Öka din Skyrim-prestanda med upp till 40 procent

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av raefzm88:

Släpp detta som offcial patch via Steam istället så att flera kan ta nytta av den.

Vad menar du nu? det är väl bara att ladda ner den? alla hänger (eller känner till) väl på www.skyrimnexus.com där alla moddarna finns?

Nej, inte alla. Många kommer att missa den.

Skrivet av PcKaffe:

Kanske installerar "för att" men orka bry sig mer än så. Spelet flyter fint och är skitbra. Skyrim är helt jävla <3 rakt igenom.

Är det bara jag som retar mig på en del saker i Skyrim? t ex hyrda mercs som man kan ha med sig som blockerar smala gångar om man måste retirera. Visst man kan be dem flytta sig, men i stressade situationer hinner man inte tänka på sånt. Samma merc kan inte gå på ställen där man själv går, alltså så kan han/hon inte följa dig där du vill gå, t ex jättebranta sluttningar, utan måste springa runt hela berget. Det finns mer saker som inte är bra men orkar inte ta upp alllt

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Är det bara jag som retar mig på en del saker i Skyrim? t ex hyrda mercs som man kan ha med sig som blockerar smala gångar om man måste retirera. *klipp*

Det värsta måste nog vara användarinterfacet. Det har blivit sämre för oss PC-spelare för varje titel.
Överlag är kosolsjukan rätt stor i detta spel. Denna nyhet är ytterligare en bekräftelse på det. Det i kombination med ständig nedbantning av färdigheter m.m. gör att spelet är en något krackelerad diamant. Nåväl, fortfarande ett roligt spel för oss som gillar att utforska grottor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordOfTerror:

Är det bara jag som retar mig på en del saker i Skyrim? t ex hyrda mercs som man kan ha med sig som blockerar smala gångar om man måste retirera. *klipp*

Det värsta måste nog vara användarinterfacet. Det har blivit sämre för oss PC-spelare för varje titel.
Överlag är kosolsjukan rätt stor i detta spel. Denna nyhet är ytterligare en bekräftelse på det. Det i kombination med ständig nedbantning av färdigheter m.m. gör att spelet är en något krackelerad diamant. Nåväl, fortfarande ett roligt spel för oss som gillar att utforska grottor.

SkyUI hjälper till lite att fixa packväskan. Han har dock inte fixat överföringen i sälj/köp och magidelen (än). Jag gillar den skarpt för det han hittills gjort klart. Klart bättre översikt vad man har i packningen. http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3863

En video som ger bättre intryck http://www.youtube.com/watch?v=MdDU8loGB1I&feature=player_emb...


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jupp, SkyUI e nice, nu fattas bara en Paperdoll-style equipment skärm...

- När jag tänker efter skulle jag nog föredra sånt inventory som vartenda MMO har. Fast typ en flik per kategori.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LordOfTerror:

Är det bara jag som retar mig på en del saker i Skyrim? t ex hyrda mercs som man kan ha med sig som blockerar smala gångar om man måste retirera. *klipp*

Det värsta måste nog vara användarinterfacet. Det har blivit sämre för oss PC-spelare för varje titel.
Överlag är kosolsjukan rätt stor i detta spel. Denna nyhet är ytterligare en bekräftelse på det. Det i kombination med ständig nedbantning av färdigheter m.m. gör att spelet är en något krackelerad diamant. Nåväl, fortfarande ett roligt spel för oss som gillar att utforska grottor.

SkyUI hjälper till lite att fixa packväskan. Han har dock inte fixat överföringen i sälj/köp och magidelen (än). Jag gillar den skarpt för det han hittills gjort klart. Klart bättre översikt vad man har i packningen. http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3863

En video som ger bättre intryck http://www.youtube.com/watch?v=MdDU8loGB1I&feature=player_emb...

ska helt klart tanka det där senare.

FML
Medlem

Kan rekommendera SkyBoost istället för SKSE, funkar mycket bättre och mindre arbete bakom de.

Finns och tanka här: http://alexander.sannybuilder.com/?category=other&altname=sky...

Saxat ifrån TweakGuides.com:

SkyBoost Skyrim Performance Mod
30 December 2011

Last week I mentioned a TESV Acceleration Layer Mod for Skyrim which optimizes the game's code to run more efficiently, especially in CPU-limited areas in and around major cities. The initial bugs have been fixed and it has now been released in an improved and easy to install form as SkyBoost. Simply download the .zip file from the link above, copy the dinput8.dll and SkyBoost.asi files from it into your main Skyrim directory (typically \Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\skyrim\), and launch the game as usual.

Medlem

Mitt Skyrim flyter på bra med SKSE så varför chansa att fördärva nåt som fungerar?


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

FML
Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Mitt Skyrim flyter på bra med SKSE så varför chansa att fördärva nåt som fungerar?

Why fix something thats not broken? Nej, men behåll SKSE isf, men hur svårt var de på en skala att installera SKSE? Om du nu vill gå tillbaka till de. Med SkyBoost lägger du bara in 2 filer i Skyrim-mappen och starta spelet som vanligt, utan att köra med en Loader som SKSE kör. Tror folk som äger spelet och även Steam föredrar detta.

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av LordOfTerror:

Mitt Skyrim flyter på bra med SKSE så varför chansa att fördärva nåt som fungerar?

Why fix something thats not broken? Nej, men behåll SKSE isf, men hur svårt var de på en skala att installera SKSE? Om du nu vill gå tillbaka till de. Med SkyBoost lägger du bara in 2 filer i Skyrim-mappen och starta spelet som vanligt, utan att köra med en Loader som SKSE kör. Tror folk som äger spelet och även Steam föredrar detta.

Det var inte speciellt svårt att installera SKSE heller. Några fler filer bara


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

12
Skriv svar