Medlem
SW:TOR problem!

Hej kära forumiter! Nu är det så att jag köpte swtor idag. Kom hem, installera spelet för att sedan skapa mitt account på deras hemsida. Fyllde i alla nödvändiga uppgiter plus mitt 60 dagars game card.

Problemet är nu att när jag ska logga in, vara sig det gäller spelet eller på deras hemsida så säger de att dom inte känner igen min dator och att jag måste svara på en personlig fråga. Visst tänkte jag, som hade svaret färskt i minnet då jag för bara något minut sedan knappat in svaret.

MEN, de tar inte emot mitt rätta svar och påstår att det är fel hela tiden. Nu har skiten låst sig och jag står här med ingenting, ledsen som fan

Efter lite googlande så verkar det som om det buggar sig för fler med "secret question" svaren.

Har ni några erfarenheter av detta? Hur löste ni det?

Tack & Hej

Medlem
Skrivet av Matn:

Hej kära forumiter! Nu är det så att jag köpte swtor idag. Kom hem, installera spelet för att sedan skapa mitt account på deras hemsida. Fyllde i alla nödvändiga uppgiter plus mitt 60 dagars game card.

Problemet är nu att när jag ska logga in, vara sig det gäller spelet eller på deras hemsida så säger de att dom inte känner igen min dator och att jag måste svara på en personlig fråga. Visst tänkte jag, som hade svaret färskt i minnet då jag för bara något minut sedan knappat in svaret.

MEN, de tar inte emot mitt rätta svar och påstår att det är fel hela tiden. Nu har skiten låst sig och jag står här med ingenting, ledsen som fan

Efter lite googlande så verkar det som om det buggar sig för fler med "secret question" svaren.

Har ni några erfarenheter av detta? Hur löste ni det?

Tack & Hej

Lättaste du kan göra är att kontakta supporten så hjälper dom dig! Det är nog inget problem alls för dom att lösa!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag har väldiga problem med secret question, tyvärr så hanterar bioware inte account frågor via epost utan man måste ringa till dem! Jag kan inte registrera min security key pga av en sån där fråga, och jag har köpt CE, därför kommer jag inte åt vissa vendors bland annat!

Ett tag kunde jag inte logga in från en annan dator för den frågade efter secret question, det problemet löses enkelt genom att klicka på forgot password, då resetas problemet, men återkommer så fort man ska göra nåt avancerat, tex lägga till security key, eller ändra sina bortglömda frågor!

Medlem

Hade samma problem för några veckor sedan i betan. Orkade inte ringa dem så jag sket i det, men efter ett par veckor så skickade de ett mail till mig där de sa att de såg att jag inte kunnat logga in på länge och resetade frågorna.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har väldiga problem med secret question, tyvärr så hanterar bioware inte account frågor via epost utan man måste ringa till dem!

Kan du logga in på deras hemsida, så kan du visst kontakta dom via "epost"!
Är ju sedan bara klicka på HELP knappen högst upp till höger, klicka vidare på Contact customer service, fylla i uppgifterna, välja Account Issues på dropdown menyn. Skriva in ditt problem och klicka på SEND.

Fast då ska man ju som sagt kunna logga in på hemsidan i alla fall, vilket inte originalförfattaren av tråden verkar kunna.


signatur
Medlem
Skrivet av Ramrod:
Skrivet av robbis:

Jag har väldiga problem med secret question, tyvärr så hanterar bioware inte account frågor via epost utan man måste ringa till dem!

Kan du logga in på deras hemsida, så kan du visst kontakta dom via "epost"!
Är ju sedan bara klicka på HELP knappen högst upp till höger, klicka vidare på Contact customer service, fylla i uppgifterna, välja Account Issues på dropdown menyn. Skriva in ditt problem och klicka på SEND.

Fast då ska man ju som sagt kunna logga in på hemsidan i alla fall, vilket inte originalförfattaren av tråden verkar kunna.

Dom hanterar INTE account saker via epost, tro mig jag har försökt och fått detta som svar. Och det var precis det han menade som jag haft problem med och har fortfarande. Jag kan spela, men jag kan inte komma in och göra ändringar på mitt konto.

"Greetings customer,

I am Protocol Droid M0-T0, Human Cyborg Relations.

Thank you for contacting us regarding your Security Questions. However, we regret to inform you that we cannot deal with your request through email. In order to protect your account, all Security Question issues are dealt with via our Customer Service telephone support.

Please call our Customer Service team toll-free on:

1855 GO SWTOR (1855 467 9867) from the USA
+8000 BIOWARE (00800 0246 9273) from the United Kingdom, France or Germany.

If you’re calling from a country other than the USA, UK, France or Germany, you may call us on 0044 203 564 2555, but please be advised that international call rates may apply.

Please note that our telephone support is provided in English, French and German only. At this time we can only offer telephone support for account issues directly related to Security Questions, and we will only offer support to the account holder.

Galactic Support is our specialty…

Sincerely,

Protocol Droid M0-T0

Star Wars: The Old Republic Customer Service"

Medlem

Ja, jag var väll rädd för detta. Jag har också förstått det som att de bara sköter account issues via telefon.

Dock så verkar det vara många som försöker ringa vilket skapa väldigt dryga telefonköer. Själv så har jag ingen fast lina hemma och är tvungen att ringa från mobil så det kommer ju att kosta mig en slant att ringa ett +44 nummer :/

Att det skulle hända precis innan nyårshelgen är också ett plus i kanten Aja, jag får väll hoppas på lite in-game time kompensation för deras EPICFAIL till problem med login och dylikt

Medlem

Hade exakt samma problem som du. Jag skapade ett konto och fyllde i 5 svar. Konstigt nog stog det att jag bara fyllt i svaren på 4. När jag skulle logga in igen kände inte hemsidan igen min dator så jag fick svara på en fråga. Problemet var bara att jag fick en fråga jag inte hade skrivit in svaret på.. Kontot blir blockat, men som tur var hade jag inte angivit min registration-key än. Jag fick skapa en ny hotmail-adress eftersom den gamla var låst till det blockade TOR-kontot. Jag fick dock tipset att skapa ett nytt TOR-konto i Chrome istället för IE8 som jag använde första gången. Med Chrome funkade allt felfritt. Med IE8 däremot så buggade säkerhetsfrågorna och TOR-hemsidan ur totalt.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Min brorsa, 15 år, har exakt samma problem. Han har verkligen inte råd att ringa supporten och har redan reggat sin nyckel. Nu ticker månadskostnaden och han kan inte komma in. Jag har kollat de officiella forum och väldigt många tycks ha problem med security questions som de aldrig ens gett. Ibland får folk frågor de vet svaren på, men de godkänns ändå inte. Bedrövlig bugg, när man köpt collectors edition i julklapp med "extra security"# och man inte ens kan logga in. Riktigt bedrövlig customer support har de också, flertalet har tagit kostnaden och suttit i kö till England eller USA i timmar bara för att få svaret "we´ll look in to it". Vissa har fått problemet löst, bara för att nästa dag få en ny fråga att svara på. Kasst är det minsta man kan säga.

Medlem

Nu är problemen lösta. Jag fick faktiskt tag på support igår (en söndag!?). Min kötid var väll cirka 25 sekunder och jag fick prata med en mycket trevlig kvinna som löste mina problem!

Så var inte rädda för att ringa

Medlem

Alla vet att Star Wars: The Old Republic har orsakat EA allvarliga problem nyligen. Många kallar det TORtanic, och detta är den ödesbestämda jungfruresa. Men låt oss undersöka hur och varför detta spel är inte så hårt och snabbt.

Är skeppet sjunker?

Ja, ja det är. Och det är en hel del fast bevis för att människor överger skeppet. Men hur de som säger att det är inga problem?

Det kan inte förnekas att Star Wars: The Old Republic sålde bra. Uppskattningar sträcker sig från mellan 1.000.000 till 1.500.000 försäljning. Men dessa inte står inte helt för piratkopiering. Det var en stor försäljningsframgång hit, men dessa spel lever på prenumerationer. Och abonnemang kan vara ett problem för detta spel.

Games Collection For Game Lovers Games Collection Can Be Good Because You Can Enjoy It From Time To Time.


signatur

<a href="http://www.gedpapers.net/">Types of Computer</a>

1
Skriv svar