Steam scam! LÄS!

Medlem
Steam scam! LÄS!

Hej på er och vill säga även God jul o gott nytt år. Okej anledningen till denna tråd är för jag tänkte varna er för scam erbjudande från en person som utgår sig att vara admin hans namn på steam är Admin Community och vart medlem den 16 december 2011 och han går med i en massa grupper och startar en grupp chatt. Så här lyder det han skrev till mig

"admin community Thanks for purchasing Counter Strick 1.6 Now as we Promessed You will Get A free game you will choose in our gamelist Check out here.
"
Varnar er om ni trycker på länken han skickar till er så kommer ni få fylla i dessa saker 1: Username Steam :
2 Password :
3 E-Mail (Tied To Steam):
4 Password E-Mail:
Samt välja ett gratis spel till steam.
Sprid detta vidare!

Medlem

Bra att du varnar! Jag hoppas han inte lyckades lura dig. Man ska ju aldrig ge ut sitt lösenord, företag du är kund hos kommer ju aldrig be dig att ge ut lösenordet till dom.

God jul!

Medlem
Skrivet av Cedric:

Bra att du varnar! Jag hoppas han inte lyckades lura dig. Man ska ju aldrig ge ut sitt lösenord, företag du är kund hos kommer ju aldrig be dig att ge ut lösenordet till dom.

God jul!

Nejdå hann dubbel kolla meddelandet sen sidan sen insåg jag att det var scam. Rapporterade även han till steam. God jul på dig med

1
Skriv svar