Tetris-chefen: "Angry Birds dör snart ut"

Robot
Tetris-chefen: "Angry Birds dör snart ut"

Det monumentalt populära Angry Birds har just passerat 500 miljoner nedladdningar. Men Tetris-chefen påstår att det finska spelundret inte kommer leva så värst länge till.

#angry-birds, #tetris


Medlem
Tetris-chefen: "Angry Birds dör snart ut"

Fast med 500 miljoner nedladdningar, behöver den verkligen det då? Bolaget lever nog gott ett bra tag till med de pengarna.


signatur

Videomupp

Medlem

Det är väl inräknat gratisversionen?

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast med 500 miljoner nedladdningar, behöver den verkligen det då? Bolaget lever nog gott ett bra tag till med de pengarna.

^ Håller med om detta, det är som att alla dessa spel som kan tänkas ramla av tronen skulle förvandlas till ett "Fail" är bara löjligt då dem uppnått så pass stora siffror, samma med minecraft eller då "WoW-Killern" kommer (som är dem själva) skulle det bli ett j*vla liv fast det dragit in nog med pengar för att föda ett land typ.

Själv är man mer för Tetris.

Medlem

Angry birds är ett gammalt spel. Spelade det för flera år sen. Förstår inte hur folk kan "upptäcka" det nu

Medlem

kan hända, spelade inte mkt det. Föredrar Rage comics på muggen. ;D

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Angry birds är ett gammalt spel. Spelade det för flera år sen. Förstår inte hur folk kan "upptäcka" det nu

shit vad cool du är som spelade detta spel för flera år sen

måste anteckna detta i min stora bok


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Ogillar Angry Birds starkt, meningslösaste drygaste spelet ever.

Redaktör
Ponny

Vi får väl se om fåglarna är lika arga om 25 år. Jag tänker: Nej.

Men å andra sidan kände jag mig färdig med Tetris redan under Game Boy-eran.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har det inte redan dött ut?

Medlem

Dessa spel + bejeweled är väll bara fruntimmer som gillar?
http://www.youtube.com/watch?v=QMKTdrQqpNk

Medlem

De får väl börja göra nya spel med nya koncept samt uppföljare etc. Yes yes, expand, WE NEED MORE.

Nej alltså, bryr mig väl inte så mycket, knappt spelat spelen, tycker figurerna är söta dock.

Medlem

well, jag har lirat ettan ett tag och är snart klar med att ha alla stjärnor på alla banor och alla guldägg.
kommer då gå vidare till Rio och sen Seasons.

så jag vet inte.

Medlem

Jag tröttnade på tetris för måååånga år sen. Angry birds spelar jag fortfarande då och då. Skulle tetris ha lanserats först för fem år sen hade det nog inte blivit nån vidare hit.

Medlem

Tetris är enformigt och tråkigt. Angry Birds är dynamiskt.

Medlem

Angry Birds är ju inte direkt nytt, tycker det verkar låna en hel del från andra spel däremot var Tetris ett spel som inte var som alla andra och jag minns än idag hur kul jag hade när jag fick testa det första gången. Jag tror Angry Birds är en fluga som kommer dö ut, såvida de inte släpper dlc eller liknande till det som inte är mer av samma sak. Till er som säger "Men det har ju sålt så bra" kolla på GH och RB, spel som sålt oerhört bra, hur gick det för dom...

Medlem
Skrivet av Woffen:

Jag tröttnade på tetris för måååånga år sen. Angry birds spelar jag fortfarande då och då. Skulle tetris ha lanserats först för fem år sen hade det nog inte blivit nån vidare hit.

du glömmer dock att spel som Tetris har bidragit till andra spel vi ser idag, så tar du bort ett spel i utvecklingen, tar du även bort framstegen det spelet inneburit för den.

Medlem

Jaha? Finns väl inget spel som folk aldrig slutar spela? Klart man inte sitter hela livet med samma spel

MFZ
Medlem

att jämföra angry birds med tetris är ett skämt imho.

jag tror som "tetris-chefen" att angry birds snart är ett minne blott.
det har ju ingen replayability över huvudtaget, till skillnad från tetris i multiplayer.

detta har väl setts av alla förut, men är fortfarande lika mind melting imponerande (speciellt efter 05:10).
sick!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Moderator | Testpilot

Är jag dum eller fanns det inte exakt likadana spel som just Angry Birds på nätet före det släpptes? Samma skit i grund och botten? Skillnaderna är ju MINIMALA. Tetris är ju iallafall något eget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tetris God-klippet var häftigt.

Saknas något i följande text?

"men jag ju hellre gåsen som värper guldägg."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Luktar avundsjuka...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är jag dum eller fanns det inte exakt likadana spel som just Angry Birds på nätet före det släpptes? Samma skit i grund och botten? Skillnaderna är ju MINIMALA. Tetris är ju iallafall något eget.

Same shit med farmville o allt annat. ta något gammalt beprövat, gör det så jävla enkelt du kan, o gulla gärna till det = profit.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Lolflakes:

Angry birds är ett gammalt spel. Spelade det för flera år sen. Förstår inte hur folk kan "upptäcka" det nu

shit vad cool du är som spelade detta spel för flera år sen

måste anteckna detta i min stora bok

Glöm inte det!

Medlem

Fast vilket spel dör inte ut…?

Medlem

Tetris-chefen dör snart ut...

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Fast vilket spel dör inte ut…?

Schack och go är väl bra exempel på spel som varit oförändrade och inte dött ut

Inaktiv

Har aldrig ens spelat Angry Birds, finns det bara på smartphones?

Medlem

Nej det finns till pc också..

Medlem

Angry Birds kan vara gutt att bara slänga sig i soffan och spela på telefon/tablet men det känns ju som att man tröttnar rätt snabbt. Vad spelar det för roll om det dör ut för den delen?


signatur
12
Skriv svar