Problem med HP-datorer

Medlem
Problem med HP-datorer

Jag köpte en laptop från HP för ett tag sen, som jag efter en stund fick skicka tillbaka på grund av att datorn frös relativt ofta och ända lösningen var att hålla inne powerknappen och starta om datorn. Nu fick jag tillbaka datorn med problemet kvarstår. Det är inte heller första gången detta händer. Hade exakt samma problem med en stationär HP-dator för ett tag sen som även den åkte in och ut på lagning utan någon som helst förbättring, det löste vi genom att byta ut den mot en Acer som funkar fint än idag.
Så jag undrar om någon har upplevt liknande problem eller/och vet hur man kan lösa det?

Jag tror det enda du kan göra är att skaffa en ny dator för att undvika frustrationen. Krasst sätt så sätter de ofta ihop datorer som "bör" funka bra, dvs. komponeterna ska funka med varandra, men i realiteten är det fel på många plan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Antar att det är i samband med att datorn sätts/vaknar upp från sömnläge. Det har varit ett problem med HP's datorer sedan Vista, men har blivit bättre sen SSD-diskar har funnits.

Medlem

Det har dels hänt efter vänteläge, men även när jag spelar musik från spotify och surfat på nätet.
Här en länk till datorn om det säger någonting? http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-15...

Medlem

Njae, inte så mycket. Kolla i loggarna om det står något matnyttigt, Dator (högerklick) -> Hantera -> Loggboken och kolla vad som hände vid den tiden då din dator hänger sig. Antagligen är det bara fel på hårddisken.

1
Skriv svar