Final Fantasy X till PS3 – mer remake än HD-portning

Robot
Final Fantasy X till PS3 – mer remake än HD-portning

Square Enix har inte kommit långt med Final Fantasy X till PS3 och PS Vita, men avslöjar att det rör sig om en remake snarare än en "simpel" HD-portning.

#square-enix, #final-fantasy-x


Medlem
Final Fantasy X till PS3 – mer remake än HD-portning

Länge sedan Final Fantasy var bra. Senast var FFVII, efter det är de bara mediokra.

Medlem

Första ff jag spelade, älskade storyn och karaktärerna!

Medlem

Asså, det är väl bra. Men det här spelet om någon i serien skulle väl funka som en HD portning, så kunde de göra remake på någon annan titel. Typ FF9 eller FF7.


signatur

Videomupp

Moderator | Testpilot

Förstår inte hur det tänker. Deras argument till att INTE göra en FF7 remake.. Sedan det här? Fuck Square Enix, ni är knasiga i bollen som fan nu men tur man kan lira era äldre lir.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

remake på FF9! kom igen!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kommer Direkt ner i nästa köp

Medlem

Kommer Direkt ner i nästa köp

Medlem

men vafan, släpp på xbox också!

Medlem
Skrivet av cinderella:

Länge sedan Final Fantasy var bra. Senast var FFVII, efter det är de bara mediokra.

Hör ofta detta från folk som har problem med att vidga sina vyer för att 7:an var det första FF dom spelade och blev förälskade i och därför kan dom inte se längre än så.

Skulle gilla en remake på 9:an eller 6:an personligen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte hur det tänker. Deras argument till att INTE göra en FF7 remake.. Sedan det här? Fuck Square Enix, ni är knasiga i bollen som fan nu men tur man kan lira era äldre lir.

är det inte för att FFVII består av en massa prerendered bakgrunder som måste göras om till 3D helt medans FFX inte har prerendered bakgrunder utan redan är i 3D? Det är vad jag tror iaf

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av cinderella:

Länge sedan Final Fantasy var bra. Senast var FFVII, efter det är de bara mediokra.

Hör ofta detta från folk som har problem med att vidga sina vyer för att 7:an var det första FF dom spelade och blev förälskade i och därför kan dom inte se längre än så.

Skulle gilla en remake på 9:an eller 6:an personligen.

Det händer och det kan både vara bra och dåligt. I mitt fall körde jag först FFVI o det är enligt mig det överlägset bästa FF av alla FF-spel. Jag har spelat FFI tom FFX.

Medlem

Tro inte det skulle bli lika bra på xbox som på ps3an. för ffx är ps2 bara så tro bara det kommer till ps3an.

Skrivet av DarkZide8:

men vafan, släpp på xbox också!

Medlem

Remake på FF6, FF7, FF9 och FF10, thanks. Tja, FF10 är tydligen redan igång så resten då! FF8 har jag inte spelat så kan inte riktigt uttala mig om det. :\ Glad att åtminstone FFX får en remake, hoppas den håller! Isåfall blir det ett köp.

Medlem
Medlem

Härligt, det FF jag spelat mest förutom 7 och 9

Hade faktiskt velat se en Chrono Cross remake helst dock från deras utbud eller Xenogears.


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

gnu
Medlem

Att dom fortsätter göra remakes på varenda jäkla del i serien ingen bryr sig om.

Medlem

längtar efter detta FFX var såååå najs

Skribent

Älskade det här spelet, min favorit efter 7an. Fastnade aldrig för 12an (gillade inte stridssystemet) och har inte provat 13 än för anar att det är mer av samma sak. Jag vill ha tillbaka stridssystemen från gamla JRPG, Wild Arms, Suikoden, FF7-X osv.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

remake på FF9! kom igen!

+1

Mysigare atmosfär och musik går inte att hitta i FF serien imo


signatur

Game long and prosper

Medlem

Inget intresse av detta spel. FF10 tog dom sämsta bitarna ur FF8 och byggde vidare på det. Och sedan kom FF13 som i sin tur tog det sämsta från FF10 och byggde vidare på det, åtminstone från vad jag läst och hört då jag inte brytt mig om att spela FF13 själv.

Men jag har FF1-FF12 och FF10 är det enda av dom som jag bara slutade spela då jag tyckte det var så trist och dumt, medan jag klarat alla andra. Nåja, kan ju inte riktigt klara FF11, men jag spelade det bra mycket mer än FF10 i alla fall!

Tyckte FF12 var en frisk fläkt in i FF-serien (även om Vaan var störig), synd att dom inte byggde vidare med det. Istället så var det Xenoblade Chronicles som gjorde det, ett JRPG med en stor utforskningsbar värld och riktigt bra är det!

Synd att en serie som denna gått så nedåt det senaste årtiondet. FF1-FF7 och FF9 var alla underbara, speciellt FF6 som är min favorit bland FF-spelen, även om jag gillar Suikodenserien mer. Dom senaste åren har det känts som att man får överge FF-serien i förmån till andra JRPGn istället, så som Lost Odyssey, Xenoblade Chronicles, Radiant Historia (ohyggligt bra spel, fick importeras från USA, men DS-spel är regionsfria) och kommande The Last Story.

Medlem

ja kan hålla med att de e ett av de bästa rollspelen till PS2an, mne långt ifrån de bästa av alla spel


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Medlem

Final Fantasy X är fortfarande det senaste Final Fantasy som släppts, allt därimellan fram tills nu har varit fillers och skräp enligt mig. Sen vad XIII-2 har att säga om det ska bli väldigt intressant.

Hur som helst, jag kommer absolut köpa X remaken. Dag ett.

Medlem

Ett av mina favoritspel på PS2. Detta kommer bli ett köp garanterat


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Har nog suttit och dreglat över det här ögonblicket sen de HD-portade FF9an. FFX är det första och bästa spel jag spelat, och är alltid värt att spelas om en eller två gånger till!

Medlem

Det första Final Fantasy jag spelade och fastnade verkligen för det, klarade det dock aldrig så kommer säkert köpa detta.

Medlem

De bästa FF var enligt mig ff6-ff9, med 8 som personlig favorit.

Det är dock orättvist, då jag tycker att själva temat på de flesta spel från 1-5 var riktigt bra, så får de liksom ingen chans mot de nyare spelen. Visst var en del bra (tänker mest på 4 och 5) men de känns ganska fattiga i dagsläget, vilket egentligen inte är deras fel

Skulle faktiskt vilja se en riktig remake av 5, skulle vara mysigt.. eller satt i samma värld/samma system åtminstone.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Inget intresse av detta spel. FF10 tog dom sämsta bitarna ur FF8 och byggde vidare på det. Och sedan kom FF13 som i sin tur tog det sämsta från FF10 och byggde vidare på det, åtminstone från vad jag läst och hört då jag inte brytt mig om att spela FF13 själv.

Men jag har FF1-FF12 och FF10 är det enda av dom som jag bara slutade spela då jag tyckte det var så trist och dumt, medan jag klarat alla andra. Nåja, kan ju inte riktigt klara FF11, men jag spelade det bra mycket mer än FF10 i alla fall!

Tyckte FF12 var en frisk fläkt in i FF-serien (även om Vaan var störig), synd att dom inte byggde vidare med det. Istället så var det Xenoblade Chronicles som gjorde det, ett JRPG med en stor utforskningsbar värld och riktigt bra är det!

Synd att en serie som denna gått så nedåt det senaste årtiondet. FF1-FF7 och FF9 var alla underbara, speciellt FF6 som är min favorit bland FF-spelen, även om jag gillar Suikodenserien mer. Dom senaste åren har det känts som att man får överge FF-serien i förmån till andra JRPGn istället, så som Lost Odyssey, Xenoblade Chronicles, Radiant Historia (ohyggligt bra spel, fick importeras från USA, men DS-spel är regionsfria) och kommande The Last Story.

Wow, det där var så spot on, +1 på det. Särskilt FF10 och FF12 biten, FF13 tyckte jag var okej, mest för att rösterna inte är lika fruktansvärt usla som i 10:an, blev som en halvkass serie man ville se slutet på till slut.

Medlem

Grymt!
Gillar verkligen FFX. Det har dessutom en av de sjukaste super-bossarna någonsin i ett rpg (samt massor av annan post-game content).

Medlem

Bästa FF spelet är utan tvekan VII men även VIII och IX ligger tätt inpå

12
Skriv svar