Vems sida är du på? Imperiels eller Stormcloaks?

Medlem
Vems sida är du på? Imperiels eller Stormcloaks?

Tjosan!

Jag och min kära bror kom nyligen in på en lång disskusion gällande spelet Skyrim om vilken sida som hade "mest rätt" i inbördeskriget då han står på Ulfric Stormkcloaks sida medans jag står på Imperiets.

Efter 20 minuters skrikande och hyttande skiljdes våra vägar åt, en stund senare kom jag att tänka på hur bra Betsheda har byggt upp denna tvist.

I de flesta spel brukar man lätt kunna skilja onda från goda, men i denna tvist så fanns det ingen direkt god eller ond sida, bara olika åsikter.

Så då är min fråga: Vilken sida står ni på?

Själv så håller jag med Imperiet, jag tycker inte det är rätt av Ulfric och hans kompanjoner att tycka illa om Imperiet på grund av ett påtvingat fredsavtal mellan Imperiet och Thalmor, det är iallafall ingen orsak till att storma in i Solitude och döda kungen och bli rebell.

Finns fler orsaker att jag tycker mer om Imperiet. T.ex. att de inte ser ner på andra raser men det kan man gå in på mer sedan.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hail tha Empire!

Medlem

Stormcloaks!! fram för ett starkt rent Norden!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Stormcloaks!! fram för ett starkt rent Norden!

If you put it that way, then death to the stormcloaks.

Medlem

Stormcloaks! Det första Imperiet försöker göra är att döda en, så då blev det stormcloaks. Jag är lite långsint på det viset.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Stormcloaks! Det första Imperiet försöker göra är att döda en, så då blev det stormcloaks. Jag är lite långsint på det viset.

Ja! Frys ut andra raser! Hindra utvecklingen! Var konservativ!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Först lutade det mot Stormcloaks då jag har något emot att avrättas utan rättegång. Sen när det visade sig att Stormcloaks slogs för "friheten" att stänga in alla minoriteter i sina ghetton så blev det Imperial trots allt.

Som min kompis sa "Dendär Ulfric beter sig ju som en jävla bäbis". Och jag är beredd att hålla med. Death to the stormcloaks!

Skrivet av Turtle_droid:

Först lutade det mot Stormcloaks då jag har något emot att avrättas utan rättegång. Sen när det visade sig att Stormcloaks slogs för "friheten" att stänga in alla minoriteter i sina ghetton så blev det Imperial trots allt.

eeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaeeeeeh, tror du har ett annat spel än jag ^^ i mitt Skryim så gick stormcloaks ledare fram o mördade kungen sådär mest för att han kände för det. Rättegång tror jag inte var ett av hans valkampanjsord vill ja lova.

Medlem

Jag och min tjej kom på smeknamn åt dom

Ulfric: Scarface

Ulfric's närmaste soldat: björnf*tt*an (han har en björn som mössa eller cloak)

Motståndaren som försökte döda mig/oss i början av spelet: spartacus


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Imperiet:
- Avrättningar utan rättegång.
- Tortyr för att få fram erkännanden som passar dem.
- Slår hårt mot fria åsiket - Oliktänkande individer "försvinner" mystiskt.
- Böjer sig efter Thalmore-dräggets vilja.
- Är hopplöst svaga och har sett sina bästa dagar, saknar dessutom en stark ledare.

Några av anledningarna till att jag valde Stormcloaks. Tror dessutom inte att Ulfric är kapabel att stänga gränserna, om inte annat så kommer Skyrim behöva assistans med de kommande Falmer-attackerna.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Imperiet:
- Avrättningar utan rättegång.
- Tortyr för att få fram erkännanden som passar dem.
- Slår hårt mot fria åsiket - Oliktänkande individer "försvinner" mystiskt.
- Böjer sig efter Thalmore-dräggets vilja.
- Är hopplöst svaga och har sett sina bästa dagar, saknar dessutom en stark ledare.

Några av anledningarna till att jag valde Stormcloaks. Tror dessutom inte att Ulfric är kapabel att stänga gränserna, om inte annat så kommer Skyrim behöva assistans med de kommande Falmer-attackerna.

Svar till punkt ett: Ja det är svinigt.

Svar till punkt två: Man gör vad som är nödvändigt i krig, även om det är fel så kan det vara tvunget

Svar till punkt tre: Det är inte Imperiet som står för försvinnandena det är Thalmor. Visst Imperiet vet om och gör inget imot det, men vad KAN de göra? Går de imot Thalmor bryter krig ut igen.

Svar till punkt fyra: Jag ger hellre upp så man kan "Fight another day" än att offra ännu fler. Tycker det inte är rätt att döma Imperiet för bortagandet av deras religon, varför inte slå sig samman och jaga bort Aldmer dominion istället?

Svar till punkt fem: Ulfric må vara stark, men gör han rätt? Han utmanade "The highking" i en strid, men använde shouts för att vinna. Det är som om jag skulle plötsligt använda mig av vapen i en fistfight. Det kallar jag knappast en stark och rättvis ledare. Han är även väldigt trångsynt, vad skulle hända om man jagade iväg Imperiet, Aldmer Dominion skulle ju isåfall börja attackera Skyrim och jag tror knappast Skyrim skulle hålla länge om inte Imperiet lyckades.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av Turtle_droid:

Först lutade det mot Stormcloaks då jag har något emot att avrättas utan rättegång. Sen när det visade sig att Stormcloaks slogs för "friheten" att stänga in alla minoriteter i sina ghetton så blev det Imperial trots allt.

eeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaeeeeeh, tror du har ett annat spel än jag ^^ i mitt Skryim så gick stormcloaks ledare fram o mördade kungen sådär mest för att han kände för det. Rättegång tror jag inte var ett av hans valkampanjsord vill ja lova.

Pff att han mördar kungen är hans ensak. Han ville inte mörda mig i alla fall så good enough for me. Sen när typ alla rasfientlighet kom fram (spelade Argonian) så blev typ f---- this shit.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Svar till punkt två: Man gör vad som är nödvändigt i krig, även om det är fel så kan det vara tvunget

Svar till punkt tre: Det är inte Imperiet som står för försvinnandena det är Thalmor. Visst Imperiet vet om och gör inget imot det, men vad KAN de göra? Går de imot Thalmor bryter krig ut igen.

Svar till punkt fyra: Jag ger hellre upp så man kan "Fight another day" än att offra ännu fler. Tycker det inte är rätt att döma Imperiet för bortagandet av deras religon, varför inte slå sig samman och jaga bort Aldmer dominion istället?

Svar till punkt fem: Ulfric må vara stark, men gör han rätt? Han utmanade "The highking" i en strid, men använde shouts för att vinna. Det är som om jag skulle plötsligt använda mig av vapen i en fistfight. Det kallar jag knappast en stark och rättvis ledare. Han är även väldigt trångsynt, vad skulle hända om man jagade iväg Imperiet, Aldmer Dominion skulle ju isåfall börja attackera Skyrim och jag tror knappast Skyrim skulle hålla länge om inte Imperiet lyckades.

"Man gör vad man måste"? Imperiet vill ha ett specifikt svar på en fråga och torterar tills de får det och kan lägga sin förbestämda dom. En oskyldig civil kan erkänna sig skyldig till krigsbrott bara för att slippa tortyren - Det handlar inte om att göra vad man måste i krig utan om att forma verkligheten efter sin egen uppfattning. "Han är kriminell, nu torterar vi honom tills han erkänner sitt brott".

Jag kan hänvisa till ett specifikt uppdrag i Skyrim där det var Thalmor som vaktade en fånge som officiellt vad "försvunnen" men om jag minns rätt var det imperiet som hade fört bort honom - fortet han hölls i var thalmores. Om inte annat så ser jag uppdraget som ett rutinmässigt sådant för imperiet.

Ulfric använde de tillgångar han hade för att vinna striden - inklusive shouts. Som du själv skrev "man gör vad som är nödvändigt" och Ulfric behövde gå segrande ur striden för att på allvar starta ett uppror. Hans trångsynthet delas inte av alla anhängare och jag tror som sagt inte att han är kapabel att stänga gränserna rakt av. Oavsett så är det ett bättre alternativ än att låta ett trasigt imperium styra provinsen. Aldmer Dominon lär ta första bästa chans att krossa imperiet när de är som svagast. De känns redan i Skyrim desperata efter att behålla den lilla makt de har. Ett starkt imperium borde inte se Stormcloaks som något hot i min mening.

Medlem

Tror vi nu har kommit fram till att båda är svin! Skit i dom där questen och låt kriget fortsätta och alla lever lyckliga i alla sina dagar!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Apministern:

Svar till punkt två: Man gör vad som är nödvändigt i krig, även om det är fel så kan det vara tvunget

Svar till punkt tre: Det är inte Imperiet som står för försvinnandena det är Thalmor. Visst Imperiet vet om och gör inget imot det, men vad KAN de göra? Går de imot Thalmor bryter krig ut igen.

Svar till punkt fyra: Jag ger hellre upp så man kan "Fight another day" än att offra ännu fler. Tycker det inte är rätt att döma Imperiet för bortagandet av deras religon, varför inte slå sig samman och jaga bort Aldmer dominion istället?

Svar till punkt fem: Ulfric må vara stark, men gör han rätt? Han utmanade "The highking" i en strid, men använde shouts för att vinna. Det är som om jag skulle plötsligt använda mig av vapen i en fistfight. Det kallar jag knappast en stark och rättvis ledare. Han är även väldigt trångsynt, vad skulle hända om man jagade iväg Imperiet, Aldmer Dominion skulle ju isåfall börja attackera Skyrim och jag tror knappast Skyrim skulle hålla länge om inte Imperiet lyckades.

"Man gör vad man måste"? Imperiet vill ha ett specifikt svar på en fråga och torterar tills de får det och kan lägga sin förbestämda dom. En oskyldig civil kan erkänna sig skyldig till krigsbrott bara för att slippa tortyren - Det handlar inte om att göra vad man måste i krig utan om att forma verkligheten efter sin egen uppfattning. "Han är kriminell, nu torterar vi honom tills han erkänner sitt brott".

Jag kan hänvisa till ett specifikt uppdrag i Skyrim där det var Thalmor som vaktade en fånge som officiellt vad "försvunnen" men om jag minns rätt var det imperiet som hade fört bort honom - fortet han hölls i var thalmores. Om inte annat så ser jag uppdraget som ett rutinmässigt sådant för imperiet.

Ulfric använde de tillgångar han hade för att vinna striden - inklusive shouts. Som du själv skrev "man gör vad som är nödvändigt" och Ulfric behövde gå segrande ur striden för att på allvar starta ett uppror. Hans trångsynthet delas inte av alla anhängare och jag tror som sagt inte att han är kapabel att stänga gränserna rakt av. Oavsett så är det ett bättre alternativ än att låta ett trasigt imperium styra provinsen. Aldmer Dominon lär ta första bästa chans att krossa imperiet när de är som svagast. De känns redan i Skyrim desperata efter att behålla den lilla makt de har. Ett starkt imperium borde inte se Stormcloaks som något hot i min mening.

Jag låter hellre ett trasigt imperium styra över provinsen, vilket är den enda stormakten jag fattar det som är kapabel till att driva ut Aldmer Dominion, än att låta Aldmer Dominion få det sin väg och till slut bli den starkaste makten och antagligen den grymmaste. Visst jag förstår Ulfric och hans anhängare i att Imperiet är svin, skyrims invånare vill leva livet på sitt sätt men man måste tänka längre, var de än gör så kommer de bli styrda av någon och jag tycker Imperiet verkar vara det bättre alternativet.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Så länge båda parterna betalar bra för mina tjänster inom lönnmord och tjuveri så är jag glad att stå bägge sidorna bi.

MVH en girig legoknekt från provinsen Elsweyr

Medlem

Jag låter inte mina åsikter välja sida.
Jag låter pengar och guld välja sida åt mig ;).
Allra helst skulle man vilja jobba för båda och tjäna dubbelt.

Skrivet av Jozo:

Så länge båda parterna betalar bra för mina tjänster inom lönnmord och tjuveri så är jag glad att stå bägge sidorna bi.

MVH en girig legoknekt från provinsen Elsweyr

This.

Medlem

Kan väll erkänna att det finns en del quests man skulle vilja ha ett trejde val mer än att välja sida o well.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag låter inte mina åsikter välja sida.
Jag låter pengar och guld välja sida åt mig ;).
Allra helst skulle man vilja jobba för båda och tjäna dubbelt.

Skrivet av Jozo:

Så länge båda parterna betalar bra för mina tjänster inom lönnmord och tjuveri så är jag glad att stå bägge sidorna bi.

MVH en girig legoknekt från provinsen Elsweyr

This.

Sjukt, är också legoknekt, som är khajiit, dock så tog mina känslor över vilken sida jag ville tjäna pengar hos


signatur

Everybody needs help.

Jag visar förakt mot båda sidor, när jag samtidigt länsar deras fickor och lämnar en flaska poison som tack.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Fargo:

Jag låter inte mina åsikter välja sida.
Jag låter pengar och guld välja sida åt mig ;).
Allra helst skulle man vilja jobba för båda och tjäna dubbelt.

Skrivet av Jozo:

Så länge båda parterna betalar bra för mina tjänster inom lönnmord och tjuveri så är jag glad att stå bägge sidorna bi.

MVH en girig legoknekt från provinsen Elsweyr

This.

Sjukt, är också legoknekt, som är khajiit, dock så tog mina känslor över vilken sida jag ville tjäna pengar hos

Känslor? Vad är det för nymodigheter? Enda känslan jag har är mer guld i min ficka och en dolk i ryggen på personen framför mig.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Fargo:

Jag låter inte mina åsikter välja sida.
Jag låter pengar och guld välja sida åt mig ;).
Allra helst skulle man vilja jobba för båda och tjäna dubbelt.

Skrivet av Jozo:

Så länge båda parterna betalar bra för mina tjänster inom lönnmord och tjuveri så är jag glad att stå bägge sidorna bi.

MVH en girig legoknekt från provinsen Elsweyr

This.

Sjukt, är också legoknekt, som är khajiit, dock så tog mina känslor över vilken sida jag ville tjäna pengar hos

Känslor? Vad är det för nymodigheter? Enda känslan jag har är mer guld i min ficka och en dolk i ryggen på personen framför mig.

Katter har inga känslor, ena sekunden så spinner man så fint och har de stora svarta kattögonen för att omedelbart attackera när de minst anar det!

Tänk mästerkatten i stövlar á la Shrek

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Fargo:

Jag låter inte mina åsikter välja sida.
Jag låter pengar och guld välja sida åt mig ;).
Allra helst skulle man vilja jobba för båda och tjäna dubbelt.

Skrivet av Jozo:

Så länge båda parterna betalar bra för mina tjänster inom lönnmord och tjuveri så är jag glad att stå bägge sidorna bi.

MVH en girig legoknekt från provinsen Elsweyr

This.

Sjukt, är också legoknekt, som är khajiit, dock så tog mina känslor över vilken sida jag ville tjäna pengar hos

Känslor? Vad är det för nymodigheter? Enda känslan jag har är mer guld i min ficka och en dolk i ryggen på personen framför mig.

Katter har inga känslor, ena sekunden så spinner man så fint och har de stora svarta kattögonen för att omedelbart attackera när de minst anar det!

Tänk mästerkatten i stövlar á la Shrek

Jag är för blödig helt enkelt


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Imperiet hela dan.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag är på olika sidor beroende på vilken karaktär jag spelar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Imperiet om man är 12 år gammal och vill vara ond för att det är "tufft", Stormcloaks om man är 12 år gammal och tycker DET är tufft, annars är det la lite olika på olika gubbar.

Medlem

Imperiet.

Jag gillar hela Rom-grejen för det första. Och jag har lite svårt för både revolutionär David mot Goliat-beundrande och separatism i många former.

Imperiet står för enande och stabilitet. Men den bästa bekräftelsen för mitt rätta val fick jag när jag träffade svartalven i Stormcloaks hemstad. De är i mina ögon rasister och liksom IRA eller ETA bryr de sig inte om andra än sig själva eller hur många som dör för deras sak.

Som sagt: Imperiet!!!

Medlem

Beror på vilken ras du spelar som? Det är trots allt ett RPG med tanken på att du ska leva dig in i karaktären du spelar som?

Personligen spelade jag som en Nord, och då var valet av faction ganska naturligt; Stormcloaks. Vi måste kämpa för att bevara vår ras och driva ut imperiet pack som exploaterar vårt land.

Medlem

En bild säger mer än tusen ord.
[ia=489612]


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar