Blizzard anställer mer konsolfolk för Diablo 3

Robot
Blizzard anställer mer konsolfolk för Diablo 3

De kommer endast tillkännage om de kan utlova resultat, men efter att ha anställt såväl olika former av designers som den nya positionen för nätverkstekniker är det mer än någonsin en fråga om när istället för om.

#diablo-iii, #blizzard-entertainment


Medlem
Blizzard anställer mer konsolfolk för Diablo 3

Tkr det är väldigt bra! Både bra för Konsol spelare och för blizzard, men bara konsol inte har liksom färre tillgängligeter än vad pc har. T.ex. Dlc och online mode (om det är ngt online mode).

Medlem

And there goes another one ... sellouts ...
stinker bobby kotiek eller vad fan han heter om detta.

Medlem

nice att dom släpper det till konsole också förmodligen, så länge dom inte konsoliserar spelet om ni fattar vad jag menar...

vill fortfarande att det ska vara som det alltid vart, inte så att det ska kännas i gameplayen att det är gjort för konsol

Medlem

Funderar på att skippa alla kommande Blizzard produkter, inte för nåt PC vs konsol-hat, utan för att jag tycker företaget stinker..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

bra att de gör en riktig version för pc och sen en annan version för konsol så att det inte blir någon sketen konsol port


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Låter kanon för dom som föredrar konsoll och att det inte kommer handla om nå konsollportningar

Medlem

Så länge fokuset ligger i första hand hos PC så är jag nöjd, ser inget fel på att de satsar på att göra konsolversionen bra också då.

Medlem

Inte så att ett Diablo har funnits på konsoller innan...? oh wait.. ps1, även på svenska! dock verkade ingen gnälla då, varför gör folk det nu?

Inaktiv

Spelet är så simpelt upplagd att det borde fungera att spela lika bra på konsol som på PC. Faktum är att jag kan se en del fördelar med att te.x köra med analog styrning (läs: handkontroll) och veta att minnesläckage, kraschar och blåskärmar är i det närmaste obefintligt. Nu menar jag inte att hylla konsol framför PC, men det finns ju en oändlig armada uppsättningar komponenter som måste fungera i harmoni på PC, medans på konsol är spelet skrivet för just den konsolen....det är ju inte så att du kan stoppa en PS3 skiva i en XBOX och börja lira.

Medlem

"Vad tror du behövs för att få Diablo III att fungera till konsol?"
En mus och ett tangentbord.

Medlem

Diablo är som gjort för konsol...en handkontroll är allt som behövs. Blir att lira på PC och kanske på konsol om det dyker upp

Inaktiv
Skrivet av Svanberg:

"Vad tror du behövs för att få Diablo III att fungera till konsol?"
En mus och ett tangentbord.

Direktstyrning med gamepad har sina fördelar, det ger faktiskt mer känsla än att ha karaktären jagandes muspekaren hela tiden. Sen finns nackdelen att det är mycket svårare att sikta på en speficik mob med avståndsattacker.

Sen har de 5+2 actions möjliga via hotbar, vilket går att implementera på gamepad.

Medlem

Diablo1 Gick utmärkt att spela med handkontroll på Konsol.
Varför skulle man inte kunna spela diablo3 på Konsol?

D1 var underbart sent på kvällarna när man låg i sängen och nötte tills man somnade.
Första spelet i serien var riktig mörk handling och det var underbart

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Inte så att ett Diablo har funnits på konsoller innan...? oh wait.. ps1, även på svenska! dock verkade ingen gnälla då, varför gör folk det nu?

Problemet som jag ser det är inte att Diablo kommer till konsol i efterhand när PC-versionen redan är färdig. Problemet blir när det kommer Diablo 3-expansioner (för ja, de är på väg enligt blizzard läckta schema) och de säkerligen kommer ändra innehållet för att det ska passa konsolspelarna. De kanske drar tillbaka en skill/spell eller en helt ny karaktär bara för att den blir för svår för konsolspelarna att hantera. Efter att ha spelat kanonbra spel som Skyrim, men som hade kunnat vara två gånger bättre om det inte vore för konsolifiering så vill jag bara säga en sak: Jag hoppas Diablo får vara Diablo och att spelen först och främst utvecklas för PC-publiken så vi slipper massa nerfs och delay av releasedatum bara för att konsolerna inte pallar.

Medlem

Väldigt bra, sålänge Blizzard håller sig trogna PC och konsol kan komma efterhand. Inte efterhand som sämre utvecklat, men att PC inte får mindre kärlek eller får vidriga konsolportar av menyer eller svårhetsgrader osv. Vore väldigt kul om konsoler fick spelet, isåfall blir syrran glad också då hon inte har en bra nog dator för det. Vore kul ifall hon fick spela det.

Medlem

kommer blir gött som fäään


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av redgreenblue:
Skrivet av Tomtefar:

Inte så att ett Diablo har funnits på konsoller innan...? oh wait.. ps1, även på svenska! dock verkade ingen gnälla då, varför gör folk det nu?

Problemet som jag ser det är inte att Diablo kommer till konsol i efterhand när PC-versionen redan är färdig. Problemet blir när det kommer Diablo 3-expansioner (för ja, de är på väg enligt blizzard läckta schema) och de säkerligen kommer ändra innehållet för att det ska passa konsolspelarna. De kanske drar tillbaka en skill/spell eller en helt ny karaktär bara för att den blir för svår för konsolspelarna att hantera. Efter att ha spelat kanonbra spel som Skyrim, men som hade kunnat vara två gånger bättre om det inte vore för konsolifiering så vill jag bara säga en sak: Jag hoppas Diablo får vara Diablo och att spelen först och främst utvecklas för PC-publiken så vi slipper massa nerfs och delay av releasedatum bara för att konsolerna inte pallar.

du verka tro att enbart hardcore kids lira på pc? Skills/spells/nerfs har inget med konsolerna att göra, (kolla in wow/mist of panda) Blizzard vill nå ut till en casualpubilk både på pc/konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Förstår inte varför någon skulle klaga. De har ju utvecklat det till PC många år och inte förrän nu när det börjar bli klart påbörjar de en konsolutveckling, så det blir ju knappast ett konsolanpassat spel till PC. Är väl bara kul att fler kan uppleva Blizzards spel, och att den betydligt större konsolmarknaden kan möjliggöra Blizzards fortsatta frihet och förtroende genom att komplettera de krympande inkomster PC-marknaden ger.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Bara inte PC versionen blir lidande nu..........

Medlem

Nice... förhoppningsvis så kanske man kan gå ifrån Windows då framöver.

Eller vänta lite... WoW finns ju till Mac... utvecklas Diablo 3 också till Mac?

Medlem
Medlem

blizzard fokuserar med på konsolreleasen än pc versionen. Förvånar mig ej.

Medlem

Hoppas det inte blir som när Bethesda insåg att de kunde tjäna storkovan på konsolspel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Konsol? Hur "klickar" man fram och tillbaka?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av raefzm88:

blizzard fokuserar med på konsolreleasen än pc versionen. Förvånar mig ej.

Var ser du det?

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Förstår inte varför någon skulle klaga. De har ju utvecklat det till PC många år och inte förrän nu när det börjar bli klart påbörjar de en konsolutveckling, så det blir ju knappast ett konsolanpassat spel till PC. Är väl bara kul att fler kan uppleva Blizzards spel, och att den betydligt större konsolmarknaden kan möjliggöra Blizzards fortsatta frihet och förtroende genom att komplettera de krympande inkomster PC-marknaden ger.

Krympande inkomster på PC-marknaden?

Medlem

Bara inte konsol versionen sänker Pc eller att vi pc spelare måste vänta yttligare en månad för att vänta på konsolversionen vilket jag tror kommer hända, men om inte så visst. 12 åringar kan väl också få försöka spela ett klickspel med joystick. Gl Hf!

Själv tänker jag absolut hålla mig till pc, x10 snyggare grafik, x10 mer inställningsmöjligheter för mitt spelsätt. x10 mindre små barn, x1000 mer skillade och dedikerade gamers. (Citera och die IRL, man är inte seriös med sitt spelande när man ligger layed back i soffan och lirar Cod public eller vilket annat spel som helst, public är värdelöst vilket konsol endast består av. Mirc osv<3)

Medlem
Skrivet av firsov:

Bara inte konsol versionen sänker Pc eller att vi pc spelare måste vänta yttligare en månad för att vänta på konsolversionen vilket jag tror kommer hända, men om inte så visst. 12 åringar kan väl också få försöka spela ett klickspel med joystick. Gl Hf!

Själv tänker jag absolut hålla mig till pc, x10 snyggare grafik, x10 mer inställningsmöjligheter för mitt spelsätt. x10 mindre små barn, x1000 mer skillade och dedikerade gamers. (Citera och die IRL, man är inte seriös med sitt spelande när man ligger layed back i soffan och lirar Cod public eller vilket annat spel som helst, public är värdelöst vilket konsol endast består av. Mirc osv<3)

lol är du 12bast eller?
diablo kommer knappast vara benchmark för grafik på pc, konsol vs pc kommer nog vara likvärdiga...vem FAN vill sitta framför en jävla pc på helgerna efter man har jobbat 5dagar på kontoret? då tar man en kall i soffan och lira konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av firsov:

Bara inte konsol versionen sänker Pc eller att vi pc spelare måste vänta yttligare en månad för att vänta på konsolversionen vilket jag tror kommer hända, men om inte så visst. 12 åringar kan väl också få försöka spela ett klickspel med joystick. Gl Hf!

Själv tänker jag absolut hålla mig till pc, x10 snyggare grafik, x10 mer inställningsmöjligheter för mitt spelsätt. x10 mindre små barn, x1000 mer skillade och dedikerade gamers. (Citera och die IRL, man är inte seriös med sitt spelande när man ligger layed back i soffan och lirar Cod public eller vilket annat spel som helst, public är värdelöst vilket konsol endast består av. Mirc osv<3)

lol är du 12bast eller?
diablo kommer knappast vara benchmark för grafik på pc, konsol vs pc kommer nog vara likvärdiga...vem FAN vill sitta framför en jävla pc på helgerna efter man har jobbat 5dagar på kontoret? då tar man en kall i soffan och lira konsol

Han har rätt till sin åsikt precis som du...

Efter att jag har jobbat 7 dagar i veckan vill jag sitta i en skön kontorsstol framför PC:n, inte ligga halvt begavd i soffan och titta på suddiga bilder med fula texturer.

Diabolo är dessutom inget spel man spelar för grafikens skull, eller hur?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar