Divx problem på ps3

Medlem
Divx problem på ps3

Hej!

Jag har laddat över en .avi fil till ett USB minne, men när jag pluggar in det i ps3:a och man går till movies, så säger den att det inte finns något spelbart på USB minnet.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Medlem

Det kan vara att den .avi-filen inte stöds av PS3:an! En del filmer funkar helt enkelt inte tyvärr.

Medlem

sigh, det var tråkigt.
Testade med ett par filer.
Samma problem

Medlem

Om den säger att den inte hittar något spelbart så betyder det att den inte hittar dina filer. Filer som inte stöds, visas upp som "unsupported data", eller är jag ute och cyklar? Kanske tänker på psp:n.

Välj 'View All' på usb-stickan så du kan bläddra mellan alla filer.

Medlem
Medlem

Har du lagt .avi filerna i en mapp som heter VIDEO (stora bokstäver, det är stavningskänsligt) på minnet?

Medlem

Man kan inte köra divx filer som är högre en version 3 (vilka är nästan alla...)

Medlem
Skrivet av PzTnT:

Man kan inte köra divx filer som är högre en version 3 (vilka är nästan alla...)

nähä, alla mina funkar.

Tryckte du på 'trekanten' för att se alla filer på usb stickan ?

Inaktiv
Skrivet av PzTnT:

Man kan inte köra divx filer som är högre en version 3 (vilka är nästan alla...)

Du har vänt på det hela.

Det är enbart divx 3 som inte går att spela upp på grund av rättigheterna.

Medlem

Eller så kan man streama allt med t.ex TVersity så att det spelas genom nätverket. Då brukar inte det spela särskild stor roll vad det är för format så länge som det kan "kodas om" (encoding).

Medlem

Vad jag har hört så är problemet oftast att t.ex filmer man laddar ner använder oftast open source alternativ som Xvid och mängder av andra codecar tänker inte ens försöka gå in på detta. rätta mig gärna om jag har fel

Medlem

nja, det brukar inte vara ett problem lika mycket då Sony har faktiskt lagt till mycket mer support för andra codecs såsom xvid...

Brukar vara ifall man använder en viss sorts fil, eller en riktigt okänd codec

Medlem
Skrivet av Tank:

Testa att convetera om den med http://www.redkawa.com/videoconverters/ps3video9/

Har samma problem och testar detta, hoppas du inte lurat på mig något skumt program nu bara! 0.o


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Har ni formaterat erat usb minne till formatet Fat 32?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Har ni formaterat erat usb minne till formatet Fat 32?

Njaeee.... men de har alltid funkat förut däremot, och de funkade nog dedär programmet dendär ena typen länkade till, inga problem längre, oroa dig inte om lilla mig


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Ifall jag stöter på problem med filmer som jag inte kan spela upp på min PS3 så brukar jag använda mig av detta smidiga programmet "Xilisoft Video Converter Ultimate" . Det tar ca 30-60 min att konvertera en film till ett spelbart format.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

PS3 Media server


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar