Årets spel 2011 – plats 10-4

Robot
Årets spel 2011 – plats 10-4

FZ-redaktionen sorterar det gågna spelåret i kvalitetsordning och i dag är det dags att redovisa platserna 10 till 4. Och vi tror att vi kommer höra en och annan haka slå i golvet redan innan vi kröner vinnaren i morgon.

#bastion, #deus-ex, #deus-ex-human-revolution-1, #eidos, #deus-ex-invisible-war, #rocksteady-studios, #batman-arkham-city, #batman-arkham-asylum, #naughty-dog, #uncharted-3-drakes-deception, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #battlefield-3, #battlefield-1942, #dice


Medlem
Årets spel 2011 – plats 10-4

Portal 2 i topp tre?

Medlem

Alla har olika smak, sådana här listor känns lika meningslösa & irriterande som recensioner.


signatur

hur tjattar man

Inaktiv

Så jävla glad att bf 3 eller skyrim inte var topp 1 i varje fall. Bf3 verkar ha sina skumma problem och förtjänar inte en första plats skyrim har sin astunder och är dock jävligt roligt men något annat förtjänar första plats.

Minecraft är ett av dom för det är ett jävligt roligt spel. Lirade med systersonen min och ahns flickvän igår över nätet och märkte då att tiden hade runnits iväg. Hade spelat sen kanske 16:00 till 0:2 på natten

Medlem

Listor är lamt och hör hemma i Frida eller Vecko-Revyn.
Minecraft på första plats? Ooooj, vilken skräll. :/

Medlem

Skyrim bara sålt 10 miljorner exemplar men plats 5? aja då tar man bårt Fz som favorit.

Medlem

Hmm, alla spel jag har införskaffat i år har redan kommit med, fz tycker annorlunda än mig? Katastrof!

Medlem
Skrivet av Ergathim:

Alla har olika smak, sådana här listor känns lika meningslösa & irriterande som recensioner.

Känns som att du läser på fel hemsida då imo.

Medlem

Jag vill ha en objektiv GOTY-lista!!1 /cry

Portal 2 kommer etta och bastion förtjänar bättre plats ;/ Aja det är en lista som en lista


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Guldet till Witcher 2?
Det här har varit ett av dom bästa spelåren någonsin

Medlem
Skrivet av hawkin:

Skyrim bara sålt 10 miljorner exemplar men plats 5? aja då tar man bårt Fz som favorit.

Ju mer sålda ex desto bättre spel? Tror inte det funkar så... Dessutom så är bara fz helt vanliga människor som oss, dom har inga förmågor som gör så att dom vet vad hela världen gillar och kan göra en perfekt lista. De röstar inom redaktionen om vilka spel de gillar och får fram denna lista, gillar du listan så har du samma smak som dom, om inte... tough luck.

Medlem

Hoppas på Portal 2 på första plats. Årets roligaste och mest välpolerade spel måste jag säga.

Medlem
Skrivet av hawkin:

Skyrim bara sålt 10 miljorner exemplar men plats 5? aja då tar man bårt Fz som favorit.

Fast ska listan baseras på försäljning så skulle den toppas av CoD, Just Dance serien och Sims, så det känns kanske inte som en bra måttstock.


signatur

Videomupp

Medlem

son, I am disappoint,

ro
Medlem

Skönt att se att Skyrim och BF3 INTE är högst upp, err längst ner.. Jävligt bra spel som jag spenderat alldeles för mycket tid på, men för buggiga och "unpolished" för att förtjäna top tre.

Inaktiv
Skrivet av windowmaker:

Listor är lamt och hör hemma i Frida eller Vecko-Revyn.
Minecraft på första plats? Ooooj, vilken skräll. :/

första, andra eller tredjeplats spela roll. Men så dåligt är inte minecraft. Dom som tycker det är värdelöst är ju dom som inte vet vad man ska göra eller hur man gör grejer i det. Finns ju sidor där man kan kolla recept för precis allt.

Minecraft är ett riktigt roligt spel så finns inget skräl i det.

ro
Medlem

Skönt att se att Skyrim och BF3 INTE är högst upp, err längst ner.. Jävligt bra spel som jag spenderat alldeles för mycket tid på, men för buggiga och "unpolished" för att förtjäna top tre.

Medlem
Skrivet av Verity:

Guldet till Witcher 2?
Det här har varit ett av dom bästa spelåren någonsin

Ja, verkligen! Otroligt bra spel år. Känns som om spelbranschen tagit in efter ett par riktigt kassa skitår med tråkiga spel som Call of Duty och World of WarCraft i toppen.

Jag tycker The Witcher 2 förtjänar guldet!
Har dock bara lirat Portal 2:s co-op del och den förtjänar då inte guldet.


signatur

Have a good time!

Medlem

Jag tror Dark Souls ligger och lurar i vassen

Uppfriskande att UC3, BF3 och framförallt Skyrim är utanför topp tre måste jag säga.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag tror Dark Souls ligger och lurar i vassen

Uppfriskande att UC3, BF3 och framförallt Skyrim är utanför topp tre måste jag säga.

Dark Souls hamnade på plats 11 eller så Kolla gårdagens nyhet om spel 20-11


signatur

Videomupp

OML
Medlem

Mina röster går till The Witcher 2, Minecraft och Portal 2

Medlem
Skrivet av hawkin:

Skyrim bara sålt 10 miljorner exemplar men plats 5? aja då tar man bårt Fz som favorit.

Och buggarna och patcharna som förstört spelet ännu mer får spelet och verka vara game of the year?

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av windowmaker:

Listor är lamt och hör hemma i Frida eller Vecko-Revyn.
Minecraft på första plats? Ooooj, vilken skräll. :/

första, andra eller tredjeplats spela roll. Men så dåligt är inte minecraft. Dom som tycker det är värdelöst är ju dom som inte vet vad man ska göra eller hur man gör grejer i det. Finns ju sidor där man kan kolla recept för precis allt.

Minecraft är ett riktigt roligt spel så finns inget skräl i det.

Du missförstår mig. Jag gillar och spelar Minecraft. Men nätet vimlar redan av listor som ska verka "provokativa" och smälla upp Minecraft på 1:a plats. "-Ohhh, kolla på oss! Vi har gett guldplatsen till ett INDIE-SPEL!! Fan vad arty vi verkar vara nu."

Det är Viirtanen-journalistik och hör hemma i skräptidningar som tar sig på alldeles för stort allvar (EDGE någon?).

Näe, hellre djupgående recensioner (eller snarare reflektioner) UTAN de där jämrans sifferbetygen. Inga listor. Aldrig. Någonsin.

Ha en fortsatt God Jul och ett Gott Nytt År!

Medlem

Bastion ser ju mys ut! perfekt med sådana här listor så man kan få tips på spel man missat under året
Undrar om man kan få igång det på netbooken..

Medlem

Helt rätt med uncharted 3 på top10!

Medlem

Så Minecraft, The Witcher 2 och Portal 2 i topp 3?

Medlem

Smaken är som baken. Hårig??


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Ergathim:

Alla har olika smak, sådana här listor känns lika meningslösa & irriterande som recensioner.

Håller inte med, recensioner kan vara väldigt användbara när man inte spelat ett spel. Det som är intressant är inte vad recensenten tycker är bra eller dåligt (såvida man inte delar dennes uppfattning om det eller har samma spelsmak som han/hon) nej det intressanta med en recension är att läsa om spelet som sådant (vilket gör att jag gillar video recensioner betydligt mer än skrivna sådana). Årets spel och liknande kan vara intressant då det visar vilken smak de som deltagit har och försäljning är på samma sätt intressant för att se vad den stora massan tycker om spel som man själv avgudar eller hatar. Om jag skriver om ett spel jag gillar eller inte gillar så gör jag det för att antingen få fler att få upp ögonen för spelet/spelen eller varna folk för att de kanske kommer att ångra sig bittert. Sådana här listor kan dock bidra till att spel som inte annars kanske varit intressanta nu har blivit det. Men hur man än ser på det så har vi alla olika smak, finns nog inte en enda människa som gillar och ogillar exakt samma sak.

Medlem

Jag är fortfarande positivt inställd till den här listan. Alla andra listor på nätet jag har sett har känts sjukt förutsägbara. Det framför allt mer intressant att se listor som skiljer sig från mängden, resten klickar jag bara bort mig från eller så tråkar de ut mig och jag ignorerar dem i framtiden.

@hawkin
Hoppas det var sarkasm..? Modern Warfare 3 fick en 19:e plats och det har sålt över 20 miljoner exemplar såvitt jag vet? Skyrim har även lidit av stora buggar så att den inte får toppen tycker jag är bra även om det är spelet jag spelat mest i år. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

12
Skriv svar