Commo Rose 2.0 i februari?!

Medlem
Commo Rose 2.0 i februari?!

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Vilka kommandon skulle folk vilja ha med?
Själv har jag alltid saknat ett "Cover me" kommando som så folk kan lägga ut eld när man korsar gator och dylikt. Skulle passa utmärkt med suppression.
Skulle även vilja kunna ropa "need airsupport" eller dylikt.
självklart ska man även kunna ropa på Medics, ammo och repairs.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

"Bring me coffe!" Hade varit bra


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Återigen:
Det jag saknar i BF3s comrose är att squadleadern inte kan sätta "move to" som i BF2. Får vi "move to- knappen" får vi som vill ha mer teamwork det lättare. Fixar inte Dice det så kan jag inte kalla det BF3, får bli BF2,5.

Håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Återigen:
Det jag saknar i BF3s comrose är att squadleadern inte kan sätta "move to" som i BF2. Får vi "move to- knappen" får vi som vill ha mer teamwork det lättare. Fixar inte Dice det så kan jag inte kalla det BF3, får bli BF2,5.

Håller tummarna!

Du menar som när du trycker Q samtidigt som du siktar på en flagga och så du får "attack/defend here" för hela gruppen?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hellpower:

Återigen:
Det jag saknar i BF3s comrose är att squadleadern inte kan sätta "move to" som i BF2. Får vi "move to- knappen" får vi som vill ha mer teamwork det lättare. Fixar inte Dice det så kan jag inte kalla det BF3, får bli BF2,5.

Håller tummarna!

Du menar som när du trycker Q samtidigt som du siktar på en flagga och så du får "attack/defend here" för hela gruppen?

Nej nej! I BF2 så har du både "Q" och "T". För att få upp te x "MOVE" så är det "T" (för SQ).
http://bf3blog.com/2011/10/commo-rose-coming-to-battlefield-3...
http://bf3blog.com/2011/05/bf3-wish-q-communication-command-c...

Medlem
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hellpower:

Återigen:
Det jag saknar i BF3s comrose är att squadleadern inte kan sätta "move to" som i BF2. Får vi "move to- knappen" får vi som vill ha mer teamwork det lättare. Fixar inte Dice det så kan jag inte kalla det BF3, får bli BF2,5.

Håller tummarna!

Du menar som när du trycker Q samtidigt som du siktar på en flagga och så du får "attack/defend here" för hela gruppen?

Nej nej! I BF2 så har du både "Q" och "T". För att få upp te x "MOVE" så är det "T" (för SQ).
http://bf3blog.com/2011/10/commo-rose-coming-to-battlefield-3...
http://bf3blog.com/2011/05/bf3-wish-q-communication-command-c...

När squadleadern sätter en "move" dyker det upp en liten ikon upp dit han vill att gruppen ska gå.

Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför DICE anser att deras förbannade 3D-spotting är att föredra över Comrosen...

Ännu en anledning till att Bf3 blev årets besvikelse för mig.

Skrivet av Jozo:

Jag förstår fortfarande inte varför DICE anser att deras förbannade 3D-spotting är att föredra över Comrosen...

Ännu en anledning till att Bf3 blev årets besvikelse för mig.

Vad var bra då? Det kan väl inte ha förstört upplevelsen helt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Jozo:

Jag förstår fortfarande inte varför DICE anser att deras förbannade 3D-spotting är att föredra över Comrosen...

Ännu en anledning till att Bf3 blev årets besvikelse för mig.

Vad var bra då? Det kan väl inte ha förstört upplevelsen helt?

Vad som är dåligt med 3D-spott:

1: Du kan inte be om ammo/sjukvård när du vill, utan du måste först leta upp en sjukvårdare/support, sen sikta på honom och därefter klicka på q. Därefter måste du hoppas på att han hör din gubbe skrika. Det är heller inte särskilt effektivt att göra allt detta mitt under en eldstrid.

2: Du kan inte sätta upp någon sorts taktik med din grupp utöver "spring rakt in på den flaggan".

3: Du får inte upp några ikoner så att dina lagkamrater kan hitta dig enkelt, utan du måste hoppas på att någon hör din gubbe ropa om att du behöver skjuts eller dylikt.

4: Du kan inte begära understöd eller tacka för hjälpen

Och så vidare...

1
Skriv svar