Vilket T-Bord och vilken dator-mus?

Vilket T-Bord och vilken dator-mus?

Hejsan!

Jag vill ha lite tips på vilket T-Bord jag ska köpa, jag vill också ha en ny dator-mus!

Det ska vara grejer som är menat för spel.

Budget: Mellan 200Kr-600Kr

Medlem

Jag är jäkligt nöjd med mitt Logitech Sidewinder x4 samt min Logitech G9x mus Tangentbordet har 6 stycken programmerbara "s-knappar" vilket jag anser är bra i spel, samt en del bra andra funktioner, som medie-funktioner, volym, spela in macros. Jäkligt skönt att skriva med också enligt mig, "bra feeling i tangenterna". Jag köpte dock min g9x när komplett hade den för 299 kr tror jag det var, nu är den dyrare igen.
En bra gaming-mus enligt mig, kändes dock liten i början, men då gick jag från en razer lachesis vilken var väldigt lång i jämförelse. Tog ändå inte lång tid innan jag vande mig och hittade rätt känslighet osv. Finns ju massor av andra bra alternativ där ute, detta är bara mina tankar om vad som fungerar bra för mig.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=122454037&itemName=M...
Bästa jävla musen som finns (dock väldigt stor, så har du små händer är det nog ingen ide)

http://mojoyicl.com/detail.php?id=115&cat=KEYBOARD&name=HP%20...
(Hittade ingen bra sida som sålde, men tänkte bara vissa det...

Tror de flesta som har haft ett kan hålla med om hur bra det är. Kanske inget super flashigt p12-skit med annars ett riktigt bra och skönt tangentbord som dessutom håller i år


signatur

Rwa?

Medlem

Håller med dig Annanaz.. Sidewinder x5 är också jäkligt bra. Dock fick jag problem efter ca ett år då scrollens lägen blev mindre "fasta" och speciellt i spel var det förbannat lätt hänt att man scrollade ett steg för långt. Annars den bästa jag haft förutom g9x än så länge.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Själv har man Logitech Sidewinder x4 (tangentbord) och Razer DeathAdder (mus) vilka jag tycker funkar alldeles utmärkt för gaming!

Men som alltid när det gäller möss och tangentbord, det är en smaksak. Du borde helt enkelt gå till någon datorbutik och "känna efter" så att säga


signatur

M'kay?

gnu
Medlem
Medlem

tip, om du tycker sidewinder X5 ser intressant ut. så råder jag dig att ist köpa Sidewinder lr sidewinder x8, då X5:an inte har (enlight en rewiev jag läste) lika många inställningar för extra knapparna, dessutom har inte x5:an möjlighet att bytta vikter.

Edit: skulle dock vilja slänga in ett ord för kvaliteten på iaf sidewinder.
Har haft min i ca 2-2,5 år nu, tappat den i golvet antal ggr, haft den i trånga "lanväskor" där den blivit mosad av datorn etc. inte den minsta skråma. Det ända felet den har atm (vilket iofs är ett allvarligt fel, beroende på vad man spelar) är att den började dubbelklicka för ett tag sedan.


signatur

Rwa?

MFZ
Medlem

köp razer deathadder, den är grymt skön och har antagligen den bästa sensorn.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag slår ett slag för Sverige, mionix naos 5000, ligger väldigt bra i handen, knapparna sitter bra, justerbar vikt, mjuk sladd, bra inställningar för profiler som man ändrar med ett knapptryck. Vet inte om fz recenserat den, men det borde de ha gjort. Jag plus 3 av mina polare använder den och vi är helnöjda. Jag är en av dom som föredrar sladd framför trådlöst, men det är ju en smaksak.

Edit: hittade recensionen: http://www.fz.se/artiklar/20100205/mionix-naos-5000

1
Skriv svar