Skägg -tråden

Medlem
Skägg -tråden

Ser att vissa utav er här inne vill skaffa skägg, några utav oss har redan, en del har stubb, någon funderar på att raka av det osv.
Tänkte starta en tråd där man kan snacka skägg och allt omkring, om det är snyggt, hur man trimmar, vad omgivningen tycker, kan man slinga skägg, vad räknas som skägg osv!

Jag har helskägg och håller på att spara det riktigt långt, viking långt.
Är man heavy metal så ska man ha skägg.

Var nyss hos en barberare som kvalificerade sig kring skägg/mustasch och han var grym. 120sek kostade det med trimning, klippning och tips för hur man ska hantera sitt skägg. Rekommenderar det starkt.


signatur

"High life on low budget"

Jobbar hårt på en skepparkrans av kapten Haddock model. Går långsamt men frammåt. Om det skiter sig går jag över till en Snidely Whiplash musche.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Agreed, som metalhead ska man ha skägg:)
Kör själv helskägg där jag klipper mustaschen med sax..

Har dock inget hår längre att headbanga lite med, rakade av allt på fyllan i lördags... sådär glad över det nu...

mvh


signatur

7800x3d, 7900xtx

Jag använder gräsklipparen ett par gånger i veckan, det kliar så förbaskat annars, har hår på annat ställe som får kompensera metalutstyrseln.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har inget skägg

(Forever Alone)


signatur

Rwa?

Skrivet av Snapphane:

Agreed, som metalhead ska man ha skägg:)
Kör själv helskägg där jag klipper mustaschen med sax..

Har dock inget hår längre att headbanga lite med, rakade av allt på fyllan i lördags... sådär glad över det nu...

mvh

Snappahead, det växer ut igen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Suck, nu blir jag en ledsen metalhead... Har världens sämsta skäggväxt =(

Medlem

När övergår mitt orakade ansikte till att vara skäggburet? Är det tätheten eller längden som räknas?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

När övergår mitt orakade ansikte till att vara skäggburet? Är det tätheten eller längden som räknas?

Gränsen går ungefär när du börjar hitta matrester, döda djur och fågelbon i det. Allt annat är på sin höjd moppefjun.

Skrivet av båtsman:
Skrivet av Tybalt:

När övergår mitt orakade ansikte till att vara skäggburet? Är det tätheten eller längden som räknas?

Gränsen går ungefär när du börjar hitta matrester, döda djur och fågelbon i det. Allt annat är på sin höjd moppefjun.

Fukeh yeah!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skaffa skepparkrans när metal håret åkte av i somras . Kände mig som en renrakad skolpojke utan långt hår (som jag haft i 12-13 år) så något var tvunget att växa istället hehe


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Suck, nu blir jag en ledsen metalhead... Har världens sämsta skäggväxt =(

Smörj in ansiktet med växtgödningsmedel.. gör susen!
Nä, bara skojar... men metal är man i själen, dock är det aldrig fel med lite skägg. Hoppas att skäggväxten tar sig.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

och här kommer bilder på mitt skägg. (posat era också!!)

På Sonishphere i somras (vääldigt ansat då det e varmt på sommaren)

Hösten då det blir kallt.. brrrr


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det står även "..men även brist på renlighet och elegans eller att bäraren har en lite kufisk och excentrisk läggning."

Hade ett tappert försök till helskägg innan, men jag får inte fullbördig tillväxt och blev ganska besviken. Fjunigt på sidorna och grovt på hakan.. vad gör man? Jo, rakar som en galning på sidorna var tredje dag. Så nu är det bockaktigt skägg som gäller. För övrigt tycker jag att varje man som kan, skall ta vara på sin skäggväxt. Det är ju dundersnyggt!

Medlem
Skrivet av Kapitel_III:

Det står även "..men även brist på renlighet och elegans eller att bäraren har en lite kufisk och excentrisk läggning."

Hade ett tappert försök till helskägg innan, men jag får inte fullbördig tillväxt och blev ganska besviken. Fjunigt på sidorna och grovt på hakan.. vad gör man? Jo, rakar som en galning på sidorna var tredje dag. Så nu är det bockaktigt skägg som gäller. För övrigt tycker jag att varje man som kan, skall ta vara på sin skäggväxt. Det är ju dundersnyggt!

Haha.. den delen tog jag inte med!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Suktar efter ett par riktiga feta polisonger. Tänk 1800-talsfoton där alla ser så dära ogemytligt förbannade och gravallvarliga ut.

Skulle iofs nöja mig med en fräsig skepparkrans.. eller ja, skägg i huvudtaget.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag får erkänna att jag funderat på att skaffa skägg, men det faller på att jag rakar mig när det börjar klia i stubben.
Sedan så är jag orolig över att jag inte uppskattar intimitet med matrester, döda djur och fågelbon.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Att det kliar är en övergångsprocess, första 2 veckorna kliar det, sen släpper det och huden vänjer sig vid det. Man får hålla ut med lite rödflammig hud och en del kliande för att i slutändan ha ett mastodont skägg. Bilder Tybalt.. bilder vill vi se!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Att det kliar är en övergångsprocess, första 2 veckorna kliar det, sen släpper det och huden vänjer sig vid det. Man får hålla ut med lite rödflammig hud och en del kliande för att i slutändan ha ett mastodont skägg. Bilder Tybalt.. bilder vill vi se!

Vad pratar du om för bilder?

Fågelbo?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har du spanat in denna sida?

http://www.beards.org/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag är en hoppjerka i det bitterjuva skägglandet. Jag har provat det mesta när det gäller skägg: Skepparkranz, pipskägg, inte skägg alls osv. För mig börjar skägget med lathet tror jag. Har lite känslig hud och får skav om jag rakar var eviga dag. Fick en trimmer för några jular sedan av min medkännande fru och sedan dess har skägglivet varit rosa och wunderbar. För er som är oroliga för att matrester och annat skall fastna rekommenderar jag att stoppa maten (eller fågelbot) i munnen Kan tillägga att jag tänkte snida till en tangorabatt till nuvarande skägg. Kan det vara något eller behöver jag vara rädd för hån?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av bent toe:

Att det kliar är en övergångsprocess, första 2 veckorna kliar det, sen släpper det och huden vänjer sig vid det. Man får hålla ut med lite rödflammig hud och en del kliande för att i slutändan ha ett mastodont skägg. Bilder Tybalt.. bilder vill vi se!

Vad pratar du om för bilder?

Fågelbo?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Haus...

Bilder på din väg till skägg... din skäggdagbok... med bilder...hmm.. eller.. ja, ge oss bilder på ditt skägg.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Kan tillägga att jag tänkte snida till en tangorabatt till nuvarande skägg. Kan det vara något eller behöver jag vara rädd för hån?

Inte en aning vad det är.. bild?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har du spanat in denna sida?

http://www.beards.org/

Coolt.. men har du sett denna då?
Dem säljer ju kritor också..
http://www.youtube.com/watch?v=15S0g8pG6HU


signatur

"High life on low budget"

grejen jag tänker på är när man tvättar ansiktet och känner att vattnet inte riktigt kommer in till huden. Det känns inte så fräsht

Och att man måste torka och gno ett bra tag för att sen bli torr i skägget haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Tybalt:

Har du spanat in denna sida?

http://www.beards.org/

Coolt.. men har du sett denna då?
Dem säljer ju kritor också..
http://www.youtube.com/watch?v=15S0g8pG6HU

Hehe... men jag måste erkänna att jag inte blev sugen på att skaffa skägg. Kritorna var fina däremot.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nice!

Om något år då jävlar ska jag ha något sånt där.


signatur

Have a good time!

Medlem

Bild dagbok på vägen till det ultimata skägget? Do it Brain!!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av El Presidente:

Kan tillägga att jag tänkte snida till en tangorabatt till nuvarande skägg. Kan det vara något eller behöver jag vara rädd för hån?

Inte en aning vad det är.. bild?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Errol_Flynn1.jpg

Snyggt!?


signatur

Jag vill ha page...

Skrivet av El Presidente:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av El Presidente:

Kan tillägga att jag tänkte snida till en tangorabatt till nuvarande skägg. Kan det vara något eller behöver jag vara rädd för hån?

Inte en aning vad det är.. bild?

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Errol_Flynn1.jpg

Snyggt!?

Möjligen ihop med nämda skägg men ALDRIG ensamt hehe


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

123
Skriv svar