Plötsligt händer det

Redaktör
Ponny
Plötsligt händer det

Först nu, efter ett halvår med min lilla Iphone med sina stora, flottiga fingeravtryck börjar jag hitta till spelen som får mig att stanna längre än fem minuter. Däremot väntar jag fortfarande på det där spelet, det som naglar mig fast i tiotals timmar. Min DS är alltjämt nummer ett på den fronten, men den smarta luren har åtminstone blivit mer än en direktlänk till pizzerian.

Tower defense-genren är typisk för Ios och just ett sådant har fått mitt intresse den senaste tiden. Anomaly Warzone Earth har visserligen en papperstunn intrig och är en sådan där brun postapokalyps, men man blir hooked. Istället för "tornen" spelar du som fienden, som måste ta sig genom en riktigt utmanande kampanj med varierande mål för varje karta. Kanske inte alltid dramatiska skillnader, men såpass att mitt intresse hålls vid liv. Typ tre flottiga Iphones. Gott så.

Vilka Iphone-spel tycker ni är oumbärliga? Tips me! Och det får gärna vara exklusiva titlar snarare än pekportningar.

[ia=486760; large]
Brunt och skitroligt.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Titel

Chrono trigger är myskärlek som jag nu för första gången upplever, men det är ju en port som bekant. En annn port, som funkar tokbra är Scribblenauts Remix som jag köpte för 7 kronor. Sjukt värt och bra genomfört.


signatur

Videomupp

Medlem

Tyckte inte riktigt om Anomaly Warzone Earth, gillar det klassiska tower defense stuket bättre.

Ett av de bästa till iOS är fortfarande ett av de första, geoDefense.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Scribblenauts Remix vill jag testa! Innehåller ju lite exklusiva grajer också har jag för mig.

geoDefense? *kollar upp* Det såg stiligt ut! *skriver upp*


signatur

En Bamseponny av folket

MFZ
Medlem

scribblenauts är väl en kul idé, men rent spelmässigt så ska man ju eg bara sitta och skriva rätt ord.
det känns rätt tråkigt efter ett tag då spelets rätta potential inte infinner sig.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Flakmonkey

Du får la spana in mina iPad-recensioner men det jag skulle rekommendera först är Superbrothers: Sword & Sworcery. Tror det skulle passa dig hur bra som helst.

Har inga rekommendationer, Ty jag är inte kopplad till den stora vettlösa imaskinen. Vi är en liten grupp som ställer oss emot detta digitala monster som slukar våra sinnen och får oss att tro på vår egna vilja i detta sociala samhörighets tvång.

"If you take the iPhone, you'll wake up remembering nothing, you'll go back to your boring mundane life.
But. If you take the Book, We'll show you a world you didnt think possible."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Nosnos = Det ska jag kolla (recensioner!) och det ska jag också kolla (Superbrothers: Sword & Sworcery!).

Monsieur Traveller = Förutom länken till pizzerian och några obskyra vänner är jag inte social med min Iphone. Och e-böcker – never! Men spel är kul och spel är jag.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar