Analytiker: GTA V kommer sälja mer än nästa Call of Duty

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag hoppas GTA V blir större. Inte för att jag hyser agg mot CoD, utan för att jag tror och hoppas att GTA V kan komma att vara en revolutionär uppföljare snarare än ett-spel-om-året-uppföljare. Det vore fint och bra om något sådant premierades.

Har du sett något vi inte sett? För känslan jag fick av trailern var det inget annat än ett GTA 4 i Los Angeles! Blir det mer Sims får de inte mina pengar, vill ha Kill Frenzy och allt det galna som gjorde de äldre spelen kul!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

gta 4 epic, gta5 blir nog bättre!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Får man hoppas iaf , CoD är ett skämt till spel ( imo ) .

Medlem

Jag vet inte vilket som är mera självklart, att Gta5 kommer att vara och lyckas bättre än årets CoD eller det faktum att det kommer att komma ännu ett nytt CoD spel i år...

Rockstar vet hur man gör bra spel med kvalite, det ända jag önskar är att de låter man göra sin egen multiplayer karaktär igen som i Gta4 och inte använder samma system i RDR som ja tror även kommer att vara i Max Payne 3.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

njaa, tror nog att nästa cod kmr sälja bättre i slutändan. Den yngre publiken som är rätt så stor i COD-communtityn har inte spelet GTA-spelen.

Är det redan dags att börja jämföra snoppar? Vem bryr sig vilket som säljer mest? Är det viktigt, om ja, för vem?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DraxXus:

Behöver inte vara någon expert för att räkna ut att GTA V kommer knäcka COD,
Kan man räkna ut med röven och en krita.

Var inte så säker på det. Jag älskar GTA-serien, det är en av de bästa spelserierna som finns ! Men CoDs försäljningssiffror är det inte många som kan mäta sig med alltså, kanske inte ens Rockstar, vi får helt enkelt se. Spekulera går, men det är absolut ingenting vi kan räkna ut.

Inaktiv

GTA IV slog ju Modern Warfare när det gäller försäljningsrekord på sin tid. Sen slog MW2 det nåt år senare. Man behöver inte vara analytiker för att kunna gissa att det har god chans att slå kommande MW igen, speciellt om MW3 inte ökat försäljningen speciellt mycket jämfört med tidigare spel (nu när det finns lite mer konkurrens på shooter-marknaden).

För GTA IV: "As of September 2011, the game had sold over 22 million copies"

Medlem
Skrivet av Mistarfajlip:
Skrivet av pierreB:
Skrivet av Hurin:

Blev så vansinnigt trött på förra spelet (GTA) och på den fruktansvärda pc-portningen att jag kommer aldrig mer beblanda mig med Rockstar! Hur en pc-synvinkel = skitbolag! Håller på Diablo som årets släpp!

Hur kan man bli "trött" på det när GTA3 och framåt helt klart har varit anpassade till att sitta själv eller ett par stycken, dricka öl och leka tjuv och polis vid tvn snarare än att sitta och bedömma AA upplösning, FPS framför datorn.

Ni konsolspelare måste ju vara alkoholister vid det här laget, så mycket öl som ni dricker när ni spelar. Om du dessutom tror att en PC inte kan leverera spelupplevelse utan bara tummar på upplösning eller AA (upplösning och AA är olika saker, vet inte om du bara glömde ett komma eller om du inte visste) så har du grovt fel. Det blir snarare en mer intim upplevelse med den direkta kontrollen man har och det faktum att du sitter så pass nära en relativt liten skärm. Inlevelsen är ganska fet! Du borde testa någon gång

Är pc-spelare med normala krav på att ett spel ska vara "spelbart"!! överhuvudtaget! det var inte GTA, och absolut inte Rockstars senaste portning, L.a Noire. Vidhåller min åsikt, ur en pc-synvinkel = skitbolag!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

GTA är så mycket bättre än CoD - Om det görs rätt. GTA 4 var en totalt misslyckad release. För det första det faktum att rocktard fokuserade på konsol när GTA utan minsta tvivel gör sig bäst på pc (grafiken, modscenen etc. Citera inte mig med något meningslöst konsolprat för det är inte försvarbart.) och för det andra den mängd DRM som Gta 4 till pc hade, åtminstone vid release; GFWL, SecuRom, RGSC ETC. Sedan var Gta 4 så oerhört dåligt optimerat, flöt inte på bra på high-end datorer heller.

NÄR det väl fungerade så var det dock ett grymt spel, och jag har höga förväntningar inför Gta V, hoppas bara de gör denna release bättre dock .

Medlem

GTA är så mycket bättre än CoD - Om det görs rätt. GTA 4 var en totalt misslyckad release. För det första det faktum att rocktard fokuserade på konsol när GTA utan minsta tvivel gör sig bäst på pc (grafiken, modscenen etc. Citera inte mig med något meningslöst konsolprat för det är inte försvarbart.) och för det andra den mängd DRM som Gta 4 till pc hade, åtminstone vid release; GFWL, SecuRom, RGSC ETC. Sedan var Gta 4 så oerhört dåligt optimerat, flöt inte på bra på high-end datorer heller.

NÄR det väl fungerade så var det dock ett grymt spel, och jag har höga förväntningar inför Gta V, hoppas bara de gör denna release bättre dock .

Medlem

GTA är så mycket bättre än CoD - Om det görs rätt. GTA 4 var en totalt misslyckad release. För det första det faktum att rocktard fokuserade på konsol när GTA utan minsta tvivel gör sig bäst på pc (grafiken, modscenen etc. Citera inte mig med något meningslöst konsolprat för det är inte försvarbart.) och för det andra den mängd DRM som Gta 4 till pc hade, åtminstone vid release; GFWL, SecuRom, RGSC ETC. Sedan var Gta 4 så oerhört dåligt optimerat, flöt inte på bra på high-end datorer heller.

NÄR det väl fungerade så var det dock ett grymt spel, och jag har höga förväntningar inför Gta V, hoppas bara de gör denna release bättre dock .

Medlem

Jag skulle väl inte ens vilja jämföra spelen eftersom dom är så löjligt långt ifrån varandra gameplaymässigt.

GTA är ett roligt sandbox spel i mitt tycke, visst fyran hade sina problem. Men ja, det är väl lite standard nuförtiden.

CoD spelen är riktigt roligt när man vill ha en snabb SHOOTER. Ja, jag spelar MW3, men jag spelar även Battlefield och diverse RPG spel - Så innan "fanboy"-flamandet börjar så vet ni hur det ligger till för min del.

Men oavsett, så tror jag inte att GTA kommer att sälja mer än årets kommande Call of Duty, med anledning av att CoD är ju ett inkört varumärke (som sagt, 1 släpp om året.) Medans senaste GTA kom för ett par år sedan.

Sedan har man ju marknadsföringen, jag kan inte minnas att GTA har fått lika mycket utrymme som CoD med reklamplatser och liknande. Visst, det har ju funnits - Men CoD har ju haft löjliga mängder.

Men ärligt talat, vem bryr sig vilket spel som säljer mest? Gillar ni det ena eller det andra? Eller båda? Lägg pengarna på det NI vill spela


signatur
12
Skriv svar