350 000 spelare samtidigt i Old Republic

Robot
350 000 spelare samtidigt i Old Republic

Trångt om utrymme på en Star Wars-servern nära dig? Det har sin förklaring.

#star-wars-the-old-republic, #world-of-warcraft, #bioware


350 000 spelare samtidigt i Old Republic

Nu har de ju fått in massor av pengar, det är "väl" bara att fyra igång lite fler servrar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nu har de ju fått in massor av pengar, det är "väl" bara att fyra igång lite fler servrar?

Det kan de, men risken är att de blir tomma efter ett tag.

Medlem

Förlåt att jag inte förstår "350 000 spelare kan ha varit inne på servrarna samtidigt"
Är det på en server, eller totalt på alla serverna? hehe


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Redaktör

Det var väl bara vissa servrar som var fulla, och det fanns plats på andra?


signatur
Redaktör
Skrivet av Dajnamajt:

Förlåt att jag inte förstår "350 000 spelare kan ha varit inne på servrarna samtidigt"
Är det på en server, eller totalt på alla serverna? hehe

ServrarNA - alla.


signatur
Medlem

Lite sugen är man att testa...men väntar nog ett tag, tills Bioware fixat serverbalansen, patchat det lite och slängt in en free trial-period (standard förfarande när det gäller mmo`s nuförtiden...tråkigt nog).

...Eller tills GW2 kommer


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Chill, inte sett en kö på flera dagar nu.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Nu har de ju fått in massor av pengar, det är "väl" bara att fyra igång lite fler servrar?

Det kan de, men risken är att de blir tomma efter ett tag.

Och den risken är nog stor. Men de BORDE kunna erbjuda fri server-transfer då. De behöver inte ta ut 20 euro (som vissa andra) för att flytta ett gäng 1:or och 0:or i en förhållandevis enkel dataöverföring. De kanske t.o.m skulle tjäna på det, eftersom mindre spelare skulle sluta pga trångt på servrarna

Medlem

Då kan de använda pengarna till att göra fler pvp-banor!

Medlem

Snart är nästan alla servrarna på LOW när folket ledsnar på spelets spelstil..

Medlem

Saftnisse du har så fel:O


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

SWTOR är P2P/F2P inom ett år.

Inaktiv

En KotOR bild... istället för TOR - missvisande!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Fisse:

SWTOR är P2P/F2P inom ett år.

Nja, dom säger själva att dom behöver 500 000 som spelar (betalar varje månad) för att gå plus och om ett år tror jag dom har mycket mera än så.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tpiom:

En KotOR bild... istället för TOR - missvisande!

Vilken bild..?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Härligt att höra, personligen älskar jag spelet. Att WoW äntligen har fått en duglig konkurrent är ju bara bra för oss konsumenter! Blir ett intressant spelår 2012!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Tpiom:

En KotOR bild... istället för TOR - missvisande!

Nej, bilden är från trailern till TOR och visar striden mellan en Jedi master och en Sith Lord när Jedi-templet på Coruscant anfalls.

Du tänker på KotOR omslagsbilden som är väldigt lik, men inte riktigt likadan.

Inaktiv
Skrivet av jettemakaron:
Skrivet av Fisse:

SWTOR är P2P/F2P inom ett år.

Nja, dom säger själva att dom behöver 500 000 som spelar (betalar varje månad) för att gå plus och om ett år tror jag dom har mycket mera än så.

Jag är rätt övertygad att dom har 500 000 som betalar varje månad redan nästa månad.

Inaktiv

Jag är fortfarande lite grinig över att vi inte fick ett KOTOR3... SWTOR är väl lite småkul, men absolut inget KOTOR3.

Medlem

Hej WOW-Fanboy!

Vad tråkigt att du får lov att börja om på en ny character i ett annat spel, nämen.. tyckte du att spelet var roligt och underhållande också? Det var som tusan!

Gillar hur folk kommenterar att spelet kommer att dö ut eller bli F2P.
Det har EXAKT samma spelvärde om inte MER, som world of warcraft så varför skulle det bli F2P?

Och det har nyss blivit releasat och folk älskar det! Jag spelade wow på releasedagen och blev inte så imponerad, spelade lite sporadiskt under första åren.

Denna juvel, kommer jag att ha subscription rullande for a loooong looong time.
May the force be with you.
Trooper Vanguard

Medlem
Skrivet av Hannu:

Chill, inte sett en kö på flera dagar nu.

Frostclaw som är en av de mer tätbefolkade servrarna kan fortfarande få kö under kvällarna. Fast det handlar bara om 5-15 minuter vilket är en klar förbättring mot 2 timmars köerna vid launch


signatur

Game long and prosper

Medlem

350 000.... schysst Jedi mind trick.

Medlem

350k spelare, dleat på 212 sevrar betyder att det fanns 1600 spelare per server om det var utdela gämnt samt lika på US / EU sidan.

Dvs fruktansvärt få spelare per server. i bästa fall t.ex. om dessa 350k vart i EU med sina 90 servrar eller vad det nu var så hade det varit 3,9k spelare per server, fortfarande ganska få.

Så ja finns nog ganska så stor anledning att vara orolig för öken servrar.

Medlem

Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, speciellt den där Colin Sebastian.

350k spelare, på peak Amerikanskt tid är inte speciellt bra. Det var sämre än RIFT hade under deras första veckor.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Jag förstår inte riktigt hur folk resonerar, speciellt den där Colin Sebastian.

350k spelare, på peak Amerikanskt tid är inte speciellt bra. Det var sämre än RIFT hade under deras första veckor.

Ok, enligt dom själva så hade Rift den första månaden 41,6 miljoner spelade timmar.

swtor hade 60 miljoner spelade timmar efter första veckan (2 om man räknar med early access).

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det var väl bara vissa servrar som var fulla, och det fanns plats på andra?

Svar ja, det finns gott om plats och det finns ingen anledning att sätta in fler servrar just nu.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

350k spelare, dleat på 212 sevrar betyder att det fanns 1600 spelare per server om det var utdela gämnt samt lika på US / EU sidan.

Dvs fruktansvärt få spelare per server. i bästa fall t.ex. om dessa 350k vart i EU med sina 90 servrar eller vad det nu var så hade det varit 3,9k spelare per server, fortfarande ganska få.

Så ja finns nog ganska så stor anledning att vara orolig för öken servrar.

Få? Vad fan lever folk i för värld där 1600 eller 3900 är "få"... zzz. Och nu är det inte ens så att det är jämnt fördelat. Många servrar är fortfande ganska glest befolkade och andra är knögfulla.

"I blahblah så hade de 20.000 spelare per server"... nej, inte ens nästan. Inte i ett themepark-MMO iaf. EVE är det stora undantaget. Men de är också server-kungar i MMO-världen

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av MugiMugi:

350k spelare, dleat på 212 sevrar betyder att det fanns 1600 spelare per server om det var utdela gämnt samt lika på US / EU sidan.

Dvs fruktansvärt få spelare per server. i bästa fall t.ex. om dessa 350k vart i EU med sina 90 servrar eller vad det nu var så hade det varit 3,9k spelare per server, fortfarande ganska få.

Så ja finns nog ganska så stor anledning att vara orolig för öken servrar.

Få? Vad fan lever folk i för värld där 1600 eller 3900 är "få"... zzz. Och nu är det inte ens så att det är jämnt fördelat. Många servrar är fortfande ganska glest befolkade och andra är knögfulla.

"I blahblah så hade de 20.000 spelare per server"... nej, inte ens nästan. Inte i ett themepark-MMO iaf. EVE är det stora undantaget. Men de är också server-kungar i MMO-världen

2000 spelare är få per server ja, ganska normalt med mellan 4000-6000 spelare.

och nej, jag snackar inte EVE här.

Samt inte nog med det, servern jag spelar på är en High server, jag har än så länge aldrig sett mer en 40 spelar i samma zone. Samt hitta partyn för instanser är oftast ett riktigt helvette också.

Medlem

Ett singleplayer-spel med mmo-kostnad, där du kan bli bannad i stort sätt för vadsomhelst.

-Smyga sig in i höglevelzoner (som låglevel) för att utforska: Ban
-"Spela" på AH: Ban
-Ha bankalts: Ban
-Svära på skämt åt en polare genom en privat tell (Bioware avlyssnar alltså era /tells): Ban

Bara några exempel på vad jag sett folk bli bannade för hittintills. Bioware har verkligen gjort en häftig grej där man dessutom inte kan stänga ned sin subscription om man blir bannad, eftersom man inte kommer åt sin account-sida.

Thumbs up Bioware! Snart går ni i graven likt Titanic, och jag gråter inte en skvätt över det

12
Skriv svar