2011 års hetaste speltrailers

Robot
2011 års hetaste speltrailers

I år har uttrycket "kan absolut inte leva upp till sin trailer" använts flitigt. Men vilka var egentligen de populärase spelfilmerna? Listan baseras på de mest sedda filmerna under hela 2011 och enbart en rulle per spel fick vara med på listan för mångfaldens skull.


Medlem
2011 års hetaste speltrailers

Hade varit trevligt med en liten kommentar varför just den här trailern valdes till den plats den hamnade på.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

vilken flopplista

Medlem
Skrivet av Xeran:

Hade varit trevligt med en liten kommentar varför just den här trailern valdes till den plats den hamnade på.

Precis vad jag tänkte


signatur

Game long and prosper

Medlem

Är detta vad Fredrik Eriksson tycker eller vad är det denna lista rangordnar egentligen? "2011 års hetaste speltrailers" enligt vem och varför?!

Medlem

Måste väl ha blivit något fel här va?:P
En förklaring borde va på sin plats.

Medlem

Nu har ni väl redan insett vilket flopp listan blev (Som majoriteten av era listor =P .. Men nej! Man ska ju vara snäll, jag skojade bara!), men i vilket fall som helst har jag endast en kommentar..

Minecraft (1.8 trailer) på plats #5 - Hur tänkte ni där? =]

Edit: Nä måste kommentera mitt egna kommentar, det var nog lite elakt! Så smisk kl. 18 i källaren blir det då, ring innan ni kommer över!

Medlem

@ mer eller mindre samtliga ovan: gissningsvis baserat på antal views och kommentarer på FZ. Exakta rangordningen dem emellan är dock oklar.

Medlem

Dead Island helt klart. Känsla, stämning, desperation, och sorg.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Ponny

Listan baseras på antalet views, vilket är superklantigt att jag inte förklarade. Lägger till det nu.

Det handlar alltså inte om kvalitet, berättarmässiga grepp eller sådant. Detta är de som lockat till flest visningar, helt enkelt.


signatur

En Bamseponny av folket

Så det är därför Rune factory inte finns med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Vad gör Beta gameplay och ingame play på en trailer lista ?? Lista nu ENDAST trailers om det är det ni skriver i rubriken.. BF3 behöver inte en 12 min gameplay för att komma högt på listan tex.

Om ni läser innantill står det vad listan handlar om. "Star Wars" och "X-COM", var snuskigt fina.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför göra en trailerslista? Marknadsföringen kring spel är ju det som, i mitt tycke, gör spelupplevelserna sämre och sämre... mest för att det är så mkt skitsnack och hype istället för faktiskt gameplay, faktiska funktioner mm. Speltrailers är djävulens påfund, ett sätt att sälja spel, inte visa vad som faktiskt är bra med dem.

Så, nu har jag fått det sagt. Smaken är som baken; brun i mitten. Den här listan var jämnbrun i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Listan baseras på antalet views, vilket är superklantigt att jag inte förklarade. Lägger till det nu.

Det handlar alltså inte om kvalitet, berättarmässiga grepp eller sådant. Detta är de som lockat till flest visningar, helt enkelt.

Så så, allt som är trasigt går att fixa - vilket du även bevisade denna gång

@Walter_Iego, trodde du läste kommentarstrådarna innan du snörpte till med något. God jul på dig!

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Varför göra en trailerslista? Marknadsföringen kring spel är ju det som, i mitt tycke, gör spelupplevelserna sämre och sämre... mest för att det är så mkt skitsnack och hype istället för faktiskt gameplay, faktiska funktioner mm. Speltrailers är djävulens påfund, ett sätt att sälja spel, inte visa vad som faktiskt är bra med dem.

Så, nu har jag fått det sagt. Smaken är som baken; brun i mitten. Den här listan var jämnbrun i mitt tycke.

Torka dig i baken!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gief Diablo III så man har nått att göra >__>

Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Listan baseras på antalet views, vilket är superklantigt att jag inte förklarade. Lägger till det nu.

Det handlar alltså inte om kvalitet, berättarmässiga grepp eller sådant. Detta är de som lockat till flest visningar, helt enkelt.

Så så, allt som är trasigt går att fixa - vilket du även bevisade denna gång

@Walter_Iego, trodde du läste kommentarstrådarna innan du snörpte till med något. God jul på dig!

Nix, enligt gängse tradition här på FZ, läste jag mitten på tråden först efter jag postat, så att jag kunde sälla mig till fail-gänget. Det finns inget som slår gemenskapen på ett forum


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den tveklöst mest imponerande trailern 2011 för min del var iaf Dead Islands första, helt fantastisk.

Som den GW2-galning jag är så ligger nog Arenanets Gamescom 2011 trailer inte långt efter ovan nämnde. Pianot i början ger mig fortfarande rysningar av välbehag. Kolla in om ni inte sett den, om så bara för att lyssna på musiken.

Blizzard har alltid varit kungar på teaser/trailers, så deras kompletta intro till D3 är nog en given trea. Jag tycker själv artikelns lista är lite märklig då "mest visningar"/hits ger en skev bild av verkligheten. D3-introt släpptes ju trots allt nästan ett år efter vissa klipp i listan!

edit: Glömde länka GW2-trailern - http://www.youtube.com/watch?v=pgKPkgEG1BA


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

får säga att dom riktiga star wars trailers är awsome och så har en flashpoint mäst sät, jag = comprende ? qu

Medlem

Dead Island... vinner lätt!
Även spelet i sig kändes fräscht och nytt och gjorde zombie genren cool igen. *går å spelar Dead island*


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Mao visar denna listan vad FZ har dragit till sig för community dom senaste åren

Medlem

Jag är inte mycket för sådana här listor. Vill hellre ha personliga favoriter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

AW8
Medlem

Ingen överraskning att GTA V-trailern är mest sedd, då GTA drar oss gamers som nattfjärilar till en lampa.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Dead Island helt klart den bästa av dom alla.

Medlem

Personligen tyckte jag denna var en av 2011's bättre trailers

http://www.youtube.com/watch?v=77r-ghIOQso (full HD, självklart)

1
Skriv svar