PS Vitas andra vecka – långt efter 3DS

Robot
PS Vitas andra vecka – långt efter 3DS

Den japanska försäljningen av Playstation Vita fortsätter att gå knackigt. Under den andra veckan får den se sig akterseglad av både 3DS och sju år gamla PSP.

#nintendo


Medlem
PS Vitas andra vecka – långt efter 3DS

Vad

Medlem
Medlem

Vad som är mer intressant är att sony tänker skipa 32gigs kortet vid vitans release i eu! Hoppas dom kommer på bättre tankar.......

Medlem

jag kommer ju köpa en, men inte föräns dom finns billigt på begagnatmarknaden (så folk har hunnit kirra lite emulatorer till andra konsoler på den.)

Medlem

Kommer sälja PCn, XBOX 360 och PS3an och köpa denna. Passar perfekt i min nya livisstil där jag håller mig borta från hemmet.

Medlem

PS Vita är intressant men knappast till det pris den kommer hamna på vid release, kommer nog vänta tills den gått ner en hel del om det ska bli ett köp.

Medlem

Varför kan ni inte börja skriva PSV istället för PS Vita? Det ser ju heldumt ut... Ni skriver ju inte PS Portable!

MFC
Medlem

Med den töntiga pekskärmen (åtminstone hur den används) så är resultaten helt rättvisa.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ho ho ho ho köpte precis 32gigs kortet från USA gamestop god jul å gott nytt mej själv

Medlem

Är man smart så avvaktar man med att köpa PSVn tills man vet vad den handlar om.

ZF
Medlem

när det kommer ett Monster Hunter till Vita så blåser den långt förbi DS3 på 4 sekunder.

värst för Sony nu är nog att XB360 fullständigt krossar PS2 med nära 5 gånger!

Medlem

Ja ta reda på allt först sen köpa så klart. Jag lysnar på podcast just nu där 2 amerikaner å 1 japs pratar om psv http://www.psnation.org/2011/12/28/episode-248-future-portabi...

Medlem

Vem bryr sig om om hur 3DS säljer? De siktar ju inte på samma marknadssegment.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Ipad2 är just nu fetast som bärbar konsol. Kalasstor bild, ubermassa spel, och jag den har 10H batteritid.

Medlem
Skrivet av svebbe:

Ipad2 är just nu fetast som bärbar konsol. Kalasstor bild, ubermassa spel, och jag den har 10H batteritid.

Men hur många "roliga" spel finns det? Och med roliga spel så menar jag spel som man inte tröttnar på efter 10 minuters spelande...

Medlem

Visade inte 3DS på jävligt bra att man lär släppa spel innan folk köper en konsol?
PSV har inte så mycket stortitlar / must have.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Visade inte 3DS på jävligt bra att man lär släppa spel innan folk köper en konsol?
PSV har inte så mycket stortitlar / must have.

Ja jag tror en del väntar tills spelen kommer istället för att köpa det innan. När ska de lära sig, lansering av konsol är beroende av dess spel, inga stortitlar, dålig försäljning.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Varför kan ni inte börja skriva PSV istället för PS Vita? Det ser ju heldumt ut... Ni skriver ju inte PS Portable!

Idd, vissa får allt för sig dumma saker när det kommer till förkortningar asså


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av svebbe:

Ipad2 är just nu fetast som bärbar konsol. Kalasstor bild, ubermassa spel, och jag den har 10H batteritid.

Men hur många "roliga" spel finns det? Och med roliga spel så menar jag spel som man inte tröttnar på efter 10 minuters spelande...

Finns lätt fler Topp spel till ipad än vad det finns totalt till vita + 3ds....

Kommer köpa både ett 3DS och ett Vita, väntar på gen2 av dem båda. Men ska man bara ha en bärbar konsol kommer man så mycket längre med en Ipad2

Medlem

Nej där har du fel tycker jag svebbe. Du borde ha skrivit "tycker jag" efter. Vitan finns inte ens ute i eu en svårt att ha några "topp" spel då

Medlem
Skrivet av svebbe:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av svebbe:

Ipad2 är just nu fetast som bärbar konsol. Kalasstor bild, ubermassa spel, och jag den har 10H batteritid.

Men hur många "roliga" spel finns det? Och med roliga spel så menar jag spel som man inte tröttnar på efter 10 minuters spelande...

Finns lätt fler Topp spel till ipad än vad det finns totalt till vita + 3ds....

Kommer köpa både ett 3DS och ett Vita, väntar på gen2 av dem båda. Men ska man bara ha en bärbar konsol kommer man så mycket längre med en Ipad2

Jag tycker att man kommer längre med knappar... iPad2 har inga, så alla spel på den får man spela genom att röra skärmen på olika sätt (eller simulera knappar på touchskärmen, vilket åtminstone jag tackar nej till alla dagar i veckan)

Medlem

PSV är ny och har inte samma katalog av spel som 3DS har hunnit få, dessutom kostar den mer. Att PSP fortsätter sälja har väl att göra med att PSV inte är bakåtkompatibel och att PSP har så många schyssta spel. dessutom kostar konsolen inte så mycket och spelen till den är billiga också.

Men om vi ger PSV lite mer tid, och väntar på hur det går i USA och Europa så ser det nog bättre ut.

Prissänkning? Inte i väst. Inte vid releasen. Men kanske redan till sommaren. Beror på hur Sony klarar sig mot Nintendo i väst. I japan avvaktar man nog lite. Det är trots allt en mindre marknad. Men fortsätter det att gå riktigt knackigt så...

Medlem

Men å andra sidan Banjo kan Psv spela minis ps1 psp psv (och något jag såg på en Youtube film nyss pc engine spel http://www.youtube.com/watch?v=5aBtNbnod-c ) i nedladdad form(har själv ca 10gig med spel till min psp3000).

Medlem

Can PS Vita play all the PSP games from the PS Store?
None of Sony's official press releases address backward compatibility at all. There were plenty of rumors before the announcement, but the official statements have focused entirely on the Vita exclusive games and functions. Vita support in the Playstation Store hasn't been mentioned at all either, because it isn't finalized yet. The Vita will certainly have compatibility with some PSP compatible games, including PS1 Classics and Minis. It will probably be compatible with most, if not all, PSP games as well. The fact that Sony hasn't announced anything about backward compatibility doesn't mean that the Vita won't be backward compatible. Just the opposite in fact. If the Vita wasn't designed to be backward compatible, Sony would know that already, and there would be no reason not to include that information in the announcements. It has a significant effect on the life-cycle of the PSP, which Sony would want to announce as soon as possible before that platform lost any more momentum. Also, the fact that Sony discontinued the PSP Go in Japan and Europe suggests that the Vita will be a viable replacement for that device. Clearly the Vita has PSP backward compatibility, as indicated by the FAQ in the knowledge base; but Sony probably is still testing the final hardware to determine how backward compatible the Vita actually is. Sony hasn't guaranteed that every single PSP game in the Playstation Store will run flawlessly on the Vita; and that won't be the case, as the Vita runs PSP software via an emulator, and those are never perfectly compatible with the real hardware. Based on Sony's experience with the PSP Go, it would not want to over-promise or under-deliver in this area. There will be more announcements in the next few months about Vita backward compatibility. You will just have to wait until then.

Medlem

Jag får rätta eller korrigera mig själv lite. Jag tänkte mest på UMD-skivor. För PSV kan väl ändå inte läsa UMD-skivor (såna som PSP-spel ligger på)?

Sedan är det givetvis så att även om PSV kan spela PSP-spel (i nedladdad form) så lägger inte folk en massa pengar på konsolen endast därför, isåfall kan de ju köpa eller spela PSP istället, den är rätt billig att köpa nu. Många har den redan. Vill man spela portabelt mest för att få tiden att gå på en resa nöjer man sig kanske med PSP, som trots allt erbjuder spelkvalitet långt utöver det vanliga (där "det vanliga" är billiga mobilspel eller flashspel på internet).

Sen vill man ju ha nya spel också, och i början av PSV:s tid vid lansering finns trots allt ett par potentiella guldkorn men i takt med att fler spel släpps (och färre spel släpps till äldre nya konsoler, som PSP) blir det svårare att hålla sig borta. Därför det gick knackigt för 3DS innan Mario Kart 7 och Super Mario 3D Land (och priset spelade också in i de dåliga siffrorna för 3DS i början). Folk väntar kanske lite tills det finns gott om intressanta spel på PSV och priserna sjunker lite på konsolen. Fast jag är åtminstone lite sugen på framförallt nya Uncharted (GOlden Abyss)och nya Wipeout (2048)...å andra sidan så är det två spel som redan finns på PS3, så även om de ser ut att vara toppen på PSV så räcker det kanske inte när det finns snarlika versioner på PS3.

1
Skriv svar