12 miljoner Nintendo-enheter sålda i USA 2011

Robot
12 miljoner Nintendo-enheter sålda i USA 2011

3DS står för en tredjedel av försäljningen på den nordamerikanska marknaden och den säljer snabbare än Wii gjorde vid debuten.

#nintendo, #super-mario-3d-land, #mario-kart-7, #the-legend-of-zelda-skyward-sword, #mario-kart-wii, #new-super-mario-bros, #bergsala


Medlem
12 miljoner Nintendo-enheter sålda i USA 2011

Intressant ska det bli, att se hur PSVita säljer. Känns på något sätt som att marknaden borde vara mättad med alla iPhones etc...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Personligen fattar jag inte hur Iphone och Android kan vara ett alternativ för "gamers". Är nästan arg på de spel jag har försökt köpa. Det enda jag gillat och som fungerat på min Galaxy S2 är Uniwar. Allt annat är undermåligt och GTA3 tar för mycket RAM för att starta... En riktig konsol slår fortfarande hårdast!

Medlem

"Nintendo säger att 3DS säljer snabbare under sina första nio månader än vad Wii gjorde."

Om Wii inte hade varit slutsåld och svår att få tag på så hade det nog varit annorlunda med den saken.

Medlem

Fattar inte att folk fortfarande köper WII. Finns knappt några nya spel till det i år.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Vilken kris 3ds är i.....-__-

Medlem
Skrivet av MacNille:

Fattar inte att folk fortfarande köper WII. Finns knappt några nya spel till det i år.

Men nya spelare som inte har haft Wii innan kanske vill spela de gamla spelen. Det tillkommer nya spelare hela tiden, och Wii är så billig nu att den är passande att börja med.

Nintendo fasar nog ut konsolen ganska snabbt mot hösten. Frågan är hur det går. Wii U blir mycket dyrare så den kommer att få konkurrera mycket mot Wii (som PS3 mot PS2 och 3DS mot DS). Och ska man lägga lite mer pengar på en konsol så lär 360 och PS3 fortfarande vara billigareän och ha bredare spelutbud än Wii U.

Nintendo får väl övertyga hardcorespelare på E3 om Wii U:s förträfflighet. Hur de ska få med sig barnfamiljerna och casualspelarna återstår att se. Men de lyckas nog genom något nytt mariospel som alla kidsen tjatar om.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Vilken kris 3ds är i.....-__-

Ja det ser riktigt mörkt ut nu, man trodde ju inte att det kunde bli mycket värre i våras och somras men det här...

Medlem

Hur vet ni hur många som säljs 2012 när året bara varat i tre dagar hitills?


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Hur vet ni hur många som säljs 2012 när året bara varat i tre dagar hitills?

För att vara lika frågsam:
2012 döööhghhgh, nytt år så bytelibyt bums!

Medlem

Stod ju att det är 12 miljoner enheter sålda i USA 2012 bara. Det är helt sjukt att sälja så mycket på 3 dagar. Fortsätter de hålla det snittet kommer de sälja 1,4 miljarder enheter innan årets slut. Härligt att det går bra för Nintendo!

Medlem

Min polare tackar alla som väntade på att köpa en 3ds för alla gba å nes spelen han fick+ han fick 3ds i precent med av sin dåvarande flickvän. Själv köpte jag wiin när den kom men lesnade efter 3år tror jag det var. Nu måste dom komma med något ricktigt bra spel för att vinna tillbaka mej som tex: Zelda (wind waker stuk) eller Mariokart (double dash stuk).

Medlem
Skrivet av Mysticum:

Stod ju att det är 12 miljoner enheter sålda i USA 2012 bara. Det är helt sjukt att sälja så mycket på 3 dagar. Fortsätter de hålla det snittet kommer de sälja 1,4 miljarder enheter innan årets slut. Härligt att det går bra för Nintendo!

ROTFL ROTFL ROTFL

1
Skriv svar