**********CHRISTMAS BONANZAAA**********

Medlem
**********CHRISTMAS BONANZAAA**********

Nu har jag gjort vad jag kunnat för att elda på intresset för bloggen inför denna årets höjdpunkt. Julafton är här! Tomten har parkerat sin stora röv i släden och låter renarna dra hans massiva kropp över himlavalvet.
Varenda unge ska på denna jord få julklappar, och det är i natt det ska ske. Ja förutom de stackars barnen i USA som får vänta ytterligare en dag. Tomten måste verkligen ogilla barnen i väst eftersom han låter dem lida i ytterligare ett dygn innan deras svindyra julklappar får öppnas.

Gröt rörs om i grytan, knäcken fastnar i tänderna och katten har rivit halva granen... precis som det ska helt enkelt!

Du vaknar av att din brorsa eller sambo nynnar på jullåtar i sömnen... för en gång skull är det okej! FÖR DET ÄR JULAFTON!!!

Kanske är det din första jul? För min dotter är det det. Första gången hon träffar tomten, första gången hon får julklappar... det kommer dröja åtminstone ett år till hon äter sin första julgröt.

Malmö stoltserar med gröna gräsmattor och plusgrader. Inte världens bästa Coca-Cola-julafton men för dem som gillar att kunna ta sig fram utan att behöva pulsa genom en halvmeter snö är det underbart! Hade jag varit i närmre kontakt med vädergudarna hade jag önskat om snö just i morgon. För att sedan på juldagen ha sommarvärme igen! Dags att offra ett lamm kanske??

I min kyl finns just nu:

Risgrynsgröt
Småländska kroppkakor
Sill i olika varianter
Söt & Stark Senap från Grabbarna Grus
Clementiner
(julmusten tog slut under kvällen)
Ostkaka & Grädde (fy va äckligt, den är inte min)
mm mm

Det börjar alltså likna en riktig jul i min mening. Bara skinkan som saknas... och den får jag i morgon!!!

Dags att posta. Klockan slår 00:00

HO HOOO HOOOOO LET THE FUN BEGIN!!!!

*********************************************************************************
Jul-Update! Maten plockas fram.. .det handlar om lite knytkalas och det här är vår del till potten.

*********************************************************************************

Update:

Bilder från kvällen

#blogg

**********CHRISTMAS BONANZAAA**********

Hell YEAaaa. Jag menar HO HO HooOOOo.

Nu skall jag spendera de närmsta 24timmarna peppad på julmust och skinkmackor. under natten är det jag som kör ett "Alfred Hitchcock Presents" maraton. "Good evening, i see you have Julmust in your veins, would be a shame to spill some now would'nt it?"

Det bästa med denna tradition jag har är att jag får ett antal timmar för mig själv, bara jag och julen...och skinka.

Skriver igen om några timmar....om inte skink-koma sätter in.
***BONANZAAAA***


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

***BONANZAAAA***** yehooo... Julskinke-Koma låter som något ruskigt trevligt! Jag inväntar morgondagen innan jag försätter mig i detsamma... längtar!!

Ha det så trevlig i natt.. själv så ska jag sova kudde några timmar nu. Men jag gillar ditt engagemang till Julafton!!
Tomten lär vara stolt över dig.

Medlem

Har haft julbak under dagen och imorgon blir det julemys med familjen. Kommer nog bli en lugn jul, inte bland de bästa, men inte de sämsta heller


signatur

Videomupp

Medlem

God Jul WildThkng!!!

Medlem

God jul påre me!


signatur

Videomupp

Medlem

Nu börjar min morgon.. Ut med hunden Men lillan har erbjudit sovmorgon så det är skönt!

Snart julgröt och mandel!

Ooohh.....

Allt smakar skinka.....

Natten har passerat och nu börjar preppet för julbordet, Janson skall göras, ägg skall kokas. Allt annat har jag förberett, julig som jag är.
Helt kokocrazy! Mupparnas Julsaga skådades till frukost...kl5 på morgonen. WeHEhEE.....

Hur många timmar är det kvar nu, får jag sova snart?
Spenderade 6:00-8:00 med att blasta tomte zombies i "killing Floor". 9-10 spenderade jag med "Happy Wheels", som om ni inte har provat tidigare borde göra det, idag. För det finns alldeles för lite blod i julen.

Åh, Titta där. skådar jag inte lite Julmust bredvid tangentbordet.
Skål på er. Hörs senare.
***BONANZA BONUS***


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Must have Must!!!
Nu julgröt och vörtbröd
HO HOO HOO

Skrivet av WildThing:

God jul påre me!

Den vildaste tomten i kvarteret!

God helg alla jul-diggare. "And have a Christy-christ-Christmas"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Julgröt, vörtbröd, filmjölk med pepparkaks-smak och jul-te. CHECK!

Nu återstår den stora julduschen med rakning av huvud och skägg. Sen lite lukta-gott och det är dags att börja tänka på att packa in i bilen.

Medlem

Schemat för dagen är. Kl 15 - Träffa familjen och se Kalle på TV. Sen middag med allt vad det innebär. Efter det kommer Tomten i egen hög person och julklappsutdelning. Jag gissar att man kommer vara ganska hög på julmust och julskinka vid det laget och det blir soffläge när barnen börjar somna.

Medlem

Nu jul-skype'ar jag med familjen i Småland. Det tackar vi tekniken för!

Medlem

Julen började igår med en liten avsmakning av dagens julmat plus tomtegröt hemma hos föräldrarna. Det gjordes älgsköttbullar, currysill och en massa annat gott som också ska ställas fram på bordet på julafton. Gårdagen avslutades med att lyssna på Jussi Björling på radio vid tolvslaget. Sen begav man sig hem.

Julaftonen började tidigt på morgonen idag med att åka till kyrkan med familjen. Far och syster ska uppträda med ett julprogram med musikvänner. Kyrkan blev överfylld, mer folk än tidigare år och det blev bejublad succé.

Nu är man hemma och landar lite, duscha och fräscha till sig. Sen bär det av till föräldrarna där släkt kommer att samlas om ett tag.
Det kommer att kollas på Kalle, sen kommer det att sittas vid matbordet och man kommer som vanligt bli äckligt mätt och belåten.

En stund efter det så kommer nog tomten och knackar på, man får se vad han kommer med i år. Även fast vi inte har bett om att få något, så på något konstigt vis så dyker det ändå upp julklappar.

Efter det så sätter vi nog oss ner för lite kaffe och avec och resten av kvällen blir mest mingel av olika slag.

För den som vill se Kalle Anka med originalklipp på kortfilmerna, kan alltid gå in på www.filmparadiset.se och kolla in vår version!

Till slut vill jag önska alla en fröjdeful jul!


signatur
Medlem

Tack Ramrod för att du delar med dig
Låter som en supermysig jul! Jag är lite avis på currysillen... den låter otroligt smarrig!

Jag lägger till en bild på vårt julbord lite senare...

Spännande att höra hur ni firar. Varken Jussi eller kyrkan har någonsin figurerat i min familjs julfirande. Men jag vet att många går på t ex Julotta.
Några särskilda julklappar har jag inte heller önskat mig, och räknar inte med att få några heller från familjen. Däremot min fru och jag brukar ge varandra och i år har jag redan fått min vinterjacka i för-present. Det behövdes!

Hon kommer däremot få sina julklappar nu i kväll.

Medlem

Hamnade lite lustigt med pappa i en hästkälke bakom familjehästen riktigt mysig start på dagen, åka i solskenet och vinterkylan.


signatur

Videomupp

Medlem

Det låter ju underbart WildThing. Det är länge sedan, men vi hade en tradition att Lucia åkte genom byn i en släde bakom hästar. Sen var lussetåget också ridandes så klart. Men jag tror att de snöfria jularna lite tog död på traditionen. Eller så växte jag ifrån den

Spenderade en kvart ute i trädgården, tittade på alla småfåglarna som gottade sig på bjudet krubb.

Min hand skakar okontrollerat, borde för hälsans skull skära ner på Julmusten, eller inte!
Jag nös för en liten stund sen, det smakade skinka, så allt är som det ska.

Jahapp, snart dags för gröt!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Julbord precis inmundigat! Mat i mängder helt enligt traditionen. Här tänker ingen på barnen i afrika utan gottar sig åt västvärldens överflöd!

Medlem

NU KOMMER TOMTEN!!!!

Tomten gav mig najsiga klappar!!!! Brodern min gav mig Zelda skyward sword med tillhörande kontroller. Fan va go han e!
(ångrar att jag bara köpte "Fright Night special anniversary edition DvD till honom.)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sånt där är jobbigt Traveller. Bäst är att komma överens om ungefärlig summa för att man inte ska känna sig snål om nu brorsan får för sig att lägga en halv miljon på julklappar.
Själv fick jag Battlefield 3 av min kära fru Hon är ju bara bäst!

Medlem

haha.. damn. Glömde sladden till datorn. Vilket innebär att jag inte kan föra över några bilder nu under kvällen. De får komma lite senare.

Medlem

Då var man hemma, trevlig dag med massa mat och godsaker Tror minsann det är dags för lite spelande nu för att runda av dagen.


signatur

Videomupp

Medlem

Ja jag är duktigt sugen på lite B3. Vi håller på o avrundar nu. De flesta har åkt hem redan. En mysig jul!

Medlem

Hemma
Nu ska jag lägga upp bilder... så håll utkik ni som fortfarande är vakna. Traveller.. du har nu min tillåtelse att gå och lägga dig... 24 timmars vakande är över! Bra jobbat!!

Var! Jag?. men...trött inter äm. 24timmar and still going! WHOO ***BONANZA***

Vill du någonsin köra lite BF3, så give me a holler!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

42 timmar and still going!

I Natt får jag sova!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Battlefield 3... kicks ass.. mitt ass... får så mycket pisk! hehe.. Hard är verkligen Hard när man plockar bort aim-assist och alla hints o skit.

1
Skriv svar