Nya Suikoden visar upp sig

Robot
Nya Suikoden visar upp sig

I den senaste trailern från Suikoden: The Woven Web of a Century kan du, om du kikar riktigt noga, se gameplay från den anrika rollspelsseriens nästa del.

#suikoden-the-woven-web-of-a-century


Medlem
Nya Suikoden visar upp sig

Hoppas hoppas hoppas det kommer till väst!

Medlem

Gör det till PSVn i stället. Idioter!

Medlem

Men om det släpps till PSP och släpps på Playstation Store så går det väl att köra på PSV?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Blev inget vidare sugen på denna trailer som till största delen var anime. Tror ärligt att inget Suikoden spel kan komma att bräcka #5 i serien.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tycker Suikoden 1, 2 och 5 är bland dom bästa spel som någonsin gjorts. Köpte en DS bara för att kunna spela Suikoden Tierkreis, och blev något besviken. Men om detta spel kommer till oss här, så är det ändå möjligt att jag skulle köpa ett PSP. Och om detta sker så skulle jag väldigt gärna att även Suikoden 1&2 släpps på PSN, så man kan spela dom på PSP också!

Blev rätt surig i somras när Konami utannonserade 3 HD Collections, men ingen av dom hade något med Suikoden att göra. Vore trevligt att se en Suikoden 3-5 HD Collection.

Angående trailern så tycker jag den är rätt klen och förutsägbar. Tråkig helt enkelt. Men det är ändå svårt att inte vara hoppfull inför ett nytt Suikoden.

Hade varit bättre om spelet varit animen och cg:n filmsekvenserna


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Tror ärligt att inget Suikoden spel kan komma att bräcka #5 i serien.

Jo, 1:an. Ett av de bästa spelen någonsin gjort.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Tycker Suikoden 1, 2 och 5 är bland dom bästa spel som någonsin gjorts. Köpte en DS bara för att kunna spela Suikoden Tierkreis, och blev något besviken. Men om detta spel kommer till oss här, så är det ändå möjligt att jag skulle köpa ett PSP. Och om detta sker så skulle jag väldigt gärna att även Suikoden 1&2 släpps på PSN, så man kan spela dom på PSP också!

Blev rätt surig i somras när Konami utannonserade 3 HD Collections, men ingen av dom hade något med Suikoden att göra. Vore trevligt att se en Suikoden 3-5 HD Collection.

Angående trailern så tycker jag den är rätt klen och förutsägbar. Tråkig helt enkelt. Men det är ändå svårt att inte vara hoppfull inför ett nytt Suikoden.

Jag tyckte 1 an 2an var bland dom bästa jag spelat.
Efter det gav jag upp suikoden då 3an var tråkig. Är 5an nått att kolla in menar du om man gillade dom gamla?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

#3 Ja men vi kommer endå få ha skit grafik...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tyckte 1 an 2an var bland dom bästa jag spelat. Efter det gav jag upp suikoden då 3an var tråkig. Är 5an nått att kolla in menar du om man gillade dom gamla?

Jo, det tycker jag verkligen.

5 är märkbart bättre än 3 och 4 och håller nästan samma höga klass som 1 och 2. Enda nackdelen med 5an är den långsamma inledningen, det tar väl sådär en 5-6 timmar innan storyn verkligen sparkas igång och äventyret börjar, men när det väl har skett så är det helt fantastiskt bra. Nåja, röstskådespeleriet har väl sina brister här och där också, men inget alltför allvarligt.

Sedan så har 5an lite gemensamt med 2an också. 5an utspelar sig innan 1 och 2, och en av huvudpersonerna, Georg Prime, är en av dom 108 personerna som kan rekryteras i 2an och på så sätt få lite kortfattad information om 5an redan i 2an genom hans bakgrundshistoria.

1
Skriv svar