Ska jag införskaffa mig Skyrim?

Medlem
Ska jag införskaffa mig Skyrim?

Tjena, tänkte höra med er som har Skyrim till ps3an om det är värt att köpa det nu, läst att det varit mycket problem (och kanske fortfarande är?) eller är det nått som man kan spela med ? Och jag har inte spelat något Elderscroll-spel förut men varvat Dark Souls så många gånger nu att jag känner för lite mer rpg och måste ha något nytt och det här verkar ändå vara det som ligger bäst till just nu.

Men som sagt, är det spelbart eller stämmer det som man har läst att det blir hackigt och hänger sig efter en bit in i spelet?


signatur
Medlem

rekommenderar Skyrim till Pc och ej konsol (now hold on! ) det krävs ingen monster-rig för att köra Skyrim på schyssta inställningar till pc, dessutom har du tillgång till konsol, vilket jag inte vet om du har på konsol? (eh nu vart det konstigt, jag syftar på kommandon du kan skriva in för allt möjligt) + mod scenen som förmodligen kommer att bli större snart.

Jag ångrar faktiskt till viss del att jag skaffade det till min PC, har en ganska så hyfsad dator med i7 och dubbla grafikkort men kan inte få minimum 60FPS, utan det kan gå ner till 20-30 när det känner för det. Skitmotor. Men det är iaf inte anledning till varför jag ångrar köpet till PC, utan det är för alla förbannade buggar och minnesläckor som får spelet att antingen inte fungera som det ska eller helt enkelt krascha till Windows. Fortfarande inte fixat. Hade jag fått välja idag hade det blivit till min Xbox 360, jag kan leva utan mods om jag "får" ett spel som faktiskt fungerar som det ska. Spelet i sig är riktigt bra iaf och ett säkert köp för alla RPG-fans, är väldigt likt Oblivion i många avseenden.

Hursomhelst så har jag fått uppfattningen om att spelet är mycket mer stabilt på konsollerna än på PCn iaf, så om du verkligen vill ha det så skulle jag köpt det till PS3an, de eventuella problem som finns kvar kommer ju att lösas i sinom tid... antar jag.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Darkside666:

Jag ångrar faktiskt till viss del att jag skaffade det till min PC, har en ganska så hyfsad dator med i7 och dubbla grafikkort men kan inte få minimum 60FPS, utan det kan gå ner till 20-30 när det känner för det. Skitmotor. Men det är iaf inte anledning till varför jag ångrar köpet till PC, utan det är för alla förbannade buggar och minnesläckor som får spelet att antingen inte fungera som det ska eller helt enkelt krascha till Windows. Fortfarande inte fixat. Hade jag fått välja idag hade det blivit till min Xbox 360, jag kan leva utan mods om jag "får" ett spel som faktiskt fungerar som det ska. Spelet i sig är riktigt bra iaf och ett säkert köp för alla RPG-fans, är väldigt likt Oblivion i många avseenden.

Hursomhelst så har jag fått uppfattningen om att spelet är mycket mer stabilt på konsollerna än på PCn iaf, så om du verkligen vill ha det så skulle jag köpt det till PS3an, de eventuella problem som finns kvar kommer ju att lösas i sinom tid... antar jag.

synd att höra att du har haft problem, det hör inte hemma på en pc (framförallt inte en bra rig med i7 och dubbla gpu) dock har jag inte haft så mycket problem, inte ens när jag spelat på min äldre dator med 2 år gamla komponenter. Dock har jag fått krash till windows ofantligt många gånger.
Det är drygt.

Medlem
Skrivet av pierreB:

Tjena, tänkte höra med er som har Skyrim till ps3an om det är värt att köpa det nu, läst att det varit mycket problem (och kanske fortfarande är?) eller är det nått som man kan spela med ? Och jag har inte spelat något Elderscroll-spel förut men varvat Dark Souls så många gånger nu att jag känner för lite mer rpg och måste ha något nytt och det här verkar ändå vara det som ligger bäst till just nu.

Men som sagt, är det spelbart eller stämmer det som man har läst att det blir hackigt och hänger sig efter en bit in i spelet?

Jag tycker absolut det är köpvärt trots de problem som finns. Du kommer i princip inte att drabbas förrän du är ca 60 timmar in i spelet då savefilerna börjar bli överdrivet stora. Jag är ganska övertygad om att Bethesda kommer att patcha detta i början av nästa år.

Medlem
Skrivet av Darkside666:

Jag ångrar faktiskt till viss del att jag skaffade det till min PC, har en ganska så hyfsad dator med i7 och dubbla grafikkort men kan inte få minimum 60FPS, utan det kan gå ner till 20-30 när det känner för det. Skitmotor. Men det är iaf inte anledning till varför jag ångrar köpet till PC, utan det är för alla förbannade buggar och minnesläckor som får spelet att antingen inte fungera som det ska eller helt enkelt krascha till Windows. Fortfarande inte fixat. Hade jag fått välja idag hade det blivit till min Xbox 360, jag kan leva utan mods om jag "får" ett spel som faktiskt fungerar som det ska. Spelet i sig är riktigt bra iaf och ett säkert köp för alla RPG-fans, är väldigt likt Oblivion i många avseenden.

Hursomhelst så har jag fått uppfattningen om att spelet är mycket mer stabilt på konsollerna än på PCn iaf, så om du verkligen vill ha det så skulle jag köpt det till PS3an, de eventuella problem som finns kvar kommer ju att lösas i sinom tid... antar jag.

Vilken FPS har man i Skyrim på en PS3? Är det mer än 30? Har man stabilt 60?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Darkside666:

Jag ångrar faktiskt till viss del att jag skaffade det till min PC, har en ganska så hyfsad dator med i7 och dubbla grafikkort men kan inte få minimum 60FPS, utan det kan gå ner till 20-30 när det känner för det. Skitmotor. Men det är iaf inte anledning till varför jag ångrar köpet till PC, utan det är för alla förbannade buggar och minnesläckor som får spelet att antingen inte fungera som det ska eller helt enkelt krascha till Windows. Fortfarande inte fixat. Hade jag fått välja idag hade det blivit till min Xbox 360, jag kan leva utan mods om jag "får" ett spel som faktiskt fungerar som det ska. Spelet i sig är riktigt bra iaf och ett säkert köp för alla RPG-fans, är väldigt likt Oblivion i många avseenden.

Hursomhelst så har jag fått uppfattningen om att spelet är mycket mer stabilt på konsollerna än på PCn iaf, så om du verkligen vill ha det så skulle jag köpt det till PS3an, de eventuella problem som finns kvar kommer ju att lösas i sinom tid... antar jag.

Vilken FPS har man i Skyrim på en PS3? Är det mer än 30? Har man stabilt 60?

Det är inte ens nära 60. Tack vare problemen med PS3-versionen så är det inte ens låst på 30 vilket det borde vara.

Medlem
Skrivet av Khaidu:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Darkside666:

Jag ångrar faktiskt till viss del att jag skaffade det till min PC, har en ganska så hyfsad dator med i7 och dubbla grafikkort men kan inte få minimum 60FPS, utan det kan gå ner till 20-30 när det känner för det. Skitmotor. Men det är iaf inte anledning till varför jag ångrar köpet till PC, utan det är för alla förbannade buggar och minnesläckor som får spelet att antingen inte fungera som det ska eller helt enkelt krascha till Windows. Fortfarande inte fixat. Hade jag fått välja idag hade det blivit till min Xbox 360, jag kan leva utan mods om jag "får" ett spel som faktiskt fungerar som det ska. Spelet i sig är riktigt bra iaf och ett säkert köp för alla RPG-fans, är väldigt likt Oblivion i många avseenden.

Hursomhelst så har jag fått uppfattningen om att spelet är mycket mer stabilt på konsollerna än på PCn iaf, så om du verkligen vill ha det så skulle jag köpt det till PS3an, de eventuella problem som finns kvar kommer ju att lösas i sinom tid... antar jag.

Vilken FPS har man i Skyrim på en PS3? Är det mer än 30? Har man stabilt 60?

Det är inte ens nära 60. Tack vare problemen med PS3-versionen så är det inte ens låst på 30 vilket det borde vara.

22-24 tror jag.

Medlem

Svaret blir helt enkelt: Köp Skyrim till PC. (Jag bara antar att konsolen inte ens kör spelet i 1080p)

Bethesdas tidigare spel har till stor del buggfixats av moddare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har lagt hela idén på hyllan, för mycke problem med skyrim i stort och sånt orkar jag inte med utan går nu och väntar på Kingdoms of Amalur: Reckoning som dyker upp nästa månad.


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

Jag har lagt hela idén på hyllan, för mycke problem med skyrim i stort och sånt orkar jag inte med utan går nu och väntar på Kingdoms of Amalur: Reckoning som dyker upp nästa månad.

Måste säga att det i överlag inte var mycket problem med Skyrim till pc. Det enda egentligen stora problemet var att det ofta krashade, men det gick att lösa rätt tidigt. Annars var det en del quest som buggade ur osv, men det är att vänta i ett sådant spel.

Medlem

Är uppe i c:a 100 timmar i Skyrim på ps3. Har inte stött på någon värre bugg eller drop i fps.
Det ända som hänt var innan första patchen då vissa drakar fick rycket och anföll objekt i naturen, typ en sten eller ett träd, och struntade helt i mig.
Sen hänge sig spelet efter patch "1" när man skulle spara spelet ibland. Men det har inte hänt på 40-45 timmar nu.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Är uppe i c:a 100 timmar i Skyrim på ps3. Har inte stött på någon värre bugg eller drop i fps.
Det ända som hänt var innan första patchen då vissa drakar fick rycket och anföll objekt i naturen, typ en sten eller ett träd, och struntade helt i mig.
Sen hänge sig spelet efter patch "1" när man skulle spara spelet ibland. Men det har inte hänt på 40-45 timmar nu.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120110/bethesda-lovar-att...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar