Shenmue City släcks ner

Robot
Shenmue City släcks ner

Sociala Shenmue var kanske inte vad fansen ville ha men livnärde åtminstone drömmen om Shenmue III. Men inte längre – Shenmue City stängs ner.

#shenmue-ii, #sega


Medlem
Shenmue City släcks ner

För dyrt att göra en 3a om det ska försöka revolutionera som de gamla spelen samtidigt som få utgivare skulle våga satsa sina pengar på det. Sad but true.

Medlem

Tja sega är ju både utvecklare och utgivare så inga problem på det viset förutom att de själva lär aldrig satsa på att få ett slut på spelvärdens värsta cliffhanger.

Medlem
Redaktör
Ponny

I'm a believer! (Tror jag)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ett spel som lämnat ett sådant avtryck att det fortfarande tisslas och tasslas om det. Säkerligen flera år till, uppföljare eller inte. Tror knappast de kommer att överge det hela så lätt så jag är en beliver.

Knappast är jag tvärsäker men visst, jag tror absolut det finns en chans att få se en fortsättning.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Men det visste man väl lite för det mobil spelet blev ju inget vidare vad jag förstod. Tror inte dom lägger ner planen på att släppa en uppföljare. För stort helt enkelt.

Medlem

Ja men spelet är ju under utveckling. Staden har ju inget med spelet o göra förutom namnet då. Så nu är det officiellt på FZ oxå.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Ja men spelet är ju under utveckling. Staden har ju inget med spelet o göra förutom namnet då. Så nu är det officiellt på FZ oxå.

Så Shenmue 3 är under utveckling???

Medlem

Ja, läste det någonstans. Fast det kanske bara är att de gör om 1:an till Xboxen eller så e´ja´helt ute o seglar


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Hoppas Yu tar och sätter igång arbetet med 3an snart. Stilen som serien använder sig av ser man typ inte i moderna spel så jag tror att en hel del gamers utöver alla fans skulle pröva på Shenmue 3 för omväxlingens skull...hur många skurkar kan man skjuta i fps innan man blir trött?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag vill ha ett Shenmue 3 i samma grafiska stil och på samma tekniska nivå som föregångarna.
Något annat skulle bara se ojämnt ut när man knyter ihop historian.

Jag är väldigt ambivalent till ett ev. Shenmue III. OM det någonsin skulle komma (vilket är osannolikt) så skulle det garanterat bli i någon nedstrippad budgetvariant till spel som knappast skulle tåla att jämföras med de makalösa storproduktioner som ettan och tvåan var. Samtidigt vore det ju grymt kul att få åtminstone någon form av avslut på historien, för slutet i tvåan gjorde ju att man bara tigger om mer.

Medlem

Kul att se iaf att man inte är ensam om att sakna denna serien

1
Skriv svar