Äh, orka!

Redaktör
Ponny
Äh, orka!

Efter ett år med ett antal halvhjärta bantningsförsök bakom mig har jag kommit fram till följande: "Äh, orka!" Livet ska vara roligt, skönt och gött. Min blogg ska inte handla om måsten och tvång. Den ska handla om det roliga i livet: spel, spel, spel, choklad och löpning. Så istället för att fokusera på vikthets ska jag tänka på att det är grymt kul att springa. Det handlar om mentala omprioriteringar.

Shit, tanken slog mig häromdagen. Jag ska springa 2 (T-V-Å!) marathon i år; Stockholm Marathon och Stockholm Jubileumsmarathon. Plus Göteborgsvarvet. Plus en del annat. Jag vill se fram emot dem, gärna slå personbästan, men framför allt öka på medaljskörden.

31 lopp har det blivit genom åren och innan året är slut hade det varit fett med ytterligare ett knippe guldmedaljer. För det är just vad de för mig. Varje lopp är en liten seger sig: seger över drömgränser, över sviniga väderförhållanden, över minusgrader, över mentala spärrar. Många fler ska det bli under 2012. Vi börjar med Premiärmilen om 88 dagar (min sjätte i rad!). Många mil ska springas innan dess, många spel ska hinna spelas och mycket choklad förtäras. Mums! Sådant är mitt liv.

[ia=485630; large]
Det ska va' gött att leva.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Äh, orka!

Prioritera om Pizza-lördag när du ändå är igång


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Varje dag kan vara pizza-lördag!


signatur

En Bamseponny av folket

Förresten, det här med att springa...är inte ett Mario-kart liknande transport system mer värt att kämpa för, för oss alla
"gamers" <--(hate that word).


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Bra där! Tror att det är helt rätt melodi om man vill må bra i det långa loppet.För mig blir det nog bara midnattsloppet i år, i varje fall som är planerat, men nu ska man ner närmare 40-minuterssträcket är det tänkt

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nosnos:

Bra där! Tror att det är helt rätt melodi om man vill må bra i det långa loppet.För mig blir det nog bara midnattsloppet i år, i varje fall som är planerat, men nu ska man ner närmare 40-minuterssträcket är det tänkt

Bra där (säger jag också!). 40-gränsen är häftig. Får se hur det blir med Midnattsloppet för egen del. Jag har märkt att jag trivs bäst med lopp som startar på morgonen eftersom jag har en tendens att gå in i en stissig och irriterad bubbla. Att göra det en hel dag tär på psyket - och alla runt omkring mig.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:

Förresten, det här med att springa...är inte ett Mario-kart liknande transport system mer värt att kämpa för, för oss alla
"gamers" <--(hate that word).

Åh, vad mina vänner/fiender ute i motionsspåret skulle bli förvånade när dom får ett grönt skal i ändalykten! Och kanske en blixt i skallen!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar