Lyckat julfirande

Flakmonkey
Lyckat julfirande

Nu när livet har återgått till det normala efter julen och man spenderat en dag på jobbet känns det som en god ide att tänka tillbaka på helgen som var plocka fram guldkornen. Som helhet var det en förträfflig högtid för min del, men då är det framförallt dagarna och veckorna innan som höjer den över normen. Det var julgodisbak tre gånger om, bal, julfest och allmänt mys med vänner, familj och flickvän. Jag gillar normalt inte flosklermen den här julen var det verkligen resan sit som var det bästa och inte målet i sig.

Nu innebär ju inte det att själva julhelgen var hemsk. Julafton var högst traditionell med massvis med mat, hyperaktiva barn som längtade efter tomten (vilket den här gången faktiskt var jag) och trevliga klappar där framförallt en står ut. Den fick jag av tjejen och var en "årsbiljett" på Dramaten. Självklart har jag inte en reserverad plats till varje föreställning men vill jag gå så är en plats på tredje raden redan betald. Skulle kunna ta det som en pik att jag inte är tillräckligt kultiverad men jag ser det som en chans att få gå på härlig teater istället. Ser verkligen fram emot det.

Utöver det så har jag spelat en hel del. Tyvärr bara på iPaden vilket i sig inte är så tokigt förstås men jag saknar ändå "riktiga" spel och inser att jag måste köpa en DS och en Vita (när den släpps) eftersom jag inte lär kunna dra med mig de stationära konsolerna överallt. Sen har det ju såklart renoverats lite i stugan också. En dag spenderade vi där ute men det var allt som krävdes för att få upp stora delar av köket. Hur kul som helst med dagar då man får göra saker som verkligen syns, men samtidigt så är det ju då man märker hur bra man gjort grundgörat.

Negativt då för det måste ju finnas sånt också. Var sjuk i ett par dagar förra veckan vilket var trist såklart men värst har ändå varit att det innan mitt pass idag inte blev någon träning på en dryg vecka. Första gången på mycket mycket länge det varit så och det har faktiskt varit lite jobbigt. Kroppen har känts ur fas på något vis och jag har varit tröttare än normalt. Kanske inte beror på det iofs, men är ändå skönt att vara igång igen.

Men men, nu är det iaf bara att ladda inför nyårsfirandet som förhoppningsvis blir lika lyckat som julfirandet

#blogg

Medlem
Lyckat julfirande

"jag saknar ändå "riktiga" spel och inser att jag måste köpa en DS och en Vita "

Inte riktiga spel. Sorry grabben.

Flakmonkey
Skrivet av raefzm88:

"jag saknar ändå "riktiga" spel och inser att jag måste köpa en DS och en Vita "

Inte riktiga spel. Sorry grabben.

Man är nästan rädd för att fråga, men vad är "riktiga" spel i din bok?

Redaktör
Ponny

Nähä! Nu sätter jag ner foten. *stamp*

Det finns absolut "riktiga" spel till DS (säkert också till Vita); och bäst av dem alla är Ghost Trick. Och glöm inte Layton, Zelda, Phoenix Wright. En oerhört mysig och pysslig konsol. Köp en DSi XL, du kommer inte ångra dig.


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nähä! Nu sätter jag ner foten. *stamp*

Det finns absolut "riktiga" spel till DS; och bäst av dem alla är Rune Factory 3. Köp en DSi XL, du kommer inte ångra dig.

+1, epic +1.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

funderar faktiskt på en DSi XL... har ju lite spel jag inte klarat till den redan eftersom min gamla DS pajade... hmm... en sväng förbi webhallen efter jobbet kanske?

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av raefzm88:

"jag saknar ändå "riktiga" spel och inser att jag måste köpa en DS och en Vita "

Inte riktiga spel. Sorry grabben.

Man är nästan rädd för att fråga, men vad är "riktiga" spel i din bok?

Pc gaming är det riktiga

Flakmonkey
Skrivet av raefzm88:

Pc gaming är det riktiga

Äsch, med den attityden missar man ju en herrans massa klassiker, precis som man gör om man bara håller sig till konsolspel

1
Skriv svar