Årets julklappsskörd

Redaktör
Ponny
Årets julklappsskörd

Jul, jul, bortskämda jul. Eller: Jul, jul, fantastiska jul! Min mamma är snäll som tjugo kor och älskar att ge bort saker. De senaste åren har julafton varit något av chockafton när hon skänkt söta, läskiga, galna och grymma spel till mig och Simon. Också i år var mixen god, med lite Kirby, lite Batman, dubbla Mario & Sonic och Lego Harry Potter. Okej; mest gulliga spel i år kanske. Men Batman är, såvitt jag vet, inte gullig. Men oj, vilken spelhög!

Årets julklappssnackis var dock inget spel. Jag, brorsan och lillkusinen fick en lyxig seriebok signerad av självaste Don Rosa. Wowers! Galet fin överraskning. Tidernas hetaste serietecknare blev precis lite hetare. Lägg till lite filmer, biobiljett, "lyx-varm-choklad" och inte minst familjemys så har ni en perfekt jul. Och, ja, en del av julklapparna stod övriga familjen för också, så klart. Jättestort Bamseponnytack till alla!

PS. Av Simon (som var i en annan del av Sverige) fick jag Starcraft II, brädspelet Settlers och Duke Nukem Forever (!). Roligt! The Duke blev ju sågad med en slö såg av en enig kritikerkår, men DNF är ändå ett spel som ska spelas och ska stå i hyllan. Av mig fick Simon Rune Factory Oceans och Gears of War 3. Också roligt, gissar jag. DS.

[ia=485631; large]
Och julen varar än till påska (2017).

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Årets julklappsskörd

Jag blev ju inte lite avundsjuk på Don Rosa-boken eller så

Vilken bok är det?

Redaktör
Ponny

Första! Det har kommit en ny serie med bara Don Rosa, "Don Rosa: samlade verk". Alltså inte samma som Disneys Hall of Fame. Stora, lyxiga och med massvis nördigt extramaterial och bakgrundshistoria.

Blev extra glad att jag "bara" hunnit köpa fyra Don Rosa i HoF-serien.


signatur

En Bamseponny av folket

Rune Factory Oceans :heart: (lite annorlunda än tidigare delar, men jag älskart likväll)
(det heter f.ö Rune Factory: Tides of Destiny)
Själv fick jag Batman Arkham City...Utan skiva i fodralet.
Boxen var inplastad och officielt plomberad, men ingen skiva fanns att skåda! - Till Affären, som först inte ville byta in den mot en ny då de trodde jag tagit skivan själv. Mycket bråk och verbala uttryck senare fick jag äntligen mitt Batman.
(Som inte var Adam West, och då inte räknas som den riktiga batman, men vi tar vad vi får.)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Första! Det har kommit en ny serie med bara Don Rosa, "Don Rosa: samlade verk". Alltså inte samma som Disneys Hall of Fame. Stora, lyxiga och med massvis nördigt extramaterial och bakgrundshistoria.

Blev extra glad att jag "bara" hunnit köpa fyra Don Rosa i HoF-serien.

Jag har också fyra Don rosa-böcker i HOF-serien, så det här kanske vore något att kolla in

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:

Själv fick jag Batman Arkham City...Utan skiva i fodralet.
Boxen var inplastad och officielt plomberad, men ingen skiva fanns att skåda! - Till Affären, som först inte ville byta in den mot en ny då de trodde jag tagit skivan själv. Mycket bråk och verbala uttryck senare fick jag äntligen mitt Batman.

Blasphemy! På julen ska man ju vara snäll. Måtte Affären brinna i det femte (!) adventshelvetet.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar