The Old Republic får snabbaste mmo-starten någonsin

Robot
The Old Republic får snabbaste mmo-starten någonsin

Precis alla på EA dansar nakna i dollarsedelregn och konstaterar att Star Wars: The Old Republic är snabbaste onlinerollspelet att nå en miljon prenumeranter.

#ea, #star-wars-the-old-republic


Medlem
The Old Republic får snabbaste mmo-starten någonsin

<3

Medlem

Hmpf


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Inte så konstigt med tanke på den underbara kvalitén av spelet.

Medlem

Lite pinsamt, men tack vare Bioware så har man ju vant sig vid sådant.

Medlem

jösse mig det var inte dåliga siffror det på så pass kort tid.

Medlem

jag gillar spelet skarpt. vill dock att dom slänger in mer grafik options.
antialiasing och anisotropic filtering bland annat.

för dom som inte sitter på en dator ifrån 94.

Medlem
Skrivet av s3ng:

jag gillar spelet skarpt. vill dock att dom slänger in mer grafik options.
antialiasing och anisotropic filtering bland annat.

för dom som inte sitter på en dator ifrån 94.

Sitter du på NVIDIA-kort så kan ändra i en .inifil. Om du har du AMD så kan du force:a i catalyst control center.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

♥ SWTOR ♥


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Riktigt bra spel, hoppas att dom snor alla spelare från WoW hehehe

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av s3ng:

jag gillar spelet skarpt. vill dock att dom slänger in mer grafik options.
antialiasing och anisotropic filtering bland annat.

för dom som inte sitter på en dator ifrån 94.

Sitter du på NVIDIA-kort så kan ändra i en .inifil. Om du har du AMD så kan du force:a i catalyst control center.

Varför är det skillnad?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Riktigt bra spel!

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av s3ng:

jag gillar spelet skarpt. vill dock att dom slänger in mer grafik options.
antialiasing och anisotropic filtering bland annat.

för dom som inte sitter på en dator ifrån 94.

Sitter du på NVIDIA-kort så kan ändra i en .inifil. Om du har du AMD så kan du force:a i catalyst control center.

Varför är det skillnad?

Bra fråga. Det får du fråga utvecklarna av motorn (Heroengine) om.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Hannu:

Inte så konstigt med tanke på den underbara kvalitén av spelet.

De lade till voice-overs och tre dialogalternativ på quests, allt annat är likadant som WoW eller sämre. Skills fungerar på samma sätt som WoW, talents är en ren kopia, det finns en handfull dungeons, minimalt med dungeons och det finns ingen dungeon finder. UI't är dessutom otroligt opolerat och det finns inga addons som i WoW som kan fixa problemen.

KotOR fan och casual-spelare som bara vill questa och se story? Givet köp.
Seriös gamer eller MMO-veteran som vill spela med guild och köra raids? Välkommen till 2004.

EA tvingade ut spelet lite för snabbt, kommer ta ett par patchar innan det är i närheten av WoW i end-game kvalité.

Medlem

En ren och skär wow kopia. Titan kom vi kan lägga detta skit i graven


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Hannu:

Inte så konstigt med tanke på den underbara kvalitén av spelet.

De lade till voice-overs och tre dialogalternativ på quests, allt annat är likadant som WoW eller sämre. Skills fungerar på samma sätt som WoW, talents är en ren kopia, det finns en handfull dungeons, minimalt med dungeons och det finns ingen dungeon finder. UI't är dessutom otroligt opolerat och det finns inga addons som i WoW som kan fixa problemen.

KotOR fan och casual-spelare som bara vill questa och se story? Givet köp.
Seriös gamer eller MMO-veteran som vill spela med guild och köra raids? Välkommen till 2004.

EA tvingade ut spelet lite för snabbt, kommer ta ett par patchar innan det är i närheten av WoW i end-game kvalité.

Du har helt rätt. Det finns knappt något att göra i spelet, lite onödigt svårt att hitta saker ibland, opolerat, knappt några dungeons, känner mig ensam ofta i spelet, finns inget att göra då max lvl uppnås, pvp är rena skämtet; man står bara stilla framför varandra om man så vill och trycker på slumpmässiga knappar så går det lika bra som om man hoppa runt och använde strategi i tex wow, eller kotor.

Inaktiv

Konsten är ju att hålla kvar spelarna. Eller?
MMO marknaden är mer mogen nu är var den var när wow drog igång.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av FZ:

Har du provat på The Old Republic ännu och i så fall, vad tycks?

Tycker inte det finns mycket att hämta från detta spel om man verkligen gillar att spela i en levande värld där man faktiskt måste gruppa med varandra och där man ser folk springandes överallt.

Story är bra för dem som gillar det, personligen skulle jag nöja mig med class quest storyn.
Questerna är standard som alla andra spel som folk klagar på "döda 5 råttor" blir "döda 5 Jedi's" fast du får nu en 5minuters cutscene som isolerar dig från allt annat som pågår.

Det är personliga instancer överallt som låter dig gå in och göra en quest solo, detta kändes väldigt okej, men man trodde som att det var en grej mest för starter areas men icket det är packat med dem överallt även detta isolerar folk från världen.

Companions en kul grej att ha i början kanske, skulle vara mycket bättre om dem höll sig på skeppet då man får dem så att gubben man faktiskt spelar är "Hjälten" för med companion är du en gud fast utan den blir du rätt värdelös, dessa bidrar oxo med att folk bryr sig mindre att gruppera med andra players, vilket inte är bra.

Här är lite snabbfakta/observationer:

Du kan köra PvP/PvE/Crafting allt från din "Fleet" detta betyder att Bioware lyckats införa en design som dödar världen och gör det till ett tomt ödeland precis som WoW är om man ser på det idag.
Man kan t.o.m skicka ut sina companions för att farma mats åt dig medans du är afk (Blir kul att se botarna sen)

Världen är en kopia av Warhammers design dvs en stor "spricka" eller skiljevägg som delar upp Empire | Republic i 2 delar på en map, dem som lirat Warhammer kommer förstå exakt vad jag menar med detta, det blir så att du måste jaga runt på deras karthalva för att få lite world PvP istellet för att ställena går ihop och har "hotspots" vid quest areas och andra punkter som gör att båda sidorna krockar ihop med varandra och world PvP skapas den vägen.

Glömde säga att iaf du skulle träffa på någon i world PvP som jag gjorde 1 gång på 45 levlar i betan så var nog med att ha rätt kompanion för dem är avgörande om du lyckas gå ifrån levande från fighten eller icket.

Gillar man inte klassiska world PvP som faktiskt fans i spel för 5-6 år sedan så kan man ju alltid köra Battlegrounds eller planeten "Illum" som simulerar mer öppen PvP vet ej vad detta heter i WoW men vet att dem har nått liknande. Själv tyckte jag Illum var rätt trist och forcerat och battlegrounds samt bolstering systemet som är lånat från Warhammer e rätt uselt.

Mapdesignen är linjär som sagt och det känns mestadels som man går i en korridor mellan stora bergsväggar som fänglsar in dig på huvudvägen då det knappt heller finns "genvägar" att ta. Eller så är du i en grotta/lagerlokal.

Vad jag kände då jag lirade: Ett singelplayer spel med massivt mycket story och cutscenes, samt lite co-op lägen med andra spelare dem gjorde ett RPG men glömde MMOet.

+Story
+Animationer
+Grafiken (det ser faktiskt väldigt bra ut)

- Allt annat
-PvE easymode.

Skulle nog kunna skriva 10 sidor om detta spelet men är verkligen inte bra på att utrycka mig i text samt att jag tycker man måste ge spelet en chans själv innan man bedömmer om man tycker det är roligt, för mig så har det ingen "själ" det känns inte levande världen är en illusion av att va stor och är väldigt linjär och rätt tråkig.

Kan addera innan WoWfanboi å sådant kommer att jag inte lirat ett MMORPG innan detta på ett par år (sedan aion) och som alla andra lirat War,Aoc,WoW m.m var grymt hypad på detta spel, men blev en avbokning då jag kände att jag enbart kommer känna glädje av att möjligtvis köra "Operations" i slutet av spelet om det är utmanande och kul vilket då blir typ 2% av spelet jag skulle tycka om.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av FZ:

Har du provat på The Old Republic ännu och i så fall, vad tycks?

Tycker inte det finns mycket att hämta från detta spel om man verkligen gillar att spela i en levande värld där man faktiskt måste gruppa med varandra och där man ser folk springandes överallt.

Story är bra för dem som gillar det, personligen skulle jag nöja mig med class quest storyn.
Questerna är standard som alla andra spel som folk klagar på "döda 5 råttor" blir "döda 5 Jedi's" fast du får nu en 5minuters cutscene som isolerar dig från allt annat som pågår.

Det är personliga instancer överallt som låter dig gå in och göra en quest solo, detta kändes väldigt okej, men man trodde som att det var en grej mest för starter areas men icket det är packat med dem överallt även detta isolerar folk från världen.

Companions en kul grej att ha i början kanske, skulle vara mycket bättre om dem höll sig på skeppet då man får dem så att gubben man faktiskt spelar är "Hjälten" för med companion är du en gud fast utan den blir du rätt värdelös, dessa bidrar oxo med att folk bryr sig mindre att gruppera med andra players, vilket inte är bra.

Här är lite snabbfakta/observationer:

Du kan köra PvP/PvE/Crafting allt från din "Fleet" detta betyder att Bioware lyckats införa en design som dödar världen och gör det till ett tomt ödeland precis som WoW är om man ser på det idag.
Man kan t.o.m skicka ut sina companions för att farma mats åt dig medans du är afk (Blir kul att se botarna sen)

Världen är en kopia av Warhammers design dvs en stor "spricka" eller skiljevägg som delar upp Empire | Republic i 2 delar på en map, dem som lirat Warhammer kommer förstå exakt vad jag menar med detta, det blir så att du måste jaga runt på deras karthalva för att få lite world PvP istellet för att ställena går ihop och har "hotspots" vid quest areas och andra punkter som gör att båda sidorna krockar ihop med varandra och world PvP skapas den vägen.

Glömde säga att iaf du skulle träffa på någon i world PvP som jag gjorde 1 gång på 45 levlar i betan så var nog med att ha rätt kompanion för dem är avgörande om du lyckas gå ifrån levande från fighten eller icket.

Gillar man inte klassiska world PvP som faktiskt fans i spel för 5-6 år sedan så kan man ju alltid köra Battlegrounds eller planeten "Illum" som simulerar mer öppen PvP vet ej vad detta heter i WoW men vet att dem har nått liknande. Själv tyckte jag Illum var rätt trist och forcerat och battlegrounds samt bolstering systemet som är lånat från Warhammer e rätt uselt.

Mapdesignen är linjär som sagt och det känns mestadels som man går i en korridor mellan stora bergsväggar som fänglsar in dig på huvudvägen då det knappt heller finns "genvägar" att ta. Eller så är du i en grotta/lagerlokal.

Vad jag kände då jag lirade: Ett singelplayer spel med massivt mycket story och cutscenes, samt lite co-op lägen med andra spelare dem gjorde ett RPG men glömde MMOet.

+Story
+Animationer
+Grafiken (det ser faktiskt väldigt bra ut)

- Allt annat
-PvE easymode.

Skulle nog kunna skriva 10 sidor om detta spelet men är verkligen inte bra på att utrycka mig i text samt att jag tycker man måste ge spelet en chans själv innan man bedömmer om man tycker det är roligt, för mig så har det ingen "själ" det känns inte levande världen är en illusion av att va stor och är väldigt linjär och rätt tråkig.

Kan addera innan WoWfanboi å sådant kommer att jag inte lirat ett MMORPG innan detta på ett par år (sedan aion) och som alla andra lirat War,Aoc,WoW m.m var grymt hypad på detta spel, men blev en avbokning då jag kände att jag enbart kommer känna glädje av att möjligtvis köra "Operations" i slutet av spelet om det är utmanande och kul vilket då blir typ 2% av spelet jag skulle tycka om.

Själv så älskar jag spelet, det är helt underbart. Fantastisk story till alla klasser och mycket underhållande.

Startar spelet för att göra ett quest men det slutar med att jag gör 10 och timmarna flyger iväg. Det är ytterst få spel som fångar mig som detta gör. Mitt tips är: köp för fan!


signatur

One shot One kill [OSOK]

Inaktiv

gillar. <3 .. trodde det här skulle va rena smörjan .. men kan inte sluta spela. wow tröttnade jag på typ efter en timme eftersom alla bara stod i ett slott och idlade

Inaktiv
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av FZ:

Har du provat på The Old Republic ännu och i så fall, vad tycks?

Tycker inte det finns mycket att hämta från detta spel om man verkligen gillar att spela i en levande värld där man faktiskt måste gruppa med varandra och där man ser folk springandes överallt.

Story är bra för dem som gillar det, personligen skulle jag nöja mig med class quest storyn.
Questerna är standard som alla andra spel som folk klagar på "döda 5 råttor" blir "döda 5 Jedi's" fast du får nu en 5minuters cutscene som isolerar dig från allt annat som pågår.

Det är personliga instancer överallt som låter dig gå in och göra en quest solo, detta kändes väldigt okej, men man trodde som att det var en grej mest för starter areas men icket det är packat med dem överallt även detta isolerar folk från världen.

Companions en kul grej att ha i början kanske, skulle vara mycket bättre om dem höll sig på skeppet då man får dem så att gubben man faktiskt spelar är "Hjälten" för med companion är du en gud fast utan den blir du rätt värdelös, dessa bidrar oxo med att folk bryr sig mindre att gruppera med andra players, vilket inte är bra.

Här är lite snabbfakta/observationer:

Du kan köra PvP/PvE/Crafting allt från din "Fleet" detta betyder att Bioware lyckats införa en design som dödar världen och gör det till ett tomt ödeland precis som WoW är om man ser på det idag.
Man kan t.o.m skicka ut sina companions för att farma mats åt dig medans du är afk (Blir kul att se botarna sen)

Världen är en kopia av Warhammers design dvs en stor "spricka" eller skiljevägg som delar upp Empire | Republic i 2 delar på en map, dem som lirat Warhammer kommer förstå exakt vad jag menar med detta, det blir så att du måste jaga runt på deras karthalva för att få lite world PvP istellet för att ställena går ihop och har "hotspots" vid quest areas och andra punkter som gör att båda sidorna krockar ihop med varandra och world PvP skapas den vägen.

Glömde säga att iaf du skulle träffa på någon i world PvP som jag gjorde 1 gång på 45 levlar i betan så var nog med att ha rätt kompanion för dem är avgörande om du lyckas gå ifrån levande från fighten eller icket.

Gillar man inte klassiska world PvP som faktiskt fans i spel för 5-6 år sedan så kan man ju alltid köra Battlegrounds eller planeten "Illum" som simulerar mer öppen PvP vet ej vad detta heter i WoW men vet att dem har nått liknande. Själv tyckte jag Illum var rätt trist och forcerat och battlegrounds samt bolstering systemet som är lånat från Warhammer e rätt uselt.

Mapdesignen är linjär som sagt och det känns mestadels som man går i en korridor mellan stora bergsväggar som fänglsar in dig på huvudvägen då det knappt heller finns "genvägar" att ta. Eller så är du i en grotta/lagerlokal.

Vad jag kände då jag lirade: Ett singelplayer spel med massivt mycket story och cutscenes, samt lite co-op lägen med andra spelare dem gjorde ett RPG men glömde MMOet.

+Story
+Animationer
+Grafiken (det ser faktiskt väldigt bra ut)

- Allt annat
-PvE easymode.

Skulle nog kunna skriva 10 sidor om detta spelet men är verkligen inte bra på att utrycka mig i text samt att jag tycker man måste ge spelet en chans själv innan man bedömmer om man tycker det är roligt, för mig så har det ingen "själ" det känns inte levande världen är en illusion av att va stor och är väldigt linjär och rätt tråkig.

Kan addera innan WoWfanboi å sådant kommer att jag inte lirat ett MMORPG innan detta på ett par år (sedan aion) och som alla andra lirat War,Aoc,WoW m.m var grymt hypad på detta spel, men blev en avbokning då jag kände att jag enbart kommer känna glädje av att möjligtvis köra "Operations" i slutet av spelet om det är utmanande och kul vilket då blir typ 2% av spelet jag skulle tycka om.

Själv så älskar jag spelet, det är helt underbart. Fantastisk story till alla klasser och mycket underhållande.

Startar spelet för att göra ett quest men det slutar med att jag gör 10 och timmarna flyger iväg. Det är ytterst få spel som fångar mig som detta gör. Mitt tips är: köp för fan!

du är inte ensam om det .. jag kan också rekomendera det här starkt, och jag brukar dissa dom flesta spel

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av FZ:

Har du provat på The Old Republic ännu och i så fall, vad tycks?

Gillar man inte klassiska world PvP som faktiskt fans i spel för 5-6 år sedan så kan man ju alltid köra Battlegrounds eller planeten "Illum" som simulerar mer öppen PvP vet ej vad detta heter i WoW men vet att dem har nått liknande. Själv tyckte jag Illum var rätt trist och forcerat och battlegrounds samt bolstering systemet som är lånat från Warhammer e rätt uselt.

Men kör du på en PvP server? Det är väl bara startplaneterna man går säker på?

De flesta planeterna är contested, dvs delade, men man landar på sin sidas bas så klart.

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Hannu:

Inte så konstigt med tanke på den underbara kvalitén av spelet.

De lade till voice-overs och tre dialogalternativ på quests, allt annat är likadant som WoW eller sämre. Skills fungerar på samma sätt som WoW, talents är en ren kopia, det finns en handfull dungeons, minimalt med dungeons och det finns ingen dungeon finder. UI't är dessutom otroligt opolerat och det finns inga addons som i WoW som kan fixa problemen.

KotOR fan och casual-spelare som bara vill questa och se story? Givet köp.
Seriös gamer eller MMO-veteran som vill spela med guild och köra raids? Välkommen till 2004.

EA tvingade ut spelet lite för snabbt, kommer ta ett par patchar innan det är i närheten av WoW i end-game kvalité.

Om dem med ett par patchar kommer upp i samma kvalite som ett MMO som funnits ute i 7 år där man lagt ner oerhörda utvecklingskostnader, så måste jag säga att dem har gjort ett sjuhelsikes bra jobb!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bästa MMOet på länge


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Gogge:

EA tvingade ut spelet lite för snabbt, kommer ta ett par patchar innan det är i närheten av WoW i end-game kvalité.

WoW's endgame var inte pro i början heller, kan inte påstå att MC var super kvalitet. Alla MMO's behöver ett par patchar innan något blir bra av det hela.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Inte så konstigt med tanke på den underbara kvalitén av spelet.

Kvalité? Vart?

Jodå, jag har provat spelet... och nu ligger det i soptunnan. Tillbaka till WoW ett tag igen...

Önskar verkligen det kunde komma ett riktigt BRA nytt MMORPG som kan mäta sig med WoW.

För samtidigt som man älskar WoW och tycker det är ett riktigt bra spel så vill man ju ändå se något nytt bra som man kan spela istället emellanåt.

Medlem

Star Wars: The Old Republic håller samma standard som star wars prequels.............


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

bästa mmo ever


signatur

Meep!

Medlem

Så less på dessa themepark-mmos

Medlem

Vi får se hur sifforna ser ut om ca 1 månad, då graitsmånaden är slut för de som köpte vid launch/julklapp.
JAg gillar spelet väldigt mycket, inget innovativt direkt, men jag föredrar detta framför WoW och WAR

12
Skriv svar