2.1 Datorhögtalare till TVn?

Medlem
2.1 Datorhögtalare till TVn?

Hallå och gott nytt år på er allesammans! Spelåret har varit fantastiskt och vi hoppas såklart på ett minst lika bra nästa år! Men nu ska jag fråga något som faktiskt inte rör spel alls!

Det är så att jag är på jakt efter 2.1 högtalare till min TV, jag har tidigare suttit på ett 5.1 system, men efter flytten är det tyvärr inte längre möjligt. Men efter flera dagars googlande och besök på diverse elektronikkedjor så hittar jag inte riktigt något som låter riiiktigt bra och vad jag är ute efter. Men så var jag på besök hos en polare för ett par dagar sen som hade detta system. Fantastiskt bra ljud i film och spel, ett ljud som jag inte hittat i några andra högtalare i affärerna jag besökt. Framförallt basen var enormt bra i jämförelse med Philips och Panasonics "skräpsystem", det var ungefär så det kändes efter att ha hört dessa. Viktigt att nämna är att jag ska använda dessa till främst film och en del spelande, men inte särskilt mycket musik.

Så då började jag fundera på att köra på ett sådant system till TVn istället, men då jag inte vet helt säkert på konsekvenser av det så vänder jag mig hit och hoppas att det finns folk som har bättre koll än mig inom ämnet! Vad går jag miste om, jämfört med ett "riktigt" biosystem? Finns det konsekvenser? Tappar jag något ljud? Finns det något bättre alternativ? - Ge mig allt ni kan tänkas komma på som jag bör tänka på innan jag klickar på köpknappen hos Inet!

Finns det bättre alternativ så är givetvis dessa även välkomna! Jag hade tänkt mig en prislapp på 2-3,5, absolut max 4000kr.

Oerhört tacksam för tips och råd. Återigen, gott nytt år kära FZare!

Medlem

Om du inte tänkt använda det till musik så blir det faktiskt genast mycket lättare. Har du separat blu-ray spelare?


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Om du inte tänkt använda det till musik så blir det faktiskt genast mycket lättare. Har du separat blu-ray spelare?

Det har jag, jag kör med mitt PS3 där, så det är biffat

Medlem

Då tror jag att systemet du tittat (lyssnat) på passar dig perfekt. Speciellt om du själv gillar ljudet.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Dolby och DTS och allt vad det heter är något jag missar om jag förstått saken rätt. Är detta något jag kommer sakna?

Medlem

De två är huvudsakligen surroundformat, vilket inte spelar roll i stereo.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

De två är huvudsakligen surroundformat, vilket inte spelar roll i stereo.

Då har du svarat på alla de frågor jag funderat över! Stort tack och massa kudos till Seybsnilksz!

Beställning sker imorgon om ingen hinner ropa stopp!

Medlem

Kul att få hjälpa till Hoppas du blir nöjd!


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Stopp! Köp 4 sådana system, så får du 8.4 ljud :crazy:

Nej, men det ser jättebra ut!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Stopp! Köp 4 sådana system, så får du 8.4 ljud :crazy:

Nej, men det ser jättebra ut!

"Ser" bra ut? Nej, det "låter" bra!


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:
Skrivet av 73mpl4R:

Stopp! Köp 4 sådana system, så får du 8.4 ljud :crazy:

Nej, men det ser jättebra ut!

"Ser" bra ut? Nej, det "låter" bra!

Det vet jag inte! Men systemet ser bra ut

1
Skriv svar