Öka din Skyrim-prestanda med upp till 40 procent

Robot
Öka din Skyrim-prestanda med upp till 40 procent

Modifikation optimerar ditt processoranvändande och ger dig mycket stabilare stadsvandringar.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Öka din Skyrim-prestanda med upp till 40 procent

Ja, detta funkar.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

om detta inte har några negativa biverkningar, inkompatibilitet för 1% av de som testar, etc etc.

så kan man ju undra vad vissa utvecklare sysslar med.

MFZ
Medlem

cynikern i mig säger att det kommer som DLC. ;D


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Bethesda respekterar verkligen konsumenterna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

Httade detta på ett annat forum, tydligen så har dom skippat SSE optimeringar som vilken idiot som helst borde fatta att man inte skippar till spel..

Skyrim was coded in x87 code.

It does not have SSE optimization which has been standard for both AMD and Intel for nearly a decade now. Never-mind the new advanced vector extensions now available. They should have optimized for SSE 4 and AVX... not x87.

This is just a total blunder on Bethesda's part and absolute embarrassment. Unbelievable, I just can't believe they did this. Confounds me.

This is probably among the top reasons why Skyrim only runs on two threads.

Medlem

Jag är inte förvånad, konsolskadat.

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

cynikern i mig säger att det kommer som DLC. ;D

Made me lol

Medlem

Spännande, det har ska provas NU!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Httade detta på ett annat forum, tydligen så har dom skippat SSE optimeringar som vilken idiot som helst borde fatta att man inte skippar till spel..

Skyrim was coded in x87 code.

It does not have SSE optimization which has been standard for both AMD and Intel for nearly a decade now. Never-mind the new advanced vector extensions now available. They should have optimized for SSE 4 and AVX... not x87.

This is just a total blunder on Bethesda's part and absolute embarrassment. Unbelievable, I just can't believe they did this. Confounds me.

This is probably among the top reasons why Skyrim only runs on two threads.

Bra jobbat! Pga konsoler kanske?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

nVidia-användare vill nog dra hem senaste betadrivrutinen också som sägs dra upp prestandan en hel del i Skyrim, specifikt. nVidia är tamigtusan groteskt långsamma på att få ut riktiga drivrutiner, speciellt eftersom det behövs göras så mycket optimeringar just på grafikdrivers. (Inte riktigt lika som Creative dock, där får man vara glad om den uppdateras någon gång efter produktens release.) Senaste kom för 2 månader sedan, och beta-versionerna därefter har varit rätt tama. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vilken skillnad det här gjorde. I Markath där det knappt var spelbart tidigare hoppade fpsen upp till 40-50. Beth framstår som ännu mer inkompetenta än tidigare hur det nu var möjligt.

AW8
Medlem

Märkte ingen märkbar skillnad, faktiskt. Fortfarande runt 20 FPS i Solitude's marknad, det största framerate-ätar-stället för mig.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

nVidia-användare vill nog dra hem senaste betadrivrutinen också som sägs dra upp prestandan en hel del i Skyrim, specifikt. nVidia är tamigtusan groteskt långsamma på att få ut riktiga drivrutiner, speciellt eftersom det behövs göras så mycket optimeringar just på grafikdrivers. (Inte riktigt lika som Creative dock, där får man vara glad om den uppdateras någon gång efter produktens release.) Senaste kom för 2 månader sedan, och beta-versionerna därefter har varit rätt tama. :/

Hellre sbabila drivare mer sällan än buggiga ofta... Att lösa grova programeringsfel i spelmotorn via hack i drivrutiner tycker jag känns fel dessutom.

Jag har inte själv uppdaterat på ett tag och kör på gamla 275.33 drivarna, dom fungerar utmärkt till alla spel jag spelar just nu iaf. "If it aint broke don´t fix it"


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Själv så får jag bara fler buggar efter varje patch jag installerar. Kör jag in vanilla så funkar allt, den senaste patchen slöade ner saker så mycket. Nu måste jag alt-tab:a hela tiden från och tillbaka till spelet mellan varje scenery-laddning för att spelet ska köra. Gör jag inte det så droppar fps till 10-15 efter laddningen, tabbar jag ut och tillbaka så är den på 60+ igen.

Helt underbart spel, men helt värdelös buggfixning. Måste nu installera om spelet till vanilla för att få det att funka vettigt igen.

Testade denna prestandapatchen också och den kanske gav mig +4-5fps, men har fortfarande kvar de stora buggarna som gör spelet irriterande jobbigt att spela.

Medlem

Har inte haft prestandaproblem i Skyrim, men om det nu kan bli så pass mycket bättre så känns det självklart att ändå satsa på det.

Medlem

Betesha har sålt sig själva till konsolmarknaden. Se bara vad som hände med id software. De borde ha jobbat själva istället för att blanda in betesha. De utvecklar spel för konsoler numera. Hoppas utvecklingen vänder när de nya konsolerna kommer.

I övrigt tycker jag det var bra att någon uppmärksammade detta och ordnade en fix. Betesha förtjänar inte alla dessa skyhöga betyg, enligt mig. Tur att det finns bra moddare som kan städa upp efter Betesha ignorans mot pc spelare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Detta tillsammans med 290.53 var ju en underbar julklapp.

Medlem

Kanske installerar "för att" men orka bry sig mer än så. Spelet flyter fint och är skitbra. Skyrim är helt jävla <3 rakt igenom.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Har alltid tyckt Bethesda har varit lite överskattade, instressanta spel men optimering och animation är deras största svaghet, får dock erkänna att jag älskar Skyrim, det är dock det enda spelet dem gjort som jag kan säga det om med gott samvete, jag blir bara deprimerad av Fallout, Oblivion är bara intressant pga. moddar och Morrowind hade hemska animationer jag bara inte kunde komma över.

Medlem

Optimisering? Det heter väl ändå optimering?

Medlem

prövade det, och det funkade prima.

Medlem

Jepp, funkar fina fisken, samma ställe i Solitude som MrX gav mig ~51 fps utan och ungefär 60-63 fps med tweaken, ska dunka in dom dära betadrivarna också, se om jag inte kan squeeza ut ett par frames mer.

Edit: Med senaste betadrivarna från nVIDIA sprang det upp ytterligare ett par fps, samma ställe ger nu ~67 fps. -helt ok med tanke på att jag normalt spelar med Vsynk på (60hz) så allt över 60fps är egentligen bara onödigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Bästa julklappen hittils.

Medlem

Fantastiskt! Skall testas!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har 19 - 40 fps beroende på var med denna. Att jag har lågt är för att en annan mod tynger ner spelet. Trots att jag bara har 19 fps så känns det inte att det är 19 fps. Innan gick det inte att spela alls, superlag hela tiden.


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Släpp detta som offcial patch via Steam istället så att flera kan ta nytta av den.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Släpp detta som offcial patch via Steam istället så att flera kan ta nytta av den.

Vad menar du nu? det är väl bara att ladda ner den? alla hänger (eller känner till) väl på www.skyrimnexus.com där alla moddarna finns?

Skrivet av PcKaffe:

Kanske installerar "för att" men orka bry sig mer än så. Spelet flyter fint och är skitbra. Skyrim är helt jävla <3 rakt igenom.

Är det bara jag som retar mig på en del saker i Skyrim? t ex hyrda mercs som man kan ha med sig som blockerar smala gångar om man måste retirera. Visst man kan be dem flytta sig, men i stressade situationer hinner man inte tänka på sånt. Samma merc kan inte gå på ställen där man själv går, alltså så kan han/hon inte följa dig där du vill gå, t ex jättebranta sluttningar, utan måste springa runt hela berget. Det finns mer saker som inte är bra men orkar inte ta upp alllt


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

12
Skriv svar