Årets sista skälvande sammanfattning

Medlem
Årets sista skälvande sammanfattning

Jag hänger med på Spelkrigets blogg-maraton inför julen, för att ha en kul anledning att blogga lite oftare. Läs mer om hela grejen här

Det bästa måttet på hur bra ett spel egentligen är, är hur mycket tid man faktiskt lägger ner på det. Eller huruvida man klarar det och ändå kommer tillbaka, i de fall där spelet är kort och faktiskt har ett slut. Och på min lista är det några spel som står ut från de övriga, de jag tillbringat större delen av min fritid (och min arbetstid, i många fall) med. Här är de spel som fängslat mig som mest 2011:

Minecraft: Självklart har jag tillbringat timmar och dagar med att gräva sten och bygga hus i Markus Perssons mästerverk.
Skyrim: Att jag skulle gilla Oblivions storebror var givet; att jag skulle fastna i dess gigantiska, vackra värld likaså.
Battlefield 3: Battlefield-serien går såvitt mig anbelangar från klarhet till klarhet. Trean är det bästa spelet hittills, och jag kan inte sluta samla vapen!
Deus Ex: Human Revolution: Det är inte lätt att följa upp en klassiker, men DX:HR lyckas. Världen och karaktärerna drar in mig för ännu en genomspelning.
Portal 2: Ett spel som egentligen är ganska kort, men som jag spelat igenom minst två gånger bara för att höra alla repliker.

Men vissa spel överraskar. Vissa spel borde inte vara så bra som de är, men visar vid närmare bekantskap upp en sida som får mig att spela dem i dagar och veckor. Som de här:

Dead Island: Ett spel som inte borde funka, och bitvis inte alls gör det. Men när det går som det ska är det här en underbar, paranoid och skrämmande upplevelse.
LA Noire: I vanlig Rockstar-ordning ett mekaniskt rent uselt spel, som bjuder på en fantastisk värld och underbara, trasiga karaktärer.
Star Wars: The Old Republic: Jag har bara spelat det i en vecka. Men då menar jag verkligen att jag har SPELAT i en vecka! Mer story = bättre MMO.

Jag har säkerligen glömt något spel som jag tillbringat mer tid än vanligt med. Men nu glömmer vi det förgångna, och ser fram emot nästa år, då jag garanterat kommer att slösa enorma mängder tid på både Mass Effect 3 och Planetside 2.

#blogg

Medlem
Time sinks 2011/2012

En väldigt bra lista där. Gott nytt!

1
Skriv svar