Klarar mitt grafikkort av skyrim?

Medlem
Klarar mitt grafikkort av skyrim?

Hejsan, jag funderar på att köpa skyrim men vet inte om mitt grafikkort klarar av det.
Allt annat i datorn är superbra så dom är inga bekymmer.
grafikkortet heter GeForce® GT 220 (512MB DDR2) kommer jag kunna köra på lägsta grafiken utan problem`?

Medlem

har inte jättekoll på gt 220 men jag kollade runt lite och om din rigg är bra i övrigt bör du kunna köra skyrim på lägsta även om det nog är väldigt precis så jag kan inte garantera att det går annars är det här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=627487#reviews ett ganska billigt alternativ som skulle lösa problemet om du har tid och pengar dvs

Hoppas det löser sig för dig iaf

Medlem

ok, man får väl testa, tack för hjälpen

Medlem

Hej Jimsam,

Vad har du för övriga specs?

Själv kör jag skyrim med p4 3.6ghz, 3gb ram och 512mb gpu (hd 4770) med allt på high. Det är fullt spelbart.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Hej Jimsam,

Vad har du för övriga specs?

Själv kör jag skyrim med p4 3.6ghz, 3gb ram och 512mb gpu (hd 4770) med allt på high. Det är fullt spelbart.

6 gb ram ddr2 6400
intel q6600

Jag har kört Skyrim på min Macbook Air 2011 med Intel HD 3000 Graphics så det är ganska lugnt... Lägsta grafik och native-upplösning borde fungera, hade varit bättre om du hade haft GDDR3-varianten men som sagt om min lilla Air klarar av det så klarar ett GT220 av det.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Du ska nog klara av det om du skruvar ner grafiken lite.

Medlem

Jag har just spelat igenom starten på spelet och sprungit till Whiterun på en gammal dator.

Den har geforce 210 och en dual core processor.

Jag ställde det mesta på lägsta möjliga. Resolution 800x600. (på 1920x1200 blev det typ 10 FPS.)

Det ser inte snyggt ut men spelet flöt på. Spelbart men inte njutbart så att säga. Lite svårt att träffa fiender i strider pga en viss seghet, men sådant kan man vänja sig vid om man inte har något val.

Jag hade ca 35 FPS i skogen. Uppåt 60 i jarlens hus i Whiterun. 35FPS när jag skådar ut över Whiterun. ca 20 FPS i strid med en varg.

Återigen, fult som stryk men spelet rullar i alla fall.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har just spelat igenom starten på spelet och sprungit till Whiterun på en gammal dator.

Den har geforce 210 och en dual core processor.

Jag ställde det mesta på lägsta möjliga. Resolution 800x600. (på 1920x1200 blev det typ 10 FPS.)

Det ser inte snyggt ut men spelet flöt på. Spelbart men inte njutbart så att säga. Lite svårt att träffa fiender i strider pga en viss seghet, men sådant kan man vänja sig vid om man inte har något val.

Jag hade ca 35 FPS i skogen. Uppåt 60 i jarlens hus i Whiterun. 35FPS när jag skådar ut över Whiterun. ca 20 FPS i strid med en varg.

Återigen, fult som stryk men spelet rullar i alla fall.

Okej, men jag bryr mig inte om hur grafiken är sålänge man kan ha kul med spelet

Medlem

Ja, själv så nötte jag Morrowind med en undermålig dator i ett år innan jag köpte ny dator.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fortsatt test med Geforce 210.

Reste till Markarth, hade inga problem med 30+ FPS i staden. Otroligt vilken kraftlös hårdvara som krävs om man skruvar ned inställningarna i botten.

Tips: Ställ upp "actor fade" och "object fade" även om du förlorar några FPS. Annars materialiserar sig föremål och NPC's en meter framför dig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar