Årets spel 2011

Robot
Årets spel 2011

Vi har sagt det förut men gör det gärna igen: 2011 har varit ett sanslöst spelår. Att ta sig hela vägen upp till FZ:s prispall får i det sammanhanget ses som en bragd utan dess like. Och nu är stunden inne. Guld, silver och brons ska delas ut till en mästerlig topptrio.

#cd-projekt, #baldurs-gate, #star-wars-knights-of-the-old-republic, #mass-effect, #dragon-age-origins, #bioware, #bethesda, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #minecraft, #battlefield-3, #the-legend-of-zelda-skyward-sword, #valve, #star-wars-the-old-republic, #diablo-iii, #mass-effect-3, #bioshock-infinite, #max-payne-3, #guild-wars-2, #half-life-3


Medlem
Årets spel 2011

nice !

Medlem

Jag håller fullständigt med FZ den här gången. Som årets mest välpolerade, välskrivna och roligaste spel så kunde jag inte hoppas på något annat än Portal 2 som årets spel.

Seal of approval

Inaktiv
Medlem

Jag håller med om att Witcher:AoK och Minecraft platsar bland de tre bästa liren i år men Portal 2?

Medlem

Hmm, Portal 2 har fått oerhört bra kritik och bra placeringar i diverse årets-spel utmärkelser, kanske är på tiden att man ger det en chans?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av Xeran:

Hmm, Portal 2 har fått oerhört bra kritik och bra placeringar i diverse årets-spel utmärkelser, kanske är på tiden att man ger det en chans?

15 euro hos Steam. Gör årets bästa köp i årets sista stund.


signatur
Medlem

Håller med om att the witcher 2 ska vara bland top 3.
Det enda spelet iår som verkligen la mig i ''spelkoma'' i en vecka.
Även om jag väntade på bf3 i ca 5år, så spelade jag tw2 mer första veckan än vad jag gjorde bf3.

Det sorgliga med portal var att det var så kort. Dock är roboten som försöker rädda en i början, bland de skönaste spelkaraktärerna någonsin.

Medlem

Portal 2 var okej, folk verka glömma mittenpartiet i spelet som var dom tråkigaste timmarna i manna minne, då man bara sprang runt på en industri utan större utmaningar. Och alla rum var alldeles för enkla, var ytterst få som faktiskt bjöd på utmaning.

Medlem

Geralt blev iaf på top tre.

men ett valve spel som etta? seriöst?

Inaktiv
Skrivet av Typhor:

Garalt blev iaf på top tre.

men ett valve spel som etta? seriöst?

Mmm, Valve vet vi ju av erfarenhet bara producerar skittitel efter skittitel!!1

Medlem
Skrivet av anon_19389:
Skrivet av Typhor:

Garalt blev iaf på top tre.

men ett valve spel som etta? seriöst?

Mmm, Valve vet vi ju av erfarenhet bara producerar skittitel efter skittitel!!1

precis, därför jag är förvånad :S

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av Dannie:
Skrivet av Typhor:

Garalt blev iaf på top tre.

men ett valve spel som etta? seriöst?

Mmm, Valve vet vi ju av erfarenhet bara producerar skittitel efter skittitel!!1

precis, därför jag är förvånad :S

Oh you fool.

Men ärligt, minecraft? Är inte folk less på att leka med lego snart.

Medlem
Skrivet av TexN:

Håller med om att the witcher 2 ska vara bland top 3.
Det enda spelet iår som verkligen la mig i ''spelkoma'' i en vecka.
Även om jag väntade på bf3 i ca 5år, så spelade jag tw2 mer första veckan än vad jag gjorde bf3.

Det sorgliga med portal var att det var så kort. Dock är roboten som försöker rädda en i början, bland de skönaste spelkaraktärerna någonsin.

Ja Wheatly! Blev uppriktigt sagt ledsen när han
spoiler:
blev maktgalen och försvann mot månen .

Dock håller jag med andra om att spelet inte var så där superkuli det stora mittenpartiet och saknade faktiskt pusselkänslan jag fick i ettan.

Håller med Fz om att The Witcher 2 är årets bästa rollspel även om det inte finns lika mycket innehål som Skyrim. Om jag var hypad efter 1:an (ja, jag gillade det spelet) så kommer jag vara överhypad när trean kommer.

MC är MC och förtjänar kanske min 1:a plats. Egentligewn så tycker jag inte att det är så jävla bra men när jag tänker efter vilket spel som gett mig mest spelglädje under året så är det nog det.

2012, bring it on!

Medlem

Witcher 2 högre än Skyrim? Inte för att jag gav Witcher 2 en vettig chans, men det lyckades verkligen skrämma iväg mig efter första 2 timmarna. Skyrim må vara buggigt men efter 30 timmar är det fortfarande roligt. Kan tillägga att jag började tyckte illa om karaktären Geralt ganska omgående. Facepalmade mig igenom introt i Witcher 1 för jag tyckte det var för mycket. Lökigt.

Medlem

1# Deus Ex Human Revolution
2# Skyrim
3# The Witcher 2

Medlem

Varken Portal 2 eller Minecraft är något som tilltalar mig. Däremot kommer jag att spela Witcher 2 så småningom. Jag är besviken att Frozen Synapse inte fanns med på listan.

Fick inte så många nya tips på (oväntade) spel från denna lista.
Å andra sidan håller jag med om det mesta, ja förutom top 2 spelen som jag skulle skickat ned till plats 19-20.

Trodde bastion skulle fått bättre placering. Var Trine2 med på listan alls?

Hur som helst, det har varit ett fantastiskt spelår! Hoppas det håller i sig även nästa år!
Gott nytt år på er!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av maucau:

Witcher 2 högre än Skyrim? Inte för att jag gav Witcher 2 en vettig chans, men det lyckades verkligen skrämma iväg mig efter första 2 timmarna. Skyrim må vara buggigt men efter 30 timmar är det fortfarande roligt.

Tvärtom för mig. Smaken är som baken.


signatur

Have a good time!

Jag köpte "Portal 2" för 70:- på STEAM-rean. Var först oehört besviken på första "Portal", men sen mot slutet tog det sig rejält och jag var "hooked"; därför kändes det motiverat att köpa en fortsättning. Ska bli kul att spela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Hur som helst, det har varit ett fantastiskt spelår! Hoppas det håller i sig även nästa år!
Gott nytt år på er!

Ja, hoppas verkligen på ett lika bra spelår. Känns dock rätt torrt i jämförelse med detta år.

Gott nytt år!


signatur

Have a good time!

Inte min lista å andra sidan hade jag troligen satt bastion som etta och minecraft hade inte varit med.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Fan, det där bastion ska jag nog testa
Det råkar inte finnas till dator då jag lagt ner xboxet helt efter senaste grafikkortsköpet ?

Edit:
Nevermind, 70 spänn på Gamersgate rean

Medlem
Medlem
Skrivet av schmuttah:

Fan, det där bastion ska jag nog testa
Det råkar inte finnas till dator då jag lagt ner xboxet helt efter senaste grafikkortsköpet ?

Jupp, finns bland annat på Steam som har viss rea på det nu.


signatur

Videomupp

Medlem

ser att Valve fortfarande betalar bäst.....


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Värdiga pallplatser måste jag säga, och extra kul med portal 2 på förstaplatsen.

Medlem

näääääääääääääääääääääääääääääää

Medlem

Dessutom kan man ju "utläsa" att Calle Johansson-Sundelius inte ha så värst "bra smak", då han ger 4/5 till Minecraft som var 2e bästa spelet som släpptes 2011.

Inaktiv

hade inte förväntat mig portal 2 på förstaplatsen minecraft på andra plasts... not big surprise

Medlem
Skriv svar