in efter BC2.

Q knappen fungerar FRUKTANSVÄRT dåligt. Visst gubben säger "need ammo" 4 av 10 gånger. Man måste dessutom börja springa runt som en jävla yr höna för att leta reda på en Support spelare. När man väl hittat honom fungerar inte Q-skiten och du måste hoppa runt som en idiot framför den spelare, och alternativt skjuta honom i ansiktet tills han ger dig skott.

I bf2-bf2142 kunde man lugnt ligga kvar i skydd och täcka det ställe där fienden kunde tänkas komma från och hur enkelt som helst ropa efter Ammo eller Hälsa. UTAN att behöva ta siktet från den där korridoren eller stenhögen.

Det är väldigt bra att Dice fixar till den helt värdelösa Comorosen, men det är också helt värdelöst att den inte fanns där från början. "Den sanna efterföljaren till BF2"

BITCH PLEASE kan man säga här...;)

God Jul

Kollar man på minimapen så är det inga problem då ser man ammo och medic ikoner överallt. Så det är bara onödigt gnäll

Du måste ha en sjukt jävla bra syn du! Minimapen och kartan är ju helt a'la BC2. I 1920x1200 är ju minimapen mindre än min tumnagel kan man säga.
Även om man till och med har 800x600 ser man ju inte ikonerna? Helt värdelöst.

En uppföljare menas väl att det ska bli ett BÄTTRE och ROLIGARE spel? Trodde jag.

Men även fast jag skjuter som en jävla galning eller vrålar som fan i headsetet så fattar dem nada? Vafan har de för fel egentligen?

Skrivet av pewpew:

varför kan inte EA låta DICE göra ett pc-exklusivt bf, då blir det bra, istället för den här konsolporten

pewpew said the true story of life!

Medlem
Skrivet av pewpew:

varför kan inte EA låta DICE göra ett pc-exklusivt bf, då blir det bra, istället för den här konsolporten

Själv tycker jag inte att det har med att det är multiplatform och göra. Vi kan börja med att dice jobbar fruktansvärt långstamt. De har släppt 2 eller 3 patchar och varje patch kanske fixar max 6 buggar utav de 200 som finns. Jag förstår inte hur dessa små fixes kan ta så fruktansvärt lång tid. Att siktet fortfarande försvinner i TDM är ju bara galet dåligt (en liten grej men fortfarande irriterande, kan inte vara svår och fixa). Vi på ps3 fick back to karkand tidigare och en patch tidigare än pc och 360, våra spel är mer trasiga än era om man tänker bugmässigt. Karkand vapnen kan bugga ur totalt (kanske kan hända på pc o 360, dunno) video på detta som jag spelat in själv, http://www.youtube.com/watch?v=kWoy6PcIG7U&lc=KycCFi-rIOhcDrW...

Inte världens bästa kvalitet men man ser vad som händer. Jag hoppas att de lagar spelet på alla fronter i alla fall, commrosen borde fan i mig varit med från början om dom ska kolla detta spel för sanna bf2 uppföljaren, själv tycker jag att det varit bc3 snarare (inget fel med det men ser hellre uppföljare till bf2!)

Medlem

Riktigt mycket gnäll från många spelare här.. mycket synd.

Medlem

Imho så saknar jag en vettig jävla karta att kunna få upp ^^

dmn
Medlem
Skrivet av Tobbe:

Snabba "radio keys" som man lär sig utantill i fingrarna.. host?

Ja!
Det jag saknar mest från BF1942 är just radiokommandona som låg på f-knapparna. Och att kartan hade ett rutnät med koordinatangivelser.

Medlem

Själv undrar jag om de som utvecklade BF3 ens hade spelat BF2 med tanke på så många viktiga funktioner som saknades.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Jonrei:

Bitch, please... Tryck på Q medans du siktar på säg nån... Support och då skriker din gubbe ut ''Need Ammo over here'' eller nått. Funkar utmärkt för mig iaf

Du måste vara en av de nya Battlefield spelarna som ramlat in efter BC2.

Q knappen fungerar FRUKTANSVÄRT dåligt. Visst gubben säger "need ammo" 4 av 10 gånger. Man måste dessutom börja springa runt som en jävla yr höna för att leta reda på en Support spelare. När man väl hittat honom fungerar inte Q-skiten och du måste hoppa runt som en idiot framför den spelare, och alternativt skjuta honom i ansiktet tills han ger dig skott.

I bf2-bf2142 kunde man lugnt ligga kvar i skydd och täcka det ställe där fienden kunde tänkas komma från och hur enkelt som helst ropa efter Ammo eller Hälsa. UTAN att behöva ta siktet från den där korridoren eller stenhögen.

Det är väldigt bra att Dice fixar till den helt värdelösa Comorosen, men det är också helt värdelöst att den inte fanns där från början. "Den sanna efterföljaren till BF2"

BITCH PLEASE kan man säga här...;)

God Jul

Kollar man på minimapen så är det inga problem då ser man ammo och medic ikoner överallt. Så det är bara onödigt gnäll

Du måste ha en sjukt jävla bra syn du! Minimapen och kartan är ju helt a'la BC2. I 1920x1200 är ju minimapen mindre än min tumnagel kan man säga.
Även om man till och med har 800x600 ser man ju inte ikonerna? Helt värdelöst.

En uppföljare menas väl att det ska bli ett BÄTTRE och ROLIGARE spel? Trodde jag.

Men även fast jag skjuter som en jävla galning eller vrålar som fan i headsetet så fattar dem nada? Vafan har de för fel egentligen?

Jag tycker minimappen fungerar bra o jag kör i 1080p

Håller med dig om att man ofta inte får hjälp i situationer dock. Man har en medic/support bredvid sig, men den bara springer vidare för att få kills eller att en enginner skiter i att laga en tank fast den är 2 meter därifrån. Men det är väl antagligen bara Noobs.

Har faktiskt lirat alla bf-spel, men det var ett antal år sen jag lirade 2:an, där kan det mycket möjligt ha varit bättre.

Medlem
Skrivet av pewpew:

varför kan inte EA låta DICE göra ett pc-exklusivt bf, då blir det bra, istället för den här konsolporten

Vet du, jag satt o fundera... på fyllan.. i finland...
nämen

De borde göra Battlefield 2143 till PC endast!
och Bad Company 3 till Console. Då hade jag varit riktigt glad!

Medlem

Den här patchen blir väll PC exklusive som alla andra patchar till det här spelet.

Medlem

Tycker fortfarande den borde varit med från start, men men... Varför det tar en sån jävla tid förstår jag inte? Februari, va?

123
Skriv svar