Fallout: New Vegas-designerns egna mod

Robot
Fallout: New Vegas-designerns egna mod

Gör spelet svårare, ja, mer som huvuddesignern J.E. Sawyer egentligen ville ha det. Men det är en inofficiell mod, då han bland annat inte vill att förändringarna ska påtvingas någon.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #fallout-new-vegas


Medlem
Fallout: New Vegas-designerns egna mod

Tyckte Fallout 3 var mycket mycket bättre än New Vegas....

Medlem

Jag med konstigt nog

Medlem

inte så konstigt, fallout 3 hade bättre miljöer på alla sätt


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Fast new vegas kändes mer som fallout 1 och 2.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det här är ett bra exempel då så kallad 'ökad realism' bara försämrar spelupplevelsen. Jag tänkte speciellt på att carry weight basen minskar drastiskt samtidigt som saker väger mer. Det finns inte mycket tråkigare att titta på en inventory screen för att leta upp vad man kan kasta och vad som är användbart.

Medlem
Skrivet av torylva:

inte så konstigt, fallout 3 hade bättre miljöer på alla sätt

Håller med, miljön i FO3 var mer intressant än i FO:NV, tycker dock allt annat var bättre i NV och gillar det bättre.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

"Svårare" gör det inte bättre, man blir bara irriterad om man ska behöva dumpa av saker, sedan färdas genom blåst och sand för att plocka upp en hjälm eller något annat "nödvändigt". Han får gärna spela spelet med sin egen mod.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

älskar alla fallout gillar new vegas bäst för att det finns så många olika val att välja och så många sidor att gå till :3 men fallout 3 är bäst för den härliga miljön och att man får spränga megaton i små bitar xD

Medlem

Fallout 3 var ju hemskt dåligt. New Vegas gjorde ju iaf en hel del saker bra.
Modden ser ut att passa mig! Alla Bethesda spel (Obsidian som utvecklare men Bethesda är fortfarande utgivare) till dags dato sen Morrowind är waay too easy och arcade.


signatur

Have a good time!

Medlem

Kan absolut hålla med om att miljöerna i Fallout 3 var bättre, eller trevligare rättare sagt. Men det är också loremässigt korrekt att New Vegas är som det är då området inte träffades av särksilt många nukes. Om jag minns rätt så sköt mr House ner 7st med sitt antimissilsystem....som annars hade ödelagt New Vegas till en grushög och vi hade sett samma gråa livlösa miljö som Washington.

Medlem

Det ser bra ut överlag förutom mindre storage (enligt mig tillför det absolut 0 och är ofta orealistiskt hur man än gör den i spel) samt det där med hunger och törst - grejen är ju att man vill utforska, inte ha en klocka som tickar så att man inte kan det. Fast jag antar att somliga gillar att fokusera mer på just överlevnadsstress än utforskande

Gillar andra svårighetsjusteringar dock.

Skrivet av walter_iego:

"Svårare" gör det inte bättre, man blir bara irriterad om man ska behöva dumpa av saker, sedan färdas genom blåst och sand för att plocka upp en hjälm eller något annat "nödvändigt". Han får gärna spela spelet med sin egen mod.

Håller absolut inte med, Svårare är precis vad som gör ett spel som Fallout "bättre". Är det ingen utmaning så är tröttnar jag så snabbt. Jag tycker hans mod förbättrar spelet avsevärt och spelar de mer än gärna med honom.

Medlem

Trevligt men alldeles försent :/ Borde funnits vid släppet av spelet.

Medlem

Visst det är tråkigt att inte kunna loota allt, men New Vegas problem var ju att man efter några timmar hade mer pengar än vad man behövde. Jag slutade spelet med typ 50-60k caps utan problem. Kan man inte loota varenda pryl man hittar så blir det jobbigare att tjäna pengar precis som det ska vara. Att välja tungt pansar ska vara en stor tradeoff i hur mycket man kan bära och hur fort man rör sig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tycker att dessa typ av moddar som gör det svårare verkar behövas för alla Bethesdas spel. Det är inte det att det inte går att få vanilla-spelen svåra nog, för det gör det. Det är bara att vanilla på svåraste svårighetsgraden är tråkigt och dåligt balanserat.

Till exempel om vi tar det här med carry weight. I Skyrim gick jag in i konsolen och drog ner min initial carry weight från runt 300 till 120. Jag tyckte det var ganska larvigt att man kunde gå och släpa runt på en plate armor, warhammers och 300 potions i fickorna utan någon konsekvens. Då kan man heller inte bära runt på rustningar som ger en 50% bonus i något visst, för att ploppa över i dem, pickpocketa någon etc, och hoppa tillbaka till sin vanliga rustning, så det blir mer taktik då man måste bestämma vad man vill bära med sig.

Bethesda är bra på att göra stora episka miljöer som är roliga att utforska, men de är inga höjdare på att balansera sina spel. Som tur är har de vettet att släppa modding tools så att folk får balansera efter eget tycke.

AW8
Medlem
Skrivet av Wartex:

Tycker att dessa typ av moddar som gör det svårare verkar behövas för alla Bethesdas spel. Det är inte det att det inte går att få vanilla-spelen svåra nog, för det gör det. Det är bara att vanilla på svåraste svårighetsgraden är tråkigt och dåligt balanserat.

Till exempel om vi tar det här med carry weight. I Skyrim gick jag in i konsolen och drog ner min initial carry weight från runt 300 till 120. Jag tyckte det var ganska larvigt att man kunde gå och släpa runt på en plate armor, warhammers och 300 potions i fickorna utan någon konsekvens. Då kan man heller inte bära runt på rustningar som ger en 50% bonus i något visst, för att ploppa över i dem, pickpocketa någon etc, och hoppa tillbaka till sin vanliga rustning, så det blir mer taktik då man måste bestämma vad man vill bära med sig.

Bethesda är bra på att göra stora episka miljöer som är roliga att utforska, men de är inga höjdare på att balansera sina spel. Som tur är har de vettet att släppa modding tools så att folk får balansera efter eget tycke.

För att inte tala om hur lätta Skyrim's fiender är - när du kan one-hitta en drake så är det inte så spännande att möta dem längre...

(Resten av spelet är underbart dock.)


signatur

PC gamer 'til I die.

1
Skriv svar