Fallout-rättstvisten är över

Robot
Fallout-rättstvisten är över

Bethesda och Interplay har under flera år kämpat för vissa rättigheter gällande Fallout-varumärket. Nu är kampen över och vi väntar oss detaljer inom kort.

#bethesda-softworks, #interplay-entertainment, #fallout-online, #project-v13


Medlem
Fallout-rättstvisten är över

Tänk om de båda företagen istället var vänner och lade ner alla dessa pengar på Fallout Online. Det bästa av två bra världar och bättre investeringar.
One love my brother! (?)

Medlem

hoppas hoppas hoppas nu det blir något vettigt av detta spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ska dom göra någon carebear-skit av det kan de lika gärna låta bli. Just sayin'

Medlem

Byt motor!!! En sammanslagning av Bethesda och BioWare hade varit en dröm, inga mer döda ansikten och det med en bra story till! Byt motor igen!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Sålänge inte BioWare går in och gör nåt på spelet ska det nog bli bra! SWTOR är ju hiskeligt dåligt.... Interplay = <3

Medlem
Skrivet av Kongen:

Sålänge inte BioWare går in och gör nåt på spelet ska det nog bli bra! SWTOR är ju hiskeligt dåligt.... Interplay = <3

Ingen gillar ett troll, schas!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Oj, det var oväntat. Ja nu hoppas vi på ett nytt Fallout.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kongen:

Sålänge inte BioWare går in och gör nåt på spelet ska det nog bli bra! SWTOR är ju hiskeligt dåligt.... Interplay = <3

Ingen gillar ett troll, schas!

SWTOR är ju samma lökiga gameplay som alla andra mmo's från och med WoW. Det är bara (dåligt) maskerat med lite mellansekvenser. Jag kan lika gärna döda mina tio råttor och samla mina tio råttsvansar i vilket annat mmo som helst samtidigt som jag lyssnar på radioteatern eller nått.

Man kan ju tro att hyllningskören aldrig spelat ett datorspel förut. För här finns inget nytt under solen.

Medlem

Heja Interplay!! Var ju dom som gjorde ettan och tvåan som var dom bästa.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Kongen:

Sålänge inte BioWare går in och gör nåt på spelet ska det nog bli bra! SWTOR är ju hiskeligt dåligt.... Interplay = <3

Ingen gillar ett troll, schas!

SWTOR är ju samma lökiga gameplay som alla andra mmo's från och med WoW. Det är bara (dåligt) maskerat med lite mellansekvenser. Jag kan lika gärna döda mina tio råttor och samla mina tio råttsvansar i vilket annat mmo som helst samtidigt som jag lyssnar på radioteatern eller nått.

Man kan ju tro att hyllningskören aldrig spelat ett datorspel förut. För här finns inget nytt under solen.

Hm , med din logik så är väl isf alla fps ganska bra maskerade som wolfenstein 3d.. eller iaf de flesta..

Medlem

Hoppas Interplay vann


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Kongen:

Sålänge inte BioWare går in och gör nåt på spelet ska det nog bli bra! SWTOR är ju hiskeligt dåligt.... Interplay = <3

Ingen gillar ett troll, schas!

SWTOR är ju samma lökiga gameplay som alla andra mmo's från och med WoW. Det är bara (dåligt) maskerat med lite mellansekvenser. Jag kan lika gärna döda mina tio råttor och samla mina tio råttsvansar i vilket annat mmo som helst samtidigt som jag lyssnar på radioteatern eller nått.

Man kan ju tro att hyllningskören aldrig spelat ett datorspel förut. För här finns inget nytt under solen.

Hm , med din logik så är väl isf alla fps ganska bra maskerade som wolfenstein 3d.. eller iaf de flesta..

Se det så här istället. Om SWTOR vore ett singleplayerspel, hur många skulle stå ut med så repetitiv spelmekanik? Handlingen i SWTOR är ju bra, men bara för att vara ett MMO. Vem tycker t.ex. att den på allvar är lika bra som KOTOR?

Vad jag saknar i MMO's är en mening till varför jag grindar xp och jagar items. Själva samlandet är för mig skittråkigt men jag står ut med det om jag vet att det leder till något i slutändan. Som det är nu är det enda det leder till möjligheten att samla ännu mera.

MMO's brukade handla om att bygga och befolka en värld och interagera med andra spelare, inte samla råttsvansar.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Kongen:

Sålänge inte BioWare går in och gör nåt på spelet ska det nog bli bra! SWTOR är ju hiskeligt dåligt.... Interplay = <3

Ingen gillar ett troll, schas!

SWTOR är ju samma lökiga gameplay som alla andra mmo's från och med WoW. Det är bara (dåligt) maskerat med lite mellansekvenser. Jag kan lika gärna döda mina tio råttor och samla mina tio råttsvansar i vilket annat mmo som helst samtidigt som jag lyssnar på radioteatern eller nått.

Man kan ju tro att hyllningskören aldrig spelat ett datorspel förut. För här finns inget nytt under solen.

SWToR är en fantastisk skapelse som lyckas slå ihop en singleplayer-atmosfär med ett MMO-universum. Det har allt man någonsin kan önska sig från ett spel.

Och med kvalitén på historieskapandet som bioware är ganska ensamma om att kunna stå för är bara grädde på moset.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ah , även jag önskar att de istället kunde komma till försoning och skapa ett gemensamt projekt. Att göra Fallout till ett mmo känns på något sätt oerhört komplicerat för att få det att bli riktigt bra. Grundupplägget från FO3 och framåt går ju ut på att vara ganska mycket av en ensamvarg med enstaka följeslagare.. Frågan är hur det ska lösas i en mmo-värld? Jag hade blivit lika glad med ett förfinat coop-läge som i Borderlands, men att det inte blir lika enformigt som jag tyvärr upplevde det som. Eller att det kommer finnas tydliga roller där man ansluter sig till en stam eller grupp, ex. NCR, BoS, Raiders, Fiends eller en mjukskinnhatande ghoul-grupp.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Fallout-MMO kommer jag iaf hålla mig borta från så mycket som möjligt. Hela härligheten med Fallout är att du är ensam i en förstörd värld och får tampas med olika factions osv... när det blir ett MMO så blir det bara det vanliga - dvs grinding-quests där du ska ut och döda x antal eller samla y antal saker, sedan lite halvdöda attack-raider mot någon mysko faction och sedan håller det på. Dvs dödar allt som Fallout är bra på.

Klart roligare hade det varit om det blev mer ett sandlåde-multiplayer istället eller nåt. Svårt att få till bra dock, så därför tycker jag att Fallout skall som mest vara ett coop där man kan spela med en vän eller nåt. Men inget grind-mmo som alla andra blivit sedan WoW.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Klart roligare hade det varit om det blev mer ett sandlåde-multiplayer istället eller nåt. Svårt att få till bra dock, så därför tycker jag att Fallout skall som mest vara ett coop där man kan spela med en vän eller nåt. Men inget grind-mmo som alla andra blivit sedan WoW.

sandlåde-MMO i fallout hade kunnat bli hur häftigt som helst, med tung spelarstyrd ekonomi och lite warhammer online-influenser genom att grupper av spelare, klaner, tar över zoner, samtidigt som en ständig kamp för överlevnad med tanke på mat och vatten höll på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av RiddarKatig:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kongen:

Sålänge inte BioWare går in och gör nåt på spelet ska det nog bli bra! SWTOR är ju hiskeligt dåligt.... Interplay = <3

Ingen gillar ett troll, schas!

SWTOR är ju samma lökiga gameplay som alla andra mmo's från och med WoW. Det är bara (dåligt) maskerat med lite mellansekvenser. Jag kan lika gärna döda mina tio råttor och samla mina tio råttsvansar i vilket annat mmo som helst samtidigt som jag lyssnar på radioteatern eller nått.

Man kan ju tro att hyllningskören aldrig spelat ett datorspel förut. För här finns inget nytt under solen.

SWToR är en fantastisk skapelse som lyckas slå ihop en singleplayer-atmosfär med ett MMO-universum. Det har allt man någonsin kan önska sig från ett spel.

Och med kvalitén på historieskapandet som bioware är ganska ensamma om att kunna stå för är bara grädde på moset.

Bra för dig att du gillar det. Jag tycker det är ett som singleplayerspel med habil story och med outhärdlig gameplay. Man hade ju med fördel kunna spela på en helt tom server när man ändå inte har något med de andra som ränner runt att göra. Flashpointsen och bossfighterna är ju helt hjärndöda hittills (spellrotation med förbunda ögon) men de kanske blir bättre

Medlem

Interplay vann ja. Bioware eller bethesda kommer med andra ord knappast ha något med fallout online att göra. Interplay som låg bakom F1 och F2 kommer tillsammans med masthead studios göra spelet.

Inget FPS skit med andra ord. Bethesda, enligt mig, lyckades juh knappast fånga en lika bra som F1 och F2.

Storyn i Fallout 3 och NV är juh ett skämt i jämförelse. Sen är juh FPS eller ej en smaksak. jag gillade det inte för denna serie iaf.

Medlem

Ahh underbara nyheter! Ser fram emot att höra vad som händer med Project V13! Ska förhoppningsvis bli bra att höra hur Bethesda och Interplay kommit överrens....

S_Z
Medlem
Skrivet av luddev:

Interplay vann ja. Bioware eller bethesda kommer med andra ord knappast ha något med fallout online att göra. Interplay som låg bakom F1 och F2 kommer tillsammans med masthead studios göra spelet.

Inget FPS skit med andra ord. Bethesda, enligt mig, lyckades juh knappast fånga en lika bra som F1 och F2.

Storyn i Fallout 3 och NV är juh ett skämt i jämförelse. Sen är juh FPS eller ej en smaksak. jag gillade det inte för denna serie iaf.

F:NV är ju utvecklat av Obsidian där flera personer som var med och utvecklade F1 och F2 nu är anställda. Håller förövrigt inte alls med om NV story skulle vara ett skämt jämfört med de tidigare, tycker det var bra Fallout känsla över det. F3 story var dock skit kan jag hålla med om.

Hur många av de som var med i F1/2 tiden är kvar i Interplay egentligen? Vad säger att det skulle bli bättre.

Medlem

Ja, man undrar ju hur många som är kvar på Interplay, men det kan ju ändå bli bra så det är väl bara att vänta och se.

Medlem

En riktig uppföljare till 2:an hade varit kul, med samma spelsätt och kanske någon fortsättning på storyn.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

ok det är sant, vem vet vilka som är kvar på Interplay. Men samtidigt, vem vet om det äns var några betydande personer som stack?

Jag tror iaf att fallout kommer göra sig grymt som mmo, världen och loren är juh som skapt för det. Dom bilder man sett tycker jag ser lovande ut grafik mässigt. Inte för cartoonish och inte för mycket åt skyrim hållet.(skyrim är iof sjukt snyggt.)

För mig personligen så är det just nu den ända mmo jag skulle kunna tänka mig att spela. (om det inte blir helt värdelöst förståts)

Medlem

Hepp, nu visar det sig att raka motsatsen var sanningen. Förlikningen ger Interplay 2miljoner dollar och detta för att Bethesda skall få alla rättigheter. Med andra ord är Fallout online ett minne blott. Iaf i Interplays regi.

Tragiskt.

1
Skriv svar