Path Of Exile - För er som gillar spel i stil med Diablo - TitanQuest

Medlem
Path Of Exile - För er som gillar spel i stil med Diablo - TitanQuest

Tjenare gott folk !

Jag snubblade av en slump över detta Hack & Slash spelet. Visste inte ens att det existerade på marknaden.

Tog mig in i Closed-beta av de , pratade med lite vänner om de. Och ingen kände till det på någon front där heller.

Så jag startade en You Tube kanal och började lägga upp lite Lets Play´s och annat blandat med Info om det som jag kunde hitta. Samt länka vidare till andra som gör Let´s Playes om de.

Spelet kommer inte kosta något att få när det är klart , heller ingen avgift för att spela det. Enda som kommer kosta är kosmetiska saker eller lustiga sido saker som inte påverkar spelet. Dvs inte Pay-2-Win.

Spelet har ett ENORMT passivt talent träd. Som öppnar upp för absurt många möjligheter. Dina skils får du genom Quester eller drops i form av Skill Gem´s som när du kopplar dem till respektive färg de passar till.

Levlar up med dig . Tänk Final Fantasy 7 Materia. Exakt samma konsept. Och Support Gems kan länkas med dina skill gems om föremålets sockets sitter ihop för att öka/förändra effekten av de.

Valutan i spelet. Guld ?

Glöm guld ,

Guld finns inte

"WTF INGET GULD ?!?"

Valuta systemet är Orb´s som droppas från mobs eller fås genom Quester.

Orb´s förändrar dina item´s genom att ge till egenskaper , ge sockets , ändra sockets färg , länks sockets , Göra ett Vitt till Blått , Blått till Gult. Gult eller Blått till Vitt och sudda ut all extra stats på de så man kan börja om och crafta om de.

Så valutan i spelet , är också det som används för att förändra dina items. Vilket skapar ett roligt system som också nästan blir omöjligt att förstöra ekonomin som Guld kan. Iom att du ständigt använder dem för att ändra ditt eget gear , eller byta med , eller köpa ut saker från Vendors.

Upp till 6 spelare kan köra Co-op

Just nu är Closed-Beta i version 0.9.3

2 Acter finns som förändras med patcherna , Act 3 kommer senare i Betan. Och de Har pratat om planer för att lägga till flera Acter när spelet har gets ut.

Jag hoppas jag kan öppna upp ögonen för lite flera i sverige för spelet.
Så om ni gillade/gillar Diablo , Titan Quest , Dungeon Siege 1 & 2

Kanske jag kan roa er lite här.

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee

Jag är jävligt taggad på spelet och hur det kommer utvecklas med tiden. Öppen beta sägs starta i början av nästa år. Och det kommer även vara en s.k Soft-relies av spelet. Så inga konto wipes kommer inträffa då. Utan när väl spelet släpps fullt , patchar du bara upp och kör vidare.

Mvh

Democatai - Swedish Tavern

Medlem

Helvete vad nice blir att testa det sen då


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

För ca 1 år sedan då jag körde Diablo 2 som en galning i co-op hade det varit intressant, nu har jag tyvärr tröttnat på hack-n-slash spel Men det låter ju ändå helt klart intressant om jag bara fastnar för spelstilen igen, om jag hör talas om det när open-beta kommer så kanske det blir ett test iaf.

Inaktiv

Ser intressant ut. Får väl hålla ett öga på spelet.

Medlem

Här kan ni få se lite mer ingående på det passiva talent trädet

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3...

Hoppas de roar ^^

Men gör ett konto på deras forum , varje 5é minut så skickas det ut en nyckel till en slumpad person som är reggad på forumet. Sen på forumet så arrangerar folk alla möjliga sätt man kan vinna nycklar av de som fått Friend-keys. Alltid värt ett försök om man är sugen

Mvh

Democatai

Medlem

Själv gav jag ut min nyckel här, nästa gång jag får en gör jag nog samma sak.

Medlem

patch 0.9.4 är ute ! De har laggt till nya saker i de passiva trädet.

Ta en koll ifall ni vill mycket intressant

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3...

Medlem

Skulle vara evigt tacksam om nån som har en beta nyckel över ville dela med sig av den. Grymt sugen på detta spel!

Medlem

De har get ut många nycklar nu på forumet. Samt ganska många som hostat tävlingar och get ut friend nycklar de fått. Så kolla in forumet nu

Kan va några kvar än ^^

Jag slänger upp några nya filmer på spelet under dagarna nu med.

Medlem

Håller ett öga på forumet men man lyckas alltid vara en sekund för sen Nåja, förr eller senare får man väl en nyckel! Kanske ses i spelet!

Medlem

Helt klart , är man bara på hugget så får man tillslut ^^

Lite mer film på spelet , hoppas de roar

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee

Mvh

Democatai

Medlem

Mitt årliga Jul Lan rullar på så haft fullt upp ^^

Här har ni iaf lite nya lustigheter att kolla

Sista delarna av betan just nu

www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3685B2CD...

Lite templar action

www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3685B2CD...

Sen finns de 6 till andra filmer som är uppe ^^ skumma bara igenom och kolla lite så har ni massor av spelet att kolal på ^^

Medlem

Varsegod !

Mera underhållning på Path of exile

www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3685B2CD...

Mvh

Swedish Tavern

Medlem
Skrivet av Democatai:

Varsegod !

Mera underhållning på Path of exile

www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3685B2CD...

Mvh

Swedish Tavern

Tittade på klippet och... herrejösses vilket skill tree. wtf?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skojja inte du är snarare en passive skog haha

men det är bra många möjligheter iaf till lustiga speccs

Medlem

Jag föredrar skills där man märker någon skillnad. Gillar inte när man köper en skill och den ger "+0,003%" på någonting. Om du förstår vad jag menar?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Verkar riktigt coolt. Och gillar idén med F2P. Att man bara pröjsar för kosmetiska saker. Med det sagt vet jag av erfarenhet (HoN) att det inte kommer funka. När folk inte köper den där skinen så måste de köra ett F2P/P2W scenario :S

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Verkar riktigt coolt. Och gillar idén med F2P. Att man bara pröjsar för kosmetiska saker. Med det sagt vet jag av erfarenhet (HoN) att det inte kommer funka. När folk inte köper den där skinen så måste de köra ett F2P/P2W scenario :S

Funkar ju fint för League of Legends så det skulle ju kunna funka, men det återstår ju att se.

Medlem
Skrivet av raiiga:
Skrivet av schmuttah:

Verkar riktigt coolt. Och gillar idén med F2P. Att man bara pröjsar för kosmetiska saker. Med det sagt vet jag av erfarenhet (HoN) att det inte kommer funka. När folk inte köper den där skinen så måste de köra ett F2P/P2W scenario :S

Funkar ju fint för League of Legends så det skulle ju kunna funka, men det återstår ju att se.

Men LoL är vad jag skulle säga ett "casual-spel". Jag spelar det själv eftersom alla kompisar som spelade HoN la av efter P2W lanserades. Alla mina övriga kompisar spelade LoL så blev en naturlig övergång. Dock tycker jag fortfarande att HoN piskar LoL på alla punkter.

Medlem

Nästa 2 delar !

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3...

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee#p/c/E3...

Patch 0.9.6 kommer snart , så jag avvaktar lite med att göra större filmer för stunden. Och går stora igen när jag kommer visa spelet från början till slutet igen för att se de nya ändringarna

Mvh

Democatai at Swedish Tavern

Medlem
Medlem

Har utvecklarna sagt något när de kommer gå in i öppen beta?

Medlem
Skrivet av asdfg:

Har utvecklarna sagt något när de kommer gå in i öppen beta?

Har för mig att de har sagt någon gång i Februari. Men de kanske har ändrat datumet sen dess.

Medlem
Skrivet av raiiga:
Skrivet av asdfg:

Har utvecklarna sagt något när de kommer gå in i öppen beta?

Har för mig att de har sagt någon gång i Februari. Men de kanske har ändrat datumet sen dess.

Får hoppas att Feb stämmer. Vore grymt!

Medlem

Om jag inte minns helt fel så ska det vara runt patch 9.8-9.9

men det kan ju ha ändrats

Jag meddelar iaf antingen i filmerna eller få forumen när jag fått veta något mera ^^

Del 2 är ute förresten !

Medlem

Nästa delar är ute nu !

Börjar närma oss Act 2 !

Hoppas de roar

http://www.youtube.com/user/SwedishTavern?feature=mhee

12
Skriv svar