Sony kommenterar inte PS Vita-siffrorna

Robot
Sony kommenterar inte PS Vita-siffrorna

Playstation Vitas inledning i Japan har varit allt annat än övertygande. Sony lägger locket på och redan nu talas det om en prissänkning.

#sony, #nintendo, #super-mario-3d-land, #mario-kart-7, #monster-hunter-3g


Sony kommenterar inte PS Vita-siffrorna

Vad ska man ha en Vita till? I don't see the point.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Jag är klart intresserad av en Vita. Jag tillbringar mycket tid på vägarna så den hade passat mig perfekt. Det som håller tillbaka det är dock priset så det måste nog till en sänkning i klass med 3ds..

Medlem

Varför ska alltid Sony vara dyrast? Jo jag vet att deras grejer är kvalité men deras försäljning blir kraftigt lidande pga av deras dyra priser. Jag håller mig till min PSP slim ett tag till tror jag, spelar bara på den när jag reser.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

de får väll slänga in en sms och telefonfunktion =P

Medlem

Om jag var tvungen att välja, så hade jag helst velat ha ett Vita. Jag vill samtidigt ha ett 3DS, och med tanke på priserna på de två hade det tyvärr blivit ett 3DS. Vita är för dyrt just nu. Konsol, minnet(eller vad man kallar saken), spelen. Tillsammans blir det en stor summa pengar. För stor.

Medlem

Bärbara konsoler ska inte kosta mer än 2k.

Inaktiv

Klart att folk inte handlar när en Ps3:a kostar 1,5 tillsammans med tillbehör på elgiganten / mediamarkt idag. Inte fan går man hellre och köper en bärbar konsol för 3 k utan spel.

Dessa produkter kan inte utmana sig eftersom alla har smartphones och fungerar lika bra att spela där. Älskar GTA 3 till min HTC Sensation.

Medlem

En vita ska man spela spel som man inte får tag på någon annan stans är det så svårt att förstå? Vitan eller 3ds en är för dom som sätter spelandet i första rummet inte alls svårt att tänka sig att folk har olika intressen. Många hatar spel glöm aldrig det. Så försök att få ut det mesta å det besta ur spelen ni gillar det här året å försök att inte bli så irri på allt inom spel/konsoll/dator ni ogillar utan skit i det. Vitan är för mej mer värd en en 20000kr pc.....

Medlem

Ser inte heller poängen med att ha en Vita. Finns inte något direkt intressant med den, för mig är den inte värd mycket. Men det är klart, om Sony skulle ha fler lojala kunder som anser att Vita är värd mer än en PC för 20.000 kr så borde dom ju kunna hålla det höga priset uppe ett tag till.

Medlem

Problemet jag ser med vitan är att det troligen inte kommer komma så mycket kul till den. Lite som psp

Medlem

Som jag tidigare pekat ut så säljer inte hårdvaran utan bra spel att backa upp den.
Se på 3DSn och hur den sålde fram tills Mario kom och sa sitt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Får man inte typ en fräsch, begagnad 360 för samma pris ungefär? -.-'

Medlem

Hur många spel har släppts till Vita än då? Är t ex Uncharted ute än?

Och jag hoppas prissänkningen påverkar europareleasen.

Landar priset under 2000:- så köper jag en direkt, fast ser helst att 3G-varianten kommer under 2000:-... Önsketänkande?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Ja kabex i japan. Dom första psv spelen släpps här den 15feb på psn men jag vet inte men tror att dom släpps samtidigt i affärerna då?! Själv har jag redan allt annat jag vill ha men en mycket bättre psp=psv skulle sitta på sin platts

Medlem

Can PS Vita play all the PSP games from the PS Store?
None of Sony's official press releases address backward compatibility at all. There were plenty of rumors before the announcement, but the official statements have focused entirely on the Vita exclusive games and functions. Vita support in the Playstation Store hasn't been mentioned at all either, because it isn't finalized yet. The Vita will certainly have compatibility with some PSP compatible games, including PS1 Classics and Minis. It will probably be compatible with most, if not all, PSP games as well. The fact that Sony hasn't announced anything about backward compatibility doesn't mean that the Vita won't be backward compatible. Just the opposite in fact. If the Vita wasn't designed to be backward compatible, Sony would know that already, and there would be no reason not to include that information in the announcements. It has a significant effect on the life-cycle of the PSP, which Sony would want to announce as soon as possible before that platform lost any more momentum. Also, the fact that Sony discontinued the PSP Go in Japan and Europe suggests that the Vita will be a viable replacement for that device. Clearly the Vita has PSP backward compatibility, as indicated by the FAQ in the knowledge base; but Sony probably is still testing the final hardware to determine how backward compatible the Vita actually is. Sony hasn't guaranteed that every single PSP game in the Playstation Store will run flawlessly on the Vita; and that won't be the case, as the Vita runs PSP software via an emulator, and those are never perfectly compatible with the real hardware. Based on Sony's experience with the PSP Go, it would not want to over-promise or under-deliver in this area. There will be more announcements in the next few months about Vita backward compatibility. You will just have to wait until then.

1
Skriv svar