Trailer från japanska Dragon Age-filmen

Robot
Trailer från japanska Dragon Age-filmen

Biowares episka drakrollspel blir anime med japansk premiär i januari. Vad tycks om den färska trailern?

#dragon-age-origins


Moderator | Testpilot
Trailer från japanska Dragon Age-filmen

För mig är anime om man inte lägger in ordet film en tv serie. Vilket jag antar inte detta är?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Att Gackt gör soundtrack är ju alltid ett plus!
Bra att man inte gör ett sådant fatalt misstag att göra en vanlig spelfilm av det, som man gjorde till Eragon. Usch.

Medlem

Dragon Age for kids....

Då var den spelserien också förstörd dårå.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

För mig är anime om man inte lägger in ordet film en tv serie. Vilket jag antar inte detta är?

Det här är en film! Såvitt jag förstår det kan anime vara både tv-serie och film och att ordet anime är en definition av tecknarstilen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hade ju kunnat vara nått om det inte vart så jääääääääääääävla fult. Damn alltså ;&

Medlem
Skrivet av Dunder:

Dragon Age for kids....

Då var den spelserien också förstörd dårå.

Vet inte om vi såg precis samma trailer, men jag hade då inte visat den till en unge i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av uberpwnage2.0:

För mig är anime om man inte lägger in ordet film en tv serie. Vilket jag antar inte detta är?

Det här är en film! Såvitt jag förstår det kan anime vara både tv-serie och film och att ordet anime är en definition av tecknarstilen.

Är ganska säker på att du har rätt, anime kan vara både filmer och serier men även annat också. Jag opponerade på någon uppsats om anime när jag läste film för en herran massa år sedan:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ska man skratta eller gråta eller detta?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Avskyr CG animation. De blir bara fult o stelt.

Medlem

.......................................


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Dunder:

Dragon Age for kids....

Då var den spelserien också förstörd dårå.

Varför skulle en spelserie bli förstörd av en serie eller en film?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Dragon Age for kids....

Då var den spelserien också förstörd dårå.

DA2 dödade redan spelserien.

Medlem

the fuck...


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Medlem
Medlem

Jag är besviken, jag hoppas verkligen att det här inte är riktningen Bioware vill ta Dragon Age. Jag har inte givit upp på serien än, Dragon Age: Origins var bra nog för att få en chans till... Jag inser att det här inte är något som Bioware producerat, men om de menar på att det här är "cannon" så är jag väldigt besviken.

Medlem

Det var inte mycket i den trailern som kändes som anime. Karaktären vid 34 sekunder in i trailern var den enda som riktigt gav anime känsla.

För mig så är inte CGI ett bra medium för anime.

Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av uberpwnage2.0:

För mig är anime om man inte lägger in ordet film en tv serie. Vilket jag antar inte detta är?

Det här är en film! Såvitt jag förstår det kan anime vara både tv-serie och film och att ordet anime är en definition av tecknarstilen.

Är ganska säker på att du har rätt, anime kan vara både filmer och serier men även annat också. Jag opponerade på någon uppsats om anime när jag läste film för en herran massa år sedan:)

Ni har båda helt rätt. Anime är det baserat på stilen, vilket stora ögon kanske är det mest vanliga inslaget.

Pokemon är nog en av de mest välkända serierna, som många kanske inte tänker på att det är anime. Troligtvis för att det är riktat till en yngre publik och de flesta bara tänker på att det är ett vanligt "barnprogram".

Min Granne Totoro är nog bland en de mer välkända anime filmerna.

Medlem

....tack men nej tack...


signatur

Everybody needs help.

Medlem

....tack men nej tack...


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av uberpwnage2.0:

För mig är anime om man inte lägger in ordet film en tv serie. Vilket jag antar inte detta är?

Det här är en film! Såvitt jag förstår det kan anime vara både tv-serie och film och att ordet anime är en definition av tecknarstilen.

Självfallet men där jag hänger till på forum, pratar med vänner så är det en anime är det i det flesta fall en SERIE du kollar på, annars brukar Vi iallafall säga "Anime film, Japansk film".

Bara därför jag undrade


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gråt, spot och fräs!

DA = nice
DA2 = Good
DA3 = ??? vi får se. (Biowares känsla för story med Bethesda liknande frihet?, får dem det att funka kan det bara bli epic).

såna här filmer klarar jag mig utan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Stort fan av anime och stort fan av Bioware (dock inte spelat Dragon Age än) så detta kan bli riktigt bra=). Till er som tror att anime bara handlar om barntillåtna serier och filmer, det finns en hel del som jag sett som knappast är lämpliga för barn (dessa har även 18 års gräns). Några exempel är Ninja Scroll, Elfen Lied, Urotsukidoji, väldigt, väldigt olämpliga för barn.

Skrivet av Uzza:

"Min Granne Totoro är nog bland en de mer välkända anime filmerna. "

Där ser man, trodde det var Spirited Away som var den mest kända, är iaf rätt så säker att det var tack vare den som vissa fick upp ögonen för anime

Skrivet av Traveller in time:

DA3 = ??? vi får se. (Biowares känsla för story med Bethesda liknande frihet?, får dem det att funka kan det bara bli epic).

Nu var det ju ett tag sedan jag spelade ett spel från Bioware men om det är något de lyckats med så är det att få en att känna det som man är en del av den värld de ger en. Storyn är främsta anledningen till att iaf jag spelar ett spel från Bioware, öppna världar tror jag inte de riktigt bemästrar på samma sätt som Bethesda verkar göra (de har å andra sidan utvecklat den typen av spel sedan första Elder Scrolls). Men visst vore det riktigt nice om Bioware lyckades kombinera bra story med en öppen värld, väldigt nice (även om jag som sagt var är skeptisk till att de kommer kunna göra det)

Medlem

bioware marketing möte:men visst vill vi släppa dragon age i japan, vi gör anime så kommer det sälja som smör.....


signatur

no i will not go loladin no not at all

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Newklear:

Dragon Age for kids....

Då var den spelserien också förstörd dårå.

Varför skulle en spelserie bli förstörd av en serie eller en film?

På grund utav att dem förlöjligar och skräpar ner det som bioware byggt upp med att göra tecknad film på det...

En riktig film hade varit klart bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av Newklear:

Dragon Age for kids....

Då var den spelserien också förstörd dårå.

DA2 dödade redan spelserien.

Nej, verkligen inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

WTF is this shit!? Det ser ut som skit.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

WTF is this shit!? Det ser ut som skit.

+1


signatur

Game long and prosper

Medlem

skulle väll kunna vara helt ok.. men!

sen när talade karaktärerna i DA serien Japanska? och kunde de inte ha gjort ett lite mer seriöst intro på serien...

ser och låter som precis alla andra anime serier random låt om ingenting till massa hopklippta scener ur serien...

ända språket som är hemskare att lyssna på än japanska är fan brittisk engelska...

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av Dunder:

Dragon Age for kids....

Då var den spelserien också förstörd dårå.

Varför skulle en spelserie bli förstörd av en serie eller en film?

På grund utav att dem förlöjligar och skräpar ner det som bioware byggt upp med att göra tecknad film på det...

En riktig film hade varit klart bättre.

Ett spel blir inte dåligt bara för att andra saker baserade på det är det. Så länge Bioware själva inte ger ut något som "förlöjligar och skräpar ner" så kommer nog folk fortsätta köpa deras spel. Vad detta däremot kan innebära är att andra som inte spelat RPG spel tidigare kanske blir intresserade och köper deras spel. För Bioware och EA handlar detta säkerligen mycket om att marknadsföra sin IP och det finns mängder med spel som blivit serier på tv, Zelda, Super Mario Bros, Metroid och Kid Icarus via serien The Game Master (visserligen inte bara dessa två spel utan även ett par andra, Pac Man och även Miss Pac Man. Som sagt några exempel på spel som fortfarande är väldigt populära trots att de även finns som tecknade serier.

Jag förstår dock vad du menar och på ett personligt plan kan jag hålla med dig men inte sett ur ett större perspektiv.

123
Skriv svar