Bastion – en oväntad framgångssaga?

Robot
Bastion – en oväntad framgångssaga?

Action-rollspelet Bastion har nått en viktig milstolpe i och med 500 000 sålda ex och detta kanske bara är början.

#bastion, #supergiant-games


Medlem
Bastion – en oväntad framgångssaga?

Riktigt bra spel - och billigt också!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helt klart välförtjänt! Ett av de bättre spelen jag spelat i år, definitivt!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Ponny

Helt rätt! Jag sträckspelade Bastion i somras. En väldisponerad sommardag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Xeran:

Helt klart välförtjänt! Ett av de bättre spelen jag spelat i år, definitivt!

Jag har tyvärr inte hunnit spela det ännu i år, men jag håller med om att det är bra

Medlem

Jag har inte spelat färdigt det än, men berättar rösten och musiken är kanon.

Medlem
Medlem

En milstolpe för berättarteknik i spel. Fantastiskt uppslukande.

Medlem

När jag först såg detta på årets E3 så vart jag väldigt intresserad. Gillade den grafiska stilen, gillade "The narrator" och blev grymt förvånad över att se gamle Gamespot recensenten/editorn Greg Kasavin skolat om till att utveckla spel. Efter att ha kollat ett par recensioner var jag säker på att det här spelet skulle jag ha, köpte det således på Steam rean och jag tror inte jag kommer ångra mig=).

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Xeran:

Helt klart välförtjänt! Ett av de bättre spelen jag spelat i år, definitivt!

Jag har tyvärr inte hunnit spela det ännu i år, men jag håller med om att det är bra

Men va fan, det är ju 2012 nu ja. Helvete också


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Ish
Medlem

Jag klarade av Torchlight, jag pallade även Trine 2, men detta ser För manga ut..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Härlig bandesign. Härlig musik. För upprepande spelmekanik.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det har nog mycket att göra med att TotalBiscuit tyckte att det var årets bästa spel samt påtalade att det reades ut på Steam.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Det har nog mycket att göra med att TotalBiscuit tyckte att det var årets bästa spel samt påtalade att det reades ut på Steam.

Köpte själv en del spel tack vare honom, han verkar ha nästan samma smak som mig själv och sedan kan jag bara hålla med om att Deus Ex nog är det bästa spelet som gjorts trots att jag nog inte spelat mer än hälften av det.

Medlem

Bästa spelet i år!

Medlem

Skulle köpt detta spelet på steam rean Varför köpte jag Garrys Mod och Just Cause 2, de var ju tråkiga men billiga.

Medlem

Ungefär som med Recettear, härligt spel men spelmekaniken är repetetiv.
Hjälp, nu kommer Sebastian att ge mig en virtuell blåtira.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag älskar sättet som spelet berättas för spelaren i realtid. Ibland blir det så att man hajar till ibland, ungefär som att jaha, gjorde jag det där nyss. En riktig guldklimp är vad det är

Medlem

Alla som säger att Skyrim var GOTY 2011 kan slänga sig i väggen! Bastion är ett så sjukt underbart spel som absolut ALLA måste spela. Den som säger att grafiken ser för "manga" ut säger det bara för att få en ursäkt till att inte spela detta mörka berättelsedrivna mästerverk. Även om det kanske inte ser ut som ett mörkt spel så har storyn några ofantligt mörka bitar och vid flera tillfällen kröp det en tår ned för kinden.

Sen att det finns flera väldigt smidiga och innovativa system i spelet är ju bara ett plus. Svårighetsgrader är inte easy, medium och hard, man bestämmer själv i spelet vilken svårighetsgrad man vill ha genom att "prisa gudarna", eller helt enkelt göra dem förbannade. Sen berättandet gör det hela en så otrolig upplevelse då berättaren har en underbar röst och är sjuk på att röstskådespela.

KÖP GOD DAMNIT KÖP

Medlem

Vad bra att det går bra för dem. Underbart spel. Om ni inte spelat det, köp det och spela det NU.

Medlem

Trevligt trevligt.

Inaktiv

Bastion finns på min lista av spel som jag ska ta mig igenom i år. Ser fram emot att få tid över till spelet.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Alla som säger att Skyrim var GOTY 2011 kan slänga sig i väggen! Bastion är ett så sjukt underbart spel som absolut ALLA måste spela. Den som säger att grafiken ser för "manga" ut säger det bara för att få en ursäkt till att inte spela detta mörka berättelsedrivna mästerverk. Även om det kanske inte ser ut som ett mörkt spel så har storyn några ofantligt mörka bitar och vid flera tillfällen kröp det en tår ned för kinden.

Sen att det finns flera väldigt smidiga och innovativa system i spelet är ju bara ett plus. Svårighetsgrader är inte easy, medium och hard, man bestämmer själv i spelet vilken svårighetsgrad man vill ha genom att "prisa gudarna", eller helt enkelt göra dem förbannade. Sen berättandet gör det hela en så otrolig upplevelse då berättaren har en underbar röst och är sjuk på att röstskådespela.

KÖP GOD DAMNIT KÖP

Jag gör själv berättarrösten när jag spelar Skyrim. Då får jag det bästa från båda världar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Daerken:

Sen berättandet gör det hela en så otrolig upplevelse då berättaren har en underbar röst och är sjuk på att röstskådespela.

KÖP GOD DAMNIT KÖP

Såg en intervju där Greg pratar en del om den som gör rösten, han vill dock inte avslöja vem det är. Från det lilla jag sett från spelet tycker jag han passar som handen i handsken till det här spelet, själva berättandet var anledningen till att jag själv fattade intresse för det här spelet (samt att jag gillar "retro" stilen).

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ungefär som med Recettear, härligt spel men spelmekaniken är repetetiv.
Hjälp, nu kommer Sebastian att ge mig en virtuell blåtira.

Haha, fast spelmomenten i Recettear ÄR ju i grunden hyfsat repetiva. Jag ser dock inte det som ett problem, så länge som det är roligt och man inte tröttnar. Och Recettear, ja jösses, jag har fortfarande inte spelat något som toppat Recettear i ren spelglädje fastän det släppts en hel ocean av bra titlar i år.

Skrivet av Tybalt:

Ungefär som med Recettear, härligt spel men spelmekaniken är repetetiv.
Hjälp, nu kommer Sebastian att ge mig en virtuell blåtira.

Haha, fast spelmomenten i Recettear ÄR ju i grunden hyfsat repetiva. Jag ser dock inte det som ett problem, så länge som det är roligt och man inte tröttnar. Och Recettear, ja jösses, jag har fortfarande inte spelat något som toppat Recettear i ren spelglädje fastän det släppts en hel ocean av bra titlar i år.

Skrivet av Tybalt:

Ungefär som med Recettear, härligt spel men spelmekaniken är repetetiv.
Hjälp, nu kommer Sebastian att ge mig en virtuell blåtira.

Haha, fast spelmomenten i Recettear ÄR ju i grunden hyfsat repetiva. Jag ser dock inte det som ett problem, så länge som det är roligt och man inte tröttnar. Och Recettear, ja jösses, jag har fortfarande inte spelat något som toppat Recettear i ren spelglädje fastän det släppts en hel ocean av bra titlar i år.

1
Skriv svar