Minecraft-Notch gör Minicraft-uppföljare

Robot
Minecraft-Notch gör Minicraft-uppföljare

Ja, Minecraft-pappans Zelda-inspirerade 48-timmarslir är något som väckte något inom honom. Minicraft 2 på gång, fast nytt namn är något som finns på tapeten.

#minecraft


Medlem
Minecraft-Notch gör Minicraft-uppföljare

Gör färdigt orginalet först, bara för att det är releasat så betyder det inte att det är färdigt
(ja, jag är medveten om att han inte längre är lead designer)


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Inaktiv
Skrivet av torylva:

Gör färdigt orginalet först, bara för att det är releasat så betyder det inte att det är färdigt
(ja, jag är medveten om att han inte längre är lead designer)

Om man går efter din kommentar om minecraft. Vad är det som är fel i det spelet då som inte är färdigt?

Medlem
Skrivet av torylva:

Gör färdigt orginalet först, bara för att det är releasat så betyder det inte att det är färdigt
(ja, jag är medveten om att han inte längre är lead designer)

Läs igen, artikeln pratar om minIcraft, inte minEcraft

Medlem

Har en känsla av att jag inte kommer bli den sista som blev överlycklig när jag trodde det stod uppföljare till Minecraft.....

Medlem

lol trodde det stod mincraft xD trolololo, man ser vad man vill se

Medlem

Av det lilla jag testade minIcraft tyckte jag det var helt okej. Kan faktiskt bli ett bra spel bara man arbetar på det mer, än endast 48 timmar.

Men ett annat namn behövs, verkar som de flesta blandar ihop spelen.

Inaktiv
Medlem

Låter bra, tyckte det var ett kul spel men behövde lite mer kött på sig för att vara mer än en rolig släng i en timme.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Skulle gärna vilja se ngt Zelda liknande från notch, så länge han fixar en bra story och fortfarande låter oss mine:a så


signatur

Rwa?

Medlem

Skulle gärna vilja se ngt Zelda liknande från notch, så länge han fixar en bra story och fortfarande låter oss mine:a så


signatur

Rwa?

Medlem

Han skulle kunna namnge det nya spelet typ "Zine" är rätt snyggt gillar väldigt mycket att det liknar lite granna Zelda. Skulle bli jätte glad om han gjorde ett liknande spel.

Medlem
Skrivet av laxan96:

...gillar väldigt mycket att det liknar lite granna Zelda. Skulle bli jätte glad om han gjorde ett liknande spel.

Liknar det Zelda för att det är pixelgrafik och en gubbe sett snett uppifrån?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

well, vad jag tycker behövs i motsats till storebrodern minecraft är en story. jag skulle gärna lira något MINICRAFT-liknande men som har en mer old school rpgstory.

tänk er zelda fast att du faktiskt kan skapa saker själv, och jag skulle gärna se bossfigter av något slag. vore fan asnice!

Medlem

Varför pratar alla om Zelda? Jag tänker hellre på Breath of Fire II, Secret of Mana, Lufia 2, Chrono Trigger, Soul Blazer, Tales of Phantasia, Illusion of Gaia, av att nämna några av de bästa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Varför pratar alla om Zelda? Jag tänker hellre på Breath of Fire II, Secret of Mana, Lufia 2, Chrono Trigger, Soul Blazer, Tales of Phantasia, Illusion of Gaia, av att nämna några av de bästa.

Ganska uppenbart...
Zelda är ett mainstream spel, och därför nämns det oftare...


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Varför pratar alla om Zelda? Jag tänker hellre på Breath of Fire II, Secret of Mana, Lufia 2, Chrono Trigger, Soul Blazer, Tales of Phantasia, Illusion of Gaia, av att nämna några av de bästa.

För att majoriteten av spelen du nämnde är turbaserade spel medan detta och Zelda har realtidsstrider. Utöver detta så var Zelda först och definierade a-rpgs för all framtid.

Det finns helt enkelt inget syfte med att jämföra det med kopior såsom Illusion of Gaia.

Medlem
Skrivet av najtrows:

well, vad jag tycker behövs i motsats till storebrodern minecraft är en story. jag skulle gärna lira något MINICRAFT-liknande men som har en mer old school rpgstory.

tänk er zelda fast att du faktiskt kan skapa saker själv, och jag skulle gärna se bossfigter av något slag. vore fan asnice!

Låter lite som Teraria ;).

Skrivet av bjosarn:

Varför pratar alla om Zelda? Jag tänker hellre på Breath of Fire II, Secret of Mana, Lufia 2, Chrono Trigger, Soul Blazer, Tales of Phantasia, Illusion of Gaia, av att nämna några av de bästa.

Därför att spelen du nämner inte är lika kända, Zelda finns inte bara som spel utan även som serie. Zelda tillhör nog Nintendos mest kända spelserie efter Mario. Jag minns när jag första gången spelade Zelda, det fanns inga spel som kunde mäta sig med det på den tiden. Vill även minnas att spelet var det första med att ha sparmöjlighet och för att sticka ut bland mängden var det även guldfärgat. Lite kul att det idag är betraktat som ett mainstream spel då det knappast var det när det kom.

Han har slut på idéer, inte sant?

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av torylva:

Gör färdigt orginalet först, bara för att det är releasat så betyder det inte att det är färdigt
(ja, jag är medveten om att han inte längre är lead designer)

Läs igen, artikeln pratar om minIcraft, inte minEcraft

Jag läste också Minecraft. Tyckte det lät efterblivet att göra ett Minecraft 2 när inte ettan är klar heller.
Men nu förstår jag efter att ha läst din kommentar!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av najtrows:

well, vad jag tycker behövs i motsats till storebrodern minecraft är en story. jag skulle gärna lira något MINICRAFT-liknande men som har en mer old school rpgstory.

tänk er zelda fast att du faktiskt kan skapa saker själv, och jag skulle gärna se bossfigter av något slag. vore fan asnice!

Låter lite som Teraria ;).

Ok! men det är väl "sidescroller" ? Jag har kollat på det men det verkade inte så nice. kanske dags att kolla in det igen, tror det var på rea på steam häromadagen.

Medlem
Skrivet av najtrows:

Ok! men det är väl "sidescroller" ? Jag har kollat på det men det verkade inte så nice. kanske dags att kolla in det igen, tror det var på rea på steam häromadagen.

Ja men många verkar kalla det för en blandning mellan Zelda, Minecraft och Metroid. Baserat på det jag sett kan jag bara hålla med (har kollat en hel del avsnitt där Total Halibut spelar med Jessie). För mig hade det varit ett tveklöst köp=). Ja det var rea på det för ett tag sedan och det lär nog bli rea på det igen, mitt råd är att vänta tills sista dagen om det inte varit någon ny rea innan dess (men det där har du nog bättre koll på än vad jag har=))

Edit: Såg att de har rea på det nu, kostar 2,49 euro (7 timmar kvar till nästa deal vilket ger kanske 10 timmar kvar på det priset)

1
Skriv svar